Gå til innhold

Farge håret med farge fra parfymeri når det er bleket(stripet) fra før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden en fattig student, uten sommerjobb og ergo null kroner i inntekt. Jeg har fra før stripet håret(bleket), som jeg i utgangspunktet er veldig fornøyd med. Nå er det imidlertid så mye ettervekst at det er stygt, men har innsett at det er alt for dyrt å dra til frisøren så ofte, noe jeg må siden jeg allerede er nokså mørk fra før.

Jeg tenker muligens å farge håret i en lys bruntone, men synes å huske at håret kan bli grønt da, fordi pigmenten er borte. Er det slik at det er en mulighet for at det kan bli bra, eller blir det grønt uansett? Blir det bra dersom jeg farger håret to ganger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nadezhda
Skrevet

Du må farge håret med en farge med rødt i seg. Du må vel egentlig velge mellom rødlig eller grønnlig hår :gjeiper: Det jeg har gjort, er å farge håret med den lyseste fargen uten bleking jeg har fått tak i (gjerne 8.1 eller noe sånt), deretter den fargen jeg har villet ha. Det har pleid å bli bra med meg, men jeg tør ikke garantere noe :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg har farget blondt, stripet hår mørkebrunt mange ganger. Det har gått fint, men jeg vet ikke hvordan det blir med en lysere brunfarge.

Edit: Tastefeil

Endret av Sushi
Skrevet

Rødlig farge er utelukket, da jeg blir skikkelig bleikfis i den nyansen. Hehe.. Tror jeg rett og slett skal prøve det, siden det faktisk er en mulighet for at det kan bli bra. Håret er nokså bleket da, ift. originalfargen..

Gjest Nadezhda
Skrevet

Rødlig farge er utelukket, da jeg blir skikkelig bleikfis i den nyansen. Hehe.. Tror jeg rett og slett skal prøve det, siden det faktisk er en mulighet for at det kan bli bra. Håret er nokså bleket da, ift. originalfargen..

Min erfaring er ihvertfall at den lyse fargen fungerer som en base for den ordentlige fargen. Ville tatt en ren farge over, kanskje en sekser om du ikke vil ha så veldig mørkt hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...