Gå til innhold

Gave til bekjent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Svigerrinnen til min svigerinne (puuh, innviklet!) skal gifte seg i sommer. Jeg og min samboer er ikke bedt i bryllupet. Vi møter kun brudeparet i familieselskap, og har en høflig tone med de sånn ellers. Har vært på fest med de ett par ganger, og på besøk hos dem, men ellers lite kontakt. Vi sender julekort, og yngstejenta deres fikk dåpsgave av oss. Så er spørsmålet; Skal vi gi dem noe i bryllupsgave? Jeg mener at vi ikke skal gi dem noe, mens samboeren min mener at vi skal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt på noe... Men det kan være hyggelig med et gratulasjonskort, for å vise at man har de i tankene?

Gjest Spinell
Skrevet

Når en har lagt seg på en linje der en gir dåpsgave til parets barn, ville det for meg vært naturlig å sende en oppmerksomhet i forbindelse med at de gifter seg. Jeg ville enten gitt en rimelig gave (i "ca 200-kronersklassen") eller sendt en blomst.

Skrevet

Hva med å gi en liten flaske champagne/musserende og 2 glass i en serie de samler på.. (om de samler på noe da, og de ikke er alt for dyre) Kan jo evt gi champagne/musserende og noe god sjokolade :)

Skrevet

Tror jeg ville gått for en flaske vin/musserende eller en blomst :)

AnonymBruker
Skrevet

TS:

Joda, enig i at man kanskje burde gitt en liten sak. Men...nå fikk vi ikke takkekort for dåpsgaven da? :sjenert: Bare en takk på sms liksom....

Gjest Spinell
Skrevet

TS:

Joda, enig i at man kanskje burde gitt en liten sak. Men...nå fikk vi ikke takkekort for dåpsgaven da? :sjenert: Bare en takk på sms liksom....

Da holder dere likevel på deres standard, og håper den kan påvirke det andre parets folkeskikk ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...