Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger hjelp angående informasjon om blomster. Det har seg sånn at jeg ønsker svært gjerne å jobbe i en blomsterbutikk mens jeg studerer. Derfor skulle jeg gjerne visst mer om hvordan forkjellige blomster skal behandles, de vanligste blomstene, hvor ofte de skal vannes osv. Jeg er glad i blomster, men dette er typiske ting jeg ikke vet noen ting. :sjenert: om Finnes det en informasjonsside om disse tingene? Vet dere om blomsterbutikkansatte må ha utdanning innen det fagfeltet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg jobber i blomsterbutikk. :jepp: Har ikke en utdannelse innen dette fagfeltet, jeg ble sendt på kurs etter jeg ble ansatt. Også lærer man mye av å være på jobben! :) Noen butikker deler ut gratismagasiner hvor det står info om alle de mest vanlige blomstene + noen uvanlige!

Endret av CocoPiaf
Skrevet (endret)

oi, så spennende. Hva slags butikk er det du jobber i da? :) Dekorerer du blomster også?

Endret av ssecret
Skrevet

Vet ikke om jeg vil avsløre hvilken butikk det er.. :lur:

Jeg får laget vanlige buketter. Har lært hvordan å lage bårebuketter og dekorasjoner, men er som regel dekoratøren vår som får lage de.

Men det å velge blomster selv og lage buketter ut av det er ganske moro :jepp:

Skrevet

Nei, det forstår jeg. Spesielt hvis det ikke er en av de store kjedene :)

Tusen takk for hjelpen :jepp:

Skrevet

Bare hyggelig det :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes masse bøker om potteplanter, og noen om snittblomster (en norsk her), anbefaler deg å kikke i bokhandlere og se hvilke bøker som dekker flest av de plantene du kommer til å jobbe med. Tror man ofte får nødvendig opplæring, og info om de ulike plantene butikken tar inn. Klart det kan være greit å lese seg opp litt på de store sesongplantene og vanligste snittblomstene, men...

Skrevet

Jeg hadde helt ærlig talt gått til innkjøp av litt div. planter for så å lese om disse, en snapper opp ganske mye "på veien". Når man ikke kjenner ting på kroppen, fester det seg ikke like lett til hukommelsen, uansett hvor lærevillig du er. :)

Blomstre er kjempespennende, det er mange typer planter det er skikkelig prestisje å holde i live.. vakre, takknemlige og ikke minst gode for kropp og sjel! :) Misunner deg litt hvis du får den jobben altså! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...