Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det ble slutt for 2 uker siden. Forholdet har vært dårlig lenge. Og de siste månedene var det bare krangling. Vi har et barn, men har ikke bodd sammen etter at hun kom til verden. Iallefall, for 2 uker siden gjorde jeg det slutt. Jeg orket ikke mer, og det var null følelser igjen. Men jeg er jo selvfølgelig glad i ham ennå, han er jo faren til barnet mitt og en flott fyr, selv om et forhold mellom oss ikke fungerer. Det var en lettelse å se ham ta de få tingene han hadde hos oss med seg å dra... Nå har jeg imidlertid blitt litt betatt av en annen, og vi har lyst til å møtes snart. Dette har min eks fått vite, og er rasende. Han mener det er respektløst av meg å treffe en annen så fort. Han har kjærlighetssorg sier han... Jeg mener at hans følelser ikke er mitt ansvar, og er det slutt, så er det slutt. Jeg blir litt oppgitt over eks'en....han kjefter og smeller og sier mange mindre pene ting om både meg, den nye typen, og mange andre ting.... Det bremser meg på en måte... Det er slutt, men ennå føler jeg meg fanget av eks'en... ER jeg respektløs, som har falt for en ny, og gjerne vil treffe ham snart? Må bare føye til at min datter holdes utenfor dette... Hun får ikke treffe den nye på leeenge ennå. Hun har det rolig og stabilt selv om det stormer litt rundt meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg - ikke respektløst - så lenge det er slutt synes jeg du kan gjøre som du vil. Og siden du er flink med å holde datteren din utenfor er alt i orden - synes nå jeg :)

Skrevet

Kom slutten på forholdet som en overraskelse på din eks? For det virker som om han ikke bare har kjærlighetssorg, men også kanskje er litt sjalu på en nye mannen i ditt liv.. For så vidt skjønner jeg ham jeg altså - det er aldri moro å være den som ikke har noen liksom..

Men respektløs? Nei det er du vel ikke så lenge din datter ikke får en ny "far" om du skjønner hva jeg mener..

Kos deg med denne betattheten du og utforske den i ditt eget tempo - men ta litt hensyn kanskje og ikke "gni det inn" på en måte...

Gjest Hilde K S
Skrevet

Nei, å finne en ny etter at det er slutt er ikke respektløst.

Skrevet

Tøv, såret stolthet kalles det!

Det er bare hardt å svelge at du fant en ny først....

Skrevet

Dette er nok ikke helt uvanlig når man er blitt forlatt.

Det er slutt mellom dere, ergo har du din fulle rett til å gå videre.

Dette handler nok om at han ikke har kommet over deg, det er aldri gøy å bli dumpa, og han føler vel at du heller burde sørge over han en stund før du begynner å treffe andre igjen.

Men når det ikke er følelser igjen hos deg, og du selv nå ønsker å treffe andre,så kan du jo ikke vente med å treffe andre for å unngå å såre han.

Jeg syns ikke det er respektløst, men jeg kan sette meg inn i hans situasjon også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...