AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Hei! Jeg har generell studiekompetanse, men har noen fag fra første året som jeg gjerne skulle ha forbedret karakter i. Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg kommer til å ta høyere utdannelse til høste, da det isåfall blir restplass, så det er litt usannsynlig. Men jeg tenkte å iallefall ta noen fag som privatist. Det jeg lurer på er hvis jeg kommer inn på en restplass, er det da vits å ta opp fag fra videregående samtidig? Jeg tenkte på å øke poengsummen til neste år, eller om det ikke spiller noen rolle. Jeg har to toere som jeg vet kan bli femmere (gikk ut siste året med kunn 5, så jeg vet jeg kan hvis jeg vil). Noen som vet noe om dette eller?
Glitnir Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Skjønte ikke helt spørsmålet ditt jeg? Om det er noen vits eller ikke kommer jo an på hva du vil oppnå med de forbedrede karakterene. Dersom du skal prøve å komme inn på et studium du ikke har nok poeng til er det selvsagt en vits. Dersom du uansett har nok poeng fra før til det du vil spiller det liten rolle - da trengs jo ikke karakterne til noe konkret. Det eneste måtte være om du bruker disse til å søke deltidsjobb ved siden av studiet, men forbedring av to karakterer alene vil neppe spille noen rolle uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå