AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Imorgen er det middagsselskap,og vi skal ha makaronigrateng med fløte,bacon,bogskinke,ost osv.. Har regnet ut at selv om jeg kun tar en vanlig porsjon vil det bli rundt 800 kcal. En middag for meg beregner jeg med 400-500 kcal.. Det vil si at middagen ødelegger for resten av dagen. Jeg kan ikke ta en "spisedag" og lesse på med kcal,for det hadde jeg nemlig igår.. Har gått ned 5 av 10 kg,og vil gjerne ned de siste 5 før jeg skal til syden i juli. Forslag til hva jeg kan spise til frokost/lunsj? magert og -mettende-, slik at jeg ikke overspiser middag.. Må droppe kveldsen, da dietten min består av 1300 kcal daglig (i sammarbeid med lege)
Gjest apekattenico Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Knekkebrød med brunost. Jeg digger knekkebrød med brunost. 1
The Kitten Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Hvilken lege setter en på en diett på kun 1300 kalorier daglig? 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Knekkebrød med brunost. Jeg digger knekkebrød med brunost. Brunost er fullt i kcal!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Hvilken lege setter en på en diett på kun 1300 kalorier daglig? TS her. Det er en grunn til at han gjorde det.. Og vi tar jevnlig tester for å se at alt er bra
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 Ingen lege gjør det, dette er nok en anorektiker som tror at det hun driver med er sunt, utifra hva hun har lest på div. pro-ana blogger på nettet. Til tråstarter, skaff deg hjelp, du er ikke frisk. Jeg vil be deg ta kontakt med IKS (interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser) , de kan bli nådd på tlf: 22 94 00 10, søk hjelp.
Tullepia Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Imorgen er det middagsselskap,og vi skal ha makaronigrateng med fløte,bacon,bogskinke,ost osv.. Har regnet ut at selv om jeg kun tar en vanlig porsjon vil det bli rundt 800 kcal. En middag for meg beregner jeg med 400-500 kcal.. Det vil si at middagen ødelegger for resten av dagen. Jeg kan ikke ta en "spisedag" og lesse på med kcal,for det hadde jeg nemlig igår.. Har gått ned 5 av 10 kg,og vil gjerne ned de siste 5 før jeg skal til syden i juli. Forslag til hva jeg kan spise til frokost/lunsj? magert og -mettende-, slik at jeg ikke overspiser middag.. Må droppe kveldsen, da dietten min består av 1300 kcal daglig (i sammarbeid med lege) Da spiser du en halv porsjon middag om det er så viktig for deg. Men det er altså ikke slik at kroppen bare plutselig eser ut 5kg fordi du denne ene gangen spiste 400kcal mer enn planen tilsier. Det vil jevne seg ut.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Jeg har et triks jeg benytter meg av hvis jeg vet jeg må spise et fettrikt måltid. Jeg tar tabletter med fettbindende kostfiber (for eksempel Attraxan) før måltidet. 2 tabletter skyldes ned med 2 glass vann. Fås kjøpt på helsekostforretning. Dette er ideelt for en anledning som du beskriver her.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #9 Skrevet 22. mai 2011 Jeg har et triks jeg benytter meg av hvis jeg vet jeg må spise et fettrikt måltid. Jeg tar tabletter med fettbindende kostfiber (for eksempel Attraxan) før måltidet. 2 tabletter skyldes ned med 2 glass vann. Fås kjøpt på helsekostforretning. Dette er ideelt for en anledning som du beskriver her. Hva er dette? TS
Gjest annemor30 Skrevet 22. mai 2011 #11 Skrevet 22. mai 2011 Hvis det er du som skal stå for maten kan du jo lage den med sunne alternativer;)
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #12 Skrevet 22. mai 2011 Hva er dette? TS Det binder en stor del av fettet, slik at det passerer gjennom tarmsystemet uten å tas opp i kroppen, men skilles naturlig ut av kroppen. Jeg har i hvert fall merket effekt av å bruke dette i tidligere periode hvor jeg ville slanke meg. Nå bruker jeg det ved spesielle "fettrike" anledninger.
Mayah Skrevet 22. mai 2011 #13 Skrevet 22. mai 2011 Hvis det er du som skal stå for maten kan du jo lage den med sunne alternativer;) Tenkte på dette jeg også. Hva med å lage en deilig salat ved siden av? Grønnsaker?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #14 Skrevet 22. mai 2011 Det binder en stor del av fettet, slik at det passerer gjennom tarmsystemet uten å tas opp i kroppen, men skilles naturlig ut av kroppen. Jeg har i hvert fall merket effekt av å bruke dette i tidligere periode hvor jeg ville slanke meg. Nå bruker jeg det ved spesielle "fettrike" anledninger. Høres positivt ut! Hvor får jeg kjøpt det ? Og hva ligger de på i pris?
Gjest annemor30 Skrevet 22. mai 2011 #15 Skrevet 22. mai 2011 Feks: makaronigrateng- fullkorn makaroni og lag det med sk.melk og vita hjertegod smør fløte- matfløte bacon- mager bacon bogskinke- kokt skinke ost- vita hjertegod gul( gulost som faktisk er god)
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #16 Skrevet 22. mai 2011 Feks: makaronigrateng- fullkorn makaroni og lag det med sk.melk og vita hjertegod smør fløte- matfløte bacon- mager bacon bogskinke- kokt skinke ost- vita hjertegod gul( gulost som faktisk er god) Takk for tips! men det er ikke jeg som lager den TS
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #17 Skrevet 22. mai 2011 Høres positivt ut! Hvor får jeg kjøpt det ? Og hva ligger de på i pris? Jeg har kjøpt det på helsekostkjedene, som Life. Prisen er litt over to hundre kroner for en pakke.
chikako Skrevet 22. mai 2011 #18 Skrevet 22. mai 2011 (endret) 1300 kcal er bare 200 kcal under 1500, som er anbefalt for en kvinne som forbrenner 2000 kcal om dagen. Jeg er liten og forbrenner ca. 200 kcalorier mindre enn dette, og 1300 kcal ville dermed bety et kaloriunderskudd på 500 om dagen. Alle er ikke like, og alle trenger ikke like mye mat. Når ts sier hun har samarbeidet med lege om denne planen, synes jeg det er tåpelig å beskylde henne for å være anorektiker. Endret 22. mai 2011 av chikako 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #19 Skrevet 22. mai 2011 1300 kcal er bare 200 kcal under 1500, som er anbefalt for en kvinne som forbrenner 2000 kcal om dagen. Jeg er liten og forbrenner ca. 200 kcalorier mindre enn dette, og 1300 kcal ville dermed bety et kaloriunderskudd på 500 om dagen. Alle er ikke like, og alle trenger ikke like mye mat. Når ts sier hun har samarbeidet med lege om denne planen, synes jeg det er tåpelig å beskylde henne for å være anorektiker. Tusen takk! Godt å høre at ikke alle påstår at alle trenger 2000 kcal om dagen, men at det er individuelt! Og jeg er langt fra en anorektiker! TS
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #20 Skrevet 22. mai 2011 Drit i å kjøpe sånne piller, om de fungerte så godt som det blir påstått, så ville jo ingen vært overvektige? Ellers er vel det greieste å regne ut hvor mye du får i deg den dagen, og så justere kaloriintaket resten av uka for å veie opp for det. Går du 600 kcal i pluss, så spiser du 100 kcal mindre tirsdag - søndag. Det går fint an å skeie ut også når man er på diett, man må bare planlegge litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå