lilla¤ Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 jeg prøver å vaske håret så sjeldent som mulig, og nå i eksamensperioden passer dette upperlig,noen som har gjort dette før og har hjelpet dem? Noen tips? skal jeg vente så lenge som mulig før jeg vasker det? har det alltid i strikk så håret ikke vises så godt, så dere vet det:P og hvor lenge skal jeg gjøre dette, feks bare vaske håret en gang i uka i en måned, er helt grønn:P
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Jeg slett med virkelig fettete hår før fordi jeg dusjet hver eneste dag og håret uungåelig ble vått. Det tok meg en hel måned før håret mitt ikke ble så fort fett. Det fungerer du så lenge du greier å la vær å holde deg til å ikke vaske det ofte.
Næjøss Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 (endret) Jeg sliter med svært fett hår, og jeg har prøvd så og si alt av kjærringråd. Å vaske håret med grønnsåpe funker. Men bør ikke gjøres for ofte. Hvis du går for å ikke vaske håret, så er det ikke gjort på ei uke. Dete er en prossess som kan ta laang tid for noen. Først og fremst bør du finne ut av hva som er årsaken. Som regel, så bunner det i at man har tørr hodebunn, som resulterer i at hodebunnen setter igang talgproduksjonen, og denne produksjonen stopper ikke helt uten vidre, med mindre problemet forsvinner. La håret og hodebunn få fri fra shampoo, balsam og andre hårprodukter i noen måneder. skyll med lunkent vann, men så skjeldent som mulig. Hvis du absolutt må vaske håret, så prøv med grønnsåpe. Du kan også gå på apoteket å spørre om de har midler som kan hjelpe hodebunnen din å få rett fuktighetsbalanse. Endret 22. mai 2011 av Næjøss
Tullepia Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 jeg prøver å vaske håret så sjeldent som mulig, og nå i eksamensperioden passer dette upperlig,noen som har gjort dette før og har hjelpet dem? Noen tips? skal jeg vente så lenge som mulig før jeg vasker det? har det alltid i strikk så håret ikke vises så godt, så dere vet det:P og hvor lenge skal jeg gjøre dette, feks bare vaske håret en gang i uka i en måned, er helt grønn:P Det er noe du må gjøre resten av livet for å beholde sunt hår, ettersom selve problemet med fett hår er hyppig vask (noe som er unaturlig og dermed ødelegger håret). Vask håret to ganger i uka med en mild sjampo, for eksempel mandag og torsdag. Unngå balsam, særlig nær hodebunnen. Har du langt hår kan du ha balsam ytterst i håret.
lilla¤ Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2011 (endret) tusen takk for svar:) skal sjekke ut grønnsåpe:) skal jeg spørre en frisør om hodebunnen min, eller andre måter jeg kan finne ut hva problemet er? Endret 22. mai 2011 av lilla¤
Kahlan Amnell Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 (endret) Jeg hadde også skikkelig fett hår inntil jeg sluttet å bruke shampoo. Nå vasker jeg håret med en blanding av ett egg, 1ss honning, 1ss sitronjuice og 1ss eplecidereddik. Det fungerer kjempebra og jeg trenger ikke å vaske håret mer enn et par ganger i uken. Og nei, det lukter ikke vondt! Det lukter ... hår. Endret 22. mai 2011 av Kahlan Amnell
Næjøss Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 (endret) Jada, klart kan du spørre frisøren din, men du må nok regne med at mange frisører vil prøve å prakke på deg dyre hårkurer som egentlig ikke virker noe særlig. Aller helst, så bør du gå til legen eller apoteket å spørre der. Prøv grønnsåpe først. Det koster ikke skjorta, og det funker for veldig mange. Honning er også noe som fukter og styrker hår og hodebunn! Prøv oppskrifta til Kahlan Amnell, har selv fått råd om å bruke denne. Endret 22. mai 2011 av Næjøss
lilla¤ Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 22. mai 2011 Jeg hadde også skikkelig fett hår inntil jeg sluttet å bruke shampoo. Nå vasker jeg håret med en blanding av ett egg, 1ss honning, 1ss sitronjuice og 1ss eplecidereddik. Det fungerer kjempebra og jeg trenger ikke å vaske håret mer enn et par ganger i uken. Og nei, det lukter ikke vondt! Det lukter ... hår. Jada, klart kan du spørre frisøren din, men du må nok regne med at mange frisører vil prøve å prakke på deg dyre hårkurer som egentlig ikke virker noe særlig. Aller helst, så bør du gå til legen eller apoteket å spørre der. Prøv grønnsåpe først. Det koster ikke skjorta, og det funker for veldig mange. Honning er også noe som fukter og styrker hår og hodebunn! Prøv oppskrifta til Kahlan Amnell, har selv fått råd om å bruke denne. Takk for svar:) jeg elsker å bruke mat som ansiktsmaske, men er skeptisk til håret, tror det kommer til å sette seg fast:P men skal se om jeg tørr neste gang jeg skal ha spa dag:) skal snakke med en frisør om hodet bunnen, kjøper sjeldent produkter hos frisører, er så dyrt. Men så må jeg alltid google produktet for å se hva folk syntes om det:P
Kahlan Amnell Skrevet 21. juni 2011 #9 Skrevet 21. juni 2011 Takk for svar:) jeg elsker å bruke mat som ansiktsmaske, men er skeptisk til håret, tror det kommer til å sette seg fast:P men skal se om jeg tørr neste gang jeg skal ha spa dag:) skal snakke med en frisør om hodet bunnen, kjøper sjeldent produkter hos frisører, er så dyrt. Men så må jeg alltid google produktet for å se hva folk syntes om det:P Bare å prøve det, hva er det verste som kan skje. Du kan skylle med kaldt vann så unngår du eggerester i håret. Selv skyller jeg med varmt vann da jeg ikke er så begeistret for kalde dusjer. Det hender jeg ender opp meg bittelitt størknet egg i håret, men det fjerner jeg enkelt. Jeg er mye mer fornøyd med håret mitt nå enn det jeg var da jeg brukte sjampo! Det tar bare litt tid å venne seg til at håret føles annerledes.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #10 Skrevet 21. juni 2011 jeg prøver å vaske håret så sjeldent som mulig, og nå i eksamensperioden passer dette upperlig,noen som har gjort dette før og har hjelpet dem? Noen tips? skal jeg vente så lenge som mulig før jeg vasker det? har det alltid i strikk så håret ikke vises så godt, så dere vet det:P og hvor lenge skal jeg gjøre dette, feks bare vaske håret en gang i uka i en måned, er helt grønn:P Jeg vasker håret 1 gang i uka, dette har jeg gjort i 2-3 år nå, og håret blir aldri fett. P.S Ikke masser fingrene i hodebunnen, slik som frisørene ofte gjør, masserer og masserer når de shamponerer. Det fremmer talgproduksjon.
Gjest Ruccola Skrevet 21. juni 2011 #11 Skrevet 21. juni 2011 Jeg vasker håret ca 2 ganger i uka nå. Har faktisk gått til innkjøp av REF tørrshampo, og denne fungerer utmerket for meg! Om jeg står opp en morgen og ikke ser ut på hodet, sprayer jeg lett med denne og kan da drøye hårvasken en dag til Merker ikke noe til den i håret verken på dagen eller ved vask heller, så denne har vert gull verdt for meg ihvertfall Overgangsperioden fra å vaske håret hver/annenhver dag til bare en gang eller to i uka er tøff, men det er verdt det når håret da begynner å komme seg Prøv deg også frem med hvilke produkter som tynger håret ditt og ikke. Pass forresten på å bare ha balsam i lengdene/tuppene om du bruker balsam, for det skal faktisk ikke inn i hodebunnen i det hele tatt!
lilla¤ Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #12 Skrevet 21. juni 2011 takk for svar:) har enda ikke prøvd ett egg, 1ss honning, 1ss sitronjuice og 1ss eplecidereddik blandingen, men skal gjøre det neste gang jeg vasker håret, gruer meg litt:P
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #13 Skrevet 21. juni 2011 takk for svar:) har enda ikke prøvd ett egg, 1ss honning, 1ss sitronjuice og 1ss eplecidereddik blandingen, men skal gjøre det neste gang jeg vasker håret, gruer meg litt:P Si ifra hvordan det ble når du får gjort det, da!
Kahlan Amnell Skrevet 22. juni 2011 #14 Skrevet 22. juni 2011 takk for svar:) har enda ikke prøvd ett egg, 1ss honning, 1ss sitronjuice og 1ss eplecidereddik blandingen, men skal gjøre det neste gang jeg vasker håret, gruer meg litt:P Det kan hende at håret ditt vil virke litt fett i begynnelsen, det gjorde det for meg inntil både jeg og håret mitt ble vant med det. Det kommer bare av at du vasker ikke ut alle de naturlige oljene (som skal være der) sånn som med sjampo. Jeg liker håret mitt bedre nå enn da jeg vasket det annenhver dag og det var både tørt og statisk. :D
lilla¤ Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #15 Skrevet 23. juni 2011 Si ifra hvordan det ble når du får gjort det, da! Ja skal det:) må bare få tak i alle ingrediensene:) Det kan hende at håret ditt vil virke litt fett i begynnelsen, det gjorde det for meg inntil både jeg og håret mitt ble vant med det. Det kommer bare av at du vasker ikke ut alle de naturlige oljene (som skal være der) sånn som med sjampo. Jeg liker håret mitt bedre nå enn da jeg vasket det annenhver dag og det var både tørt og statisk. :D hvor lang tid tok det før håret ble vant med blandingen? og hvor ofte vasker du det nå?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2011 #16 Skrevet 23. juni 2011 Noen med farget hårt som har prøvd den eggeshampoen...?
lilla¤ Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #17 Skrevet 1. juli 2011 nå har jeg prøvd egg, honning eple eddik og sitron, jeg trodde seriøst at dere tullet med meg da jeg luktet på det, luktet bittert av eddiken og altfor søtt av honning, ble nesten kvalm av lukten i dusjen. Men jeg kom meg gjennom det, skylte håret leenge i så kalt vann jeg greide. Håret var mye mykere enn det pleier å være i vann, så dette lover godt, men vet ikke om jeg orker den lukten igjen:P Venter på at håret skal tørke, brukte ikke balsam eller noe annet i det, skal skrive hva jeg syns når det tørker:) Og jeg har forresten farget hår.
Kahlan Amnell Skrevet 2. juli 2011 #18 Skrevet 2. juli 2011 Ja skal det:) må bare få tak i alle ingrediensene:) hvor lang tid tok det før håret ble vant med blandingen? og hvor ofte vasker du det nå? Nei si det ... Jeg hadde i lengre tid prøvd å bli vant til natron og eplecidereddik, men etter flere uker med fett hår ga jeg opp og prøvde egg i stedet da jeg hadde lest at det var bra for fett hår. Håret var mye bedre allerede etter den første vasken, og det tok ikke så veldig lenge før det ble vant til det. nå har jeg prøvd egg, honning eple eddik og sitron, jeg trodde seriøst at dere tullet med meg da jeg luktet på det, luktet bittert av eddiken og altfor søtt av honning, ble nesten kvalm av lukten i dusjen. Men jeg kom meg gjennom det, skylte håret leenge i så kalt vann jeg greide. Håret var mye mykere enn det pleier å være i vann, så dette lover godt, men vet ikke om jeg orker den lukten igjen:P Venter på at håret skal tørke, brukte ikke balsam eller noe annet i det, skal skrive hva jeg syns når det tørker:) Og jeg har forresten farget hår. Syns det lukter godt jeg ... Du kan variere ingrediensene litt da. Bare egg virker også. Selv pleier jeg å kutte ut eplecidereddiken og bruke mer sitron hvis håret mitt er litt ekstra fettet for eksempel. Du kan jo prøve å tilsette eteriske oljer for bedre lukt. Bergamott dufter himmelsk syns jeg!
Kahlan Amnell Skrevet 2. juli 2011 #19 Skrevet 2. juli 2011 Noen med farget hårt som har prøvd den eggeshampoen...? Jeg hadde rester av striper i håret da jeg begynte. Det har vokst og blitt klippet siden den tid så nå er det helt naturlig. Det er faktisk første gang på mange, mange år at jeg ikke har farget/bleket hår!
lilla¤ Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #20 Skrevet 4. juli 2011 Nei si det ... Jeg hadde i lengre tid prøvd å bli vant til natron og eplecidereddik, men etter flere uker med fett hår ga jeg opp og prøvde egg i stedet da jeg hadde lest at det var bra for fett hår. Håret var mye bedre allerede etter den første vasken, og det tok ikke så veldig lenge før det ble vant til det. Syns det lukter godt jeg ... Du kan variere ingrediensene litt da. Bare egg virker også. Selv pleier jeg å kutte ut eplecidereddiken og bruke mer sitron hvis håret mitt er litt ekstra fettet for eksempel. Du kan jo prøve å tilsette eteriske oljer for bedre lukt. Bergamott dufter himmelsk syns jeg! Takk! skal prøve forskjellige oljer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå