Gå til innhold

BH som dekker hele areola, men ikke hele puppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker 70C, og liker best BHer med litt push-up i. De fleste jeg har nå er fra H&M og Lindex. Problemet mitt er at selv om BHene passer på alle måter så stikker litt av areolaene (eller hva det nå heter) alltid over kanten!

Jeg har prøvd ulike typer BHer, men den eneste typen som faktisk dekker det som skal dekkes er fullskål BHer. Men de dekker igjen litt for mye etter min smak, ihvertfall når jeg ikke bruker mer enn 70C.

Jeg tror ikke jeg har spesielt store areolaer, og jeg tror heller ikke at de sitter veldig "høyt oppe" på puppen, så det jeg lurer på er om noen andre har eller har hatt dette problemet? Og ikke minst om noen har tips til hvor jeg kan finne en BH som virkelig passer, og da helst uten at de dekker hele puppene?

Jeg må forresten innrømme at jeg ikke har vært på en ordentlig undertøysbutikk enda :sjenert: Men vil de har BHer for dette "formålet" der? Jeg har sett en del i nettbutikken til Change, men har ikke funnet noen som ser bedre ut enn de jeg har prøvd på H&M og lignende..

Setter pris på alle tips :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Arlequin
Skrevet

Sikker på at du ikke bare må gå opp en cupstørrelse da? Høres jo ut som cupen er for liten..

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at du ikke bare må gå opp en cupstørrelse da? Høres jo ut som cupen er for liten..

Takk for svar :)

100% sikker er jeg ikke, men når jeg prøvde 70D sist så fylte jeg ikke ut cupen skikkelig. Skålen lå ikke inntil puppene da, det ble på en måte et hulrom, om du forstår..?

Men jeg fikk ikke prøvd så mange ulike fasonger i 70D, da den størrelsen omtrent var umulig å oppdrive på H&M o.l! Men de jeg prøvde føltes altså for store ut.

Skrevet

Hvis du går opp i cup kan det være lurt å gå ned i omkrets. Prøvd f.eks 65 D? Men da må du kanskje innom en ordentlig undertøysbutikk.

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet og det som hjalp meg var å bytte fra push up til balconette :)

Skrevet

Takk for tips :)

Hvis du går opp i cup kan det være lurt å gå ned i omkrets. Prøvd f.eks 65 D? Men da må du kanskje innom en ordentlig undertøysbutikk.

Jeg har nettopp byttet fra 75B til 70C, så jeg tror ikke jeg kan gå mer ned i omkrets. Jeg er ca 72 cm rundt brystkassen, så 65 blir nok litt knapt. Men jeg bør nok uansett ta meg en tur til en undertøysbutikk som du sier.. Vegrer meg av en eller annen grunn for det :sjenert:

Jeg hadde det samme problemet og det som hjalp meg var å bytte fra push up til balconette :)

Jeg har prøvd noen få balconette BHer, men tror nok du har et poeng, så jeg skal prøve noen fler neste gang jeg er på shopping :)

Skrevet

Kanskje du skulle prøvd noen andre modeller samt størrelser? Finnes jo masse å velge i! :)

Jeg har samme problemet i bh-ene fra H&M, men der finner jeg heller ikke størrelsen min, så tipper noe av problemet ligger der. I kombinasjon med den alvorlige push-upen H&M pleier å ha. :fnise: Jeg tar alltid ut de ekstra innleggene, da blir det litt bedre.

Skrevet

Har samme problemet. Jeg bruker 80DD. Jeg sliter i tillegg med at puppene sniker seg ut av bh'en av og til :S jeg lurer på det samme som du gjør..

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg bruker 70C, og liker best BHer med litt push-up i. De fleste jeg har nå er fra H&M og Lindex. Problemet mitt er at selv om BHene passer på alle måter så stikker litt av areolaene (eller hva det nå heter) alltid over kanten!

Jeg har prøvd ulike typer BHer, men den eneste typen som faktisk dekker det som skal dekkes er fullskål BHer. Men de dekker igjen litt for mye etter min smak, ihvertfall når jeg ikke bruker mer enn 70C.

Jeg tror ikke jeg har spesielt store areolaer, og jeg tror heller ikke at de sitter veldig "høyt oppe" på puppen, så det jeg lurer på er om noen andre har eller har hatt dette problemet? Og ikke minst om noen har tips til hvor jeg kan finne en BH som virkelig passer, og da helst uten at de dekker hele puppene?

Jeg må forresten innrømme at jeg ikke har vært på en ordentlig undertøysbutikk enda :sjenert: Men vil de har BHer for dette "formålet" der? Jeg har sett en del i nettbutikken til Change, men har ikke funnet noen som ser bedre ut enn de jeg har prøvd på H&M og lignende..

Setter pris på alle tips :)

Høres ut som bhene er for små rett og slett

• Liker 1
Gjest _Hufsa_
Skrevet

Høres ut som cupen er for liten og omkretsen for stor.

Hvis du er 72 cm rundt så kan du godt gå ned til 65 i bh størrelse altså. Man skal trekke fra 5 cm fra målet sitt (fordi bher strekker seg etter bruk) og så velge den bh-størrelsen som er nærmest det. Altså 72-5 = 67 = Gå for bh i 65

Jeg er selv 72 cm rundt og bruker 65G

Men vær obs på at du mest sannsynlig må opp i cup når du går ned i omkrets. Kan være lurt å bli målt på en butikk som Change eller lignende. Det var der jeg fant ut at min størrelse var 65G og ikke 80C som jeg alltid har brukt..!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Høh, dere er så samstemte her at jeg tror jeg er nødt for å høre på dere ;) Så da ser det rett og slett ut for at jeg er nødt til å kvinne meg opp, og gå til en undertøysbutikk for måling og kjøp av BHer som passer..!

Oppdaterer etterhvert.

Edit: Takk for svar forresten! :)

Endret av ladyluna
Skrevet (endret)

Var på Change i dag... Der fant vi ut at jeg er...

*trommevirvel*

65 E :hakeslepp:

Så nå har jeg kjøpt to stykk PASSELIGE BHer, og flere skal det bli! :hoppendeglad:

Takk for at dere overtalte meg :blomst:

Endret av ladyluna
Skrevet

Sukk...sliter litt med det samme selv..i tillegg er alle spile-bher vonde under brystet. Skal innom en lokal damespesialist når feriepengene kommer.

Skrevet

Var på Change i dag... Der fant vi ut at jeg er...

65 E :hakeslepp:

Så nå har jeg kjøpt to stykk PASSELIGE BHer, og flere skal det bli! :hoppendeglad:

Så bra! :hoppendeglad:

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg har akkurat samme problemet, men jeg finner ingen BH'er i min størrelse :P Har en som passer, og skal prøve å finne flere i den typen og str.

Bra du fant ut hva som var "feil"! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...