Gjest LonelyAngel Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 (endret) Vi vil helst reise en plass med fint vær hvor vi kan kombinere sol og bading med shopping og liv i byen Vi tenker kanskje Miami, Los Angeles, Kula lumpur, Las Vegas, ASIA en plass? Har dere noen anbefalinger? Endret 23. mai 2011 av LonelyAngel
Sarafina Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Det første som slår meg når det gjelder strand + shopping, er Barcelona, evt. Nice. Men dere kan jo reise lenger, så da har dere jo masse muligheter. Playa del Carmen eller Cancun i Mexico er utrolig flott med både byliv og hvite strender. Vi var her og det var fantastisk: http://www.startour.no/feriereiser/mexico/playa-del-carmen/hotell-riu-yucatan/ Playa del Carmen er en mindre by, og det tar ca 1 time med buss til Cancun. Cancun er en større by, også med hvite strender, men synes Playa del Carmen er hakket mer idyllisk. Personlig likte jeg meg ikke så godt i Miami - synes California er mye flottere enn Florida. Thailand er jo flott, man kan jo kombinere med å være noen dager i Bangkok, for deretter å dra til kysten.
Gjest LonelyAngel Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Personlig likte jeg meg ikke så godt i Miami - synes California er mye flottere enn Florida. Thailand er jo flott, man kan jo kombinere med å være noen dager i Bangkok, for deretter å dra til kysten. Takker for svar:)Kan du begrunne hvorfor du ikke likte så godt Miami? Jeg har hørt at strendene er mye finere der enn f.eks i LA.
gard Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Dubai kan jo funke men det kan vel bli varmt der i juli. Bangkok er også spennende og det tar bare en kort time å komme til sør-Thailand med fly for fine strender. Her er et reisebrev fra Dubai forresten: http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm . Lykke til med planleggingen. 1
Sarafina Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Takker for svar:)Kan du begrunne hvorfor du ikke likte så godt Miami? Jeg har hørt at strendene er mye finere der enn f.eks i LA. Jeg var på sightseeing i Miami og det var rett og slett veldig lite å se. Stranda og art deco-distriktet var fint da, men i forhold til andre steder jeg har reist, synes jeg ikke Miami (og Florida generelt) utpekte seg noe særlig. Det er mye penere i f eks San Francisco og California generelt, fantastisk mye flottere i Mexico, og mer spennende i f eks Thailand. Strendene i Miami kan ikke måle seg med Thailand og Mexico, sanden er brun og det er fullstappet med folk. Men det er jo bare min mening da, Miami er jo populært, så mange liker seg nok der
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 To uker... wow, så mye tid! Da kunne dere evt. flydd til New York, vært der nesten en uke og shoppet og hatt storbyferie, og så tatt et innenriksfly ned til Florida og hatt siste delen av ferien på stranda der, og flydd hjem fra Miami. En slik ferie kunne jeg godt tenke meg selv.
Rosalie Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Riga har ein badeby ein halvtimes togtur utanfor byen. Lisboa er vel òg kjend for blandinga av shopping og strand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå