Joplaya Skrevet 10. november 2003 #22 Skrevet 10. november 2003 Gjest: grunnen til at jeg trakk inn om hun likte det eller ikke var fordi du tydeligvis ikke likte våre svar. Jeg trekker der en parallell på en måte, mulig det er bare jeg som ser den parallellen. Og jeg sa tidligere, men kanskje ikke tydelig nok - at jeg synes det er bra du vurderer dette istedet for å hoppe inn i forholdet dersom det kan gjøre deg utilfreds. Eliza doalot: å sette krav kan gjøres på mange måter. Krav/forventninger/ønsker er en positiv greie til man når et visst punkt. Om min kjæreste satte altfor høye krav i forhold til mine egne fysiske og psykiske grenser kan ikke jeg se på dette som noe positivt. Da heller det mot det negative. Reslutatet kan bli at man da setter hardt mot hardt, enten gjør du som jeg ønsker eller så... 1) får jeg det andre steder, eller 2) går jeg fra deg. Satt på spissen vel og merke. I denne situasjonen som vi bare vet en side av, vil jeg si det er han som må fire på kravene - så kan de deretter sammen heve nivået på sexlivet når begge to er klar for det (hvis det noen gang vil skje, ikke alle klarer endre seg seksuelt tror jeg).
Eliza Doalot Skrevet 10. november 2003 #23 Skrevet 10. november 2003 Når jeg sier "krav" mener ikke jeg et krav som han stiller henne direkte, altså "enten har vi sex doggyway NÅ, ellers dumper jeg deg". Det yviler jeg på vik føre noe godt med seg. Det jeg mener er at det må være legitimt å kunne tenke at "hmmm...hvis misjoærstillingen er det eneste aktuelle her i gården er jeg redd vi har et uovervinnelig problem", dersom det er viktig for den det gjelder. Det er altså ikke snakk om å tvinge ller trumfe fram noe som helst.
Nelle Skrevet 10. november 2003 #24 Skrevet 10. november 2003 Gjest: Det er synd at det ikke funket så bra med akkurat denne jenta, men jeg tror egentlig (kanskje -jeg kjenner deg jo ikke) at det rett og slett bare er instinktene dine/intuisjonen din som "veileder" deg litt. Ofte når man treffer en ny person av motsatt kjønn som man blir litt interessert i så merker man ganske med en gang om det er "klaff" eller ikke. Og i akkurat dette tilfellet var det ikke helt klaff for deg. Jeg synes ikke man bør "kimse" av gjest sine opplevelser av situasjonen -det er svært viktig at man fungerer sammen på alle plan i et forhold, også det seksuelle. Klart man bør gi hverandre litt tid, men i dette tilfellet virker det jo som om Gjest merket ganske raskt at dette var litt skjærings. Om man elsker en person dypt nok til å være villig til å innlede et varig forhold med henne og/eller eventuelt gifte seg med henne -da bør det meste stemme. Selvsagt er man forskjellig og har hver sine "små ting" -men om man ser på forholdet i et visst perspektiv så ser man hvorvidt dette er verdt å satse på eller ikke. Og i dette tilfellet merket som sagt Gjest at det ikke funket helt. Ære være han for det -det ville vel være mye værre å finne ut dette etter at man eventuelt hadde fått barn og hele pakka? Gjest: Jeg synes du skal være stolt og glad over at du har tilstrekkelig intuisjon til å plukke opp såpass raskt hva som er bra for deg og hva som ikke er det. Hele episoden er et bevis på at du vet hva du ønsker og hva du ikke ønsker i et forhold. Og -i og med du nå har "forkastet" et potensielt forhold på bakgrunn av denne viten du har inne i deg betyr det bare at du er enda bedre rustet til å treffe den personen du virkelig vil komme til å få det supert sammen med ved neste forsøk. Lykke til videre! Nelle
Devi Skrevet 10. november 2003 #25 Skrevet 10. november 2003 Jeg har ingen problemer med å forstå at du er i tvil her. Om dere har helt forskjellige preferanser seksuelt og hun har sagt rett ut at det er ting hun absolutt ikke under noen omstendigheter er intr i å prøve, som du tvert imot syns er veldig spennende, så må du jo som du vel også nå gjør, vurdere hvor viktig dette er for deg. Det er jo selvfølgelig store muligheter for at hun er tilbakeholden i starten og slipper seg mer løs etterhvert, men du har jo fått et innblikk i hennes seksuelle verden utfra hva hun har sagt hun er intr i å være med på og ikke. Dere har jo snakket om dette allerede, prat litt grundigere med henne og hør om hun er like bastant som hun var i starten, kanskje ting kan løsne etterhvert, kanskje vil hun absolutt ikke, da må jo det respekteres, og hun må også respektere dine ønsker. Ikke alle passer sammen seksuelt, og da må man finne ut hva man legger mest vekt på, det seksuelle eller andre ting ved personen, eller om begge deler er like viktige.
Anna Lovinda Skrevet 10. november 2003 #26 Skrevet 10. november 2003 Livet er for kort til å inngå kompromiss på viktige områder. Sex er, for meg, svært viktig i et parforhold, og et område jeg slettes ikke kunne ha latt være å prioritere. Hvis dere ikke passer sammen seksuelt, vil forholdet deres vært dømt til å mislykkes i det lange løp.
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #27 Skrevet 10. november 2003 Takk for glupe svar, for både pepper og forståelse. Jeg trenger nok begge deler :oops: Vi har blitt enige om å ikke avgjøre hva dette er for noe på en stund, så ingen av oss har egentlig snakket om forhold. Men jeg vil nå gjerne ha tenkt igjennom alle fasettene ved hva det nå er vi har. Og sex er en viktig del av livet mitt, og må være en viktig del av et fohold også. Det betyr ikke at det er viktigere enn mye annet. Men det er en tua som kan velte stort lass, dessverre. (Vet ikke om det bare er jeg som er paranoid hankjønn, men jeg innbiller meg at svarene til en jente hadde blitt litt anderledes vinklet. Er det noe i det?)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå