ssecret Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Hei! Jeg trenger hjelp angående informasjon om blomster. Det har seg sånn at jeg ønsker svært gjerne å jobbe i en blomsterbutikk mens jeg studerer. Derfor skulle jeg gjerne visst mer om hvordan forkjellige blomster skal behandles, de vanligste blomstene, hvor ofte de skal vannes osv. Jeg er glad i blomster, men dette er typiske ting jeg ikke vet noen ting. om Finnes det en informasjonsside om disse tingene? Vet dere om blomsterbutikkansatte må ha utdanning innen det fagfeltet?
CocoPiaf Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 (endret) Jeg jobber i blomsterbutikk. Har ikke en utdannelse innen dette fagfeltet, jeg ble sendt på kurs etter jeg ble ansatt. Også lærer man mye av å være på jobben! Noen butikker deler ut gratismagasiner hvor det står info om alle de mest vanlige blomstene + noen uvanlige! Endret 22. mai 2011 av CocoPiaf
ssecret Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2011 (endret) oi, så spennende. Hva slags butikk er det du jobber i da? Dekorerer du blomster også? Endret 22. mai 2011 av ssecret
CocoPiaf Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Vet ikke om jeg vil avsløre hvilken butikk det er.. Jeg får laget vanlige buketter. Har lært hvordan å lage bårebuketter og dekorasjoner, men er som regel dekoratøren vår som får lage de. Men det å velge blomster selv og lage buketter ut av det er ganske moro
ssecret Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2011 Nei, det forstår jeg. Spesielt hvis det ikke er en av de store kjedene Tusen takk for hjelpen
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Det finnes masse bøker om potteplanter, og noen om snittblomster (en norsk her), anbefaler deg å kikke i bokhandlere og se hvilke bøker som dekker flest av de plantene du kommer til å jobbe med. Tror man ofte får nødvendig opplæring, og info om de ulike plantene butikken tar inn. Klart det kan være greit å lese seg opp litt på de store sesongplantene og vanligste snittblomstene, men...
Havtorn Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Jeg hadde helt ærlig talt gått til innkjøp av litt div. planter for så å lese om disse, en snapper opp ganske mye "på veien". Når man ikke kjenner ting på kroppen, fester det seg ikke like lett til hukommelsen, uansett hvor lærevillig du er. Blomstre er kjempespennende, det er mange typer planter det er skikkelig prestisje å holde i live.. vakre, takknemlige og ikke minst gode for kropp og sjel! Misunner deg litt hvis du får den jobben altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå