AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Var på nærmeste Ica for par dager siden og der lot to mødre sine barn fly rundt med småbarnskurver. De skrek og hylte, løp rundt med hver sin vogn, dro ned varer og hadde det sikkert morsomt. Mødrene lot de drive på. Tipper barna var cirka tre år. Mine barn fikk ikke leke i butikken og det fikk ikke jeg heller som barn. Hvordan gjør dere det med barna i butikker og på kjøpesentre? Det var ikke trassanfall men lek de drev med. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Noen foreldre er virkelig helt idiotiske. Jeg var også på ICA en dag, og da var det et foreldrepar med to barn. De grafset på frukten, stakk en slik aprikos i løs vekt inn i munnen og la deg tilbake igjen! Foreldrene sa ingenting. Slike folk skulle aldri ha fått barn. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Butikk og kjøpesentere er ingen egnet lekeplass for barn. Var selv på Ica (tydeligvis der det skjer... hihihi)å der var det to mødre (utlenninger) som gikk og handlet. De hadde med seg to barn, å det ene barnet hylte og skreik gjennom hele butikken. Dette var på ettermiddagen, å barnet var nok både sliten og trøtt. Jeg fikk ikke handlet alt jeg skulle da jeg ikke orket å høre på denne skrikingen. Gikk deretter på Europris, å tror dere ikke disse mødrene kom dit også med barna sine. Samme unge skreik seg igjennom butikken, å når jeg skulle betale så havnet jeg bak disse menneskene. Jeg klarte ikke å dy meg, men sa høyt og tydelig til hun i kassen at hun måtte jo bli sliten av dette siden hun ikke hadde mulighet til å komme seg bort fra bråket. Jeg sa også at hadde det vært mine barn så hadde jeg gått ut av butikken. Jeg passa også på å skule stygt på mødrene å himle med øynene. Tror hun ene fikk med seg hva jeg sa, men det spørs om sånnt noe går inn hos de.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Det er sant. Mange burde ikke hatt barn før de blir voksen selv uavhengig av foreldrenes alder. Kjenner en nyutdannet lærer som sier at barna på ti år ikke har lært å takke, ikke spør pent om de kan få ny blyant, men VIL HA. De spør heller ikke om de kan gå på toalettet, rekker ikke opp hånda. MYE av tiden som lærer går med på å oppdra barna og det går utover de barna som har lært seg vanlig høflighet.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Butikk og kjøpesentere er ingen egnet lekeplass for barn. Var selv på Ica (tydeligvis der det skjer... hihihi)å der var det to mødre (utlenninger) som gikk og handlet. De hadde med seg to barn, å det ene barnet hylte og skreik gjennom hele butikken. Dette var på ettermiddagen, å barnet var nok både sliten og trøtt. Jeg fikk ikke handlet alt jeg skulle da jeg ikke orket å høre på denne skrikingen. Gikk deretter på Europris, å tror dere ikke disse mødrene kom dit også med barna sine. Samme unge skreik seg igjennom butikken, å når jeg skulle betale så havnet jeg bak disse menneskene. Jeg klarte ikke å dy meg, men sa høyt og tydelig til hun i kassen at hun måtte jo bli sliten av dette siden hun ikke hadde mulighet til å komme seg bort fra bråket. Jeg sa også at hadde det vært mine barn så hadde jeg gått ut av butikken. Jeg passa også på å skule stygt på mødrene å himle med øynene. Tror hun ene fikk med seg hva jeg sa, men det spørs om sånnt noe går inn hos de. Ica ja. Det høres som vi var på samme Ica. Jeg opplevde også at jeg mistet konsentrasjonen og glemte kjøpe inn flere varer. De var overalt og løp rundt med vognene og hylte. Jeg slapp ikke unna i kassakøen heller. Forstår ikke hvorfor Ica setter ut handlevogner til barn. De TAPER penger på andre kunder.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 Jeg synes ikke det er rett å kommentere slikt overfor de som tydeligvis ikke evner å få barna til å oppføre seg i det offentlige rom. Det blir ikke bedre av hånlige kommentarer. Det mest interessante med dette er at jeg ikke har problemer med barna i seg selv - selv om de bråker litt. Det som provoserer mest er at foreldre kan si "hysj" og "nei" hele tiden, men siden de ikke gjennomfører en eneste konsekvens blir de ignorert av barna sine. Jeg var selv vitne til to mødre med hver sin ca treåring som først lekte seg i hver sin barnevogn. De ropte til hverandre og hadde det kjekt. Så kom en av mødrene på den lyse ide at barnet måtte få komme ut av barnevognen og siden den andre moren var mer opptatt av telefonen sin enn barnet ble det hylekonsert inntil dette barnet også fikk komme ut av vognen. Så ble det løping, oing og skriking, to unger som frydet seg - med biler og andre farlige gjenstander like i nærheten. Og "nei", "stopp", "fy", "ikke" - uten at konsekvenser ble gjennomført. Her var det jo svært enkelt å gjennomføre konsekvensen: ikke mer roping og løpe mellom biler - ellers må du tilbake til vognen. Neida da skulle vi få fortsatt høre "nei", "stopp", "fy", "ikke" osv. Til slutt var "telefonprateren" ferdig i telefonen og begge ungene måtte i vognen igjen - det ene barnet ble forklart hvorfor - det andre barnet ble bare lempet i vognen. Til hylekonsert. Da skjer det geniale - moren tar straks barnet ut av vognen igjen (dette var telefonprateren). Det første barnet satt fornøyd i vognen og sang sanger lært i barnehagen (ganske søtt) mens den andre skjønte ikke noe (og kunne ikke synge med).
Gjest Blondie65 Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Forstår ikke hvorfor Ica setter ut handlevogner til barn. De TAPER penger på andre kunder. Det er mange barn som har stor glede av å gå rolig mellom hyllene og få fylt vognen sin uten at de plager en eneste annen kunde. Skal vi fjerne vognene fordi enkelte voksne ikke evner å oppdra ungene sine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå