AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Hei! Noen som vet hvor man henvender seg for å ta opp fag? Altså bare melde seg opp til eksamen. Privatistkontoret? Husker ikke hva det heter, er så lenge siden jeg gjorde det. Kan man lese om det på nettet noe sted? Når jeg søker på "ta opp fag" kommer det bare opp masse reklame for Bjørknes osv. Må man fortsatt betale for det? Og hvordan er fristene? Mener å huske at man måtte melde seg opp på i juni for å ta eksamen før jul og i januar for å ta eksamen før sommern. Jeg har tenkt å ta opp biologi, fra 2. året vgs, altså vk1. Fordi det heter vel biologi 1 og biologi 2? Veldig takknemlig for svar
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Jeg gikk bare i "resepsjonen" på min lokale VGS, fylte ut noen papirer og betalte giroen. Husker ikke nøyaktig hva den var på, men tror det er rundt 300kr. Dette var for to år siden. Fristene for å ta eksamen før jul det året mener jeg å huske var en eller annen gang i september, så i hvertfall ikke i juni.
Dace Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 https://www.privatistweb.no kan brukes dersom du ikke vil oppsøke en skole for å melde deg opp. Siden har nok svar på det meste annet av spørsmål ang. privatisteksamen også.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Fristen for å melde seg opp til jul er en gang i september, fra august. Du må ikke ta undervisning hvis du ikke vil. 350 kr for nytt fag, ca. 800 for ny karakterer i fag du allerede har.
Nienna83 Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 2Bi som det het før er nå Biologi 1, 3Bi er nå Biologi 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 2Bi som det het før er nå Biologi 1, 3Bi er nå Biologi 2 Ok, tusen takk alle sammen. jeg har ikke hatt biologi fra før. Tror du det går bra å lese seg til det?
Gjest Pantherinae Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Jeg leste biologi på egenhånd, både biologi 1 og biologi 2. Det var ikke noe problem, er et forum som heter "Spør en biolog" hvor det er mange som kan hjelpe deg om du lurer på noe.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Jeg leste biologi på egenhånd, både biologi 1 og biologi 2. Det var ikke noe problem, er et forum som heter "Spør en biolog" hvor det er mange som kan hjelpe deg om du lurer på noe. Takk Fint å høre! Tror nok det skal gå bra, har greid å lese meg til annet fag før, pluss at jeg syntes biologi er spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå