xmoi Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Jeg skal til Berlin, og lurte derfor på om det er noen bra shoppingmuligheter der. Kjøpesenteret KaDeWe skal visstnok være veldig stort, men også veldig dyrt. Jeg er heller på jakt etter fine butikker som Zara, Mango, Topshop osv. og lurte da på om det er noe lignende i Berlin.
Tears.of.the.Sun Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Bra shoppingsmuligheter? JA! Billig? NEI. Da jeg var der for 2 år siden var det utrolig dyrt for klær og kosmetikk faktisk.
Sarafina Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Jeg skal til Berlin, og lurte derfor på om det er noen bra shoppingmuligheter der. Kjøpesenteret KaDeWe skal visstnok være veldig stort, men også veldig dyrt. Jeg er heller på jakt etter fine butikker som Zara, Mango, Topshop osv. og lurte da på om det er noe lignende i Berlin. Hvor i Berlin skal du bo? Hovedgata i Vest-Berlin, Kurfurstendamm har alle disse kjedebutikkene du nevner - men er usikker på om de har Topshop i Berlin. Dette er en stor handlegate der du finner det meste, og KaDeWe ligger like ved, så dette er et bra shoppingområde. Likevel: Vest-Berlin er ganske likt andre europeiske storbyer, mens Øst-berlin er mer spesielt og sjarmerende. F eks Hackescher Markt og Prenzlauer Berg i øst har masse vintage-butikker, tyske designere og spesielle småbutikker. Anbefaler derfor å besøke øst også. Men når du er på jakt etter Zara, Mango osv. er Kurfurstendamm absolutt best. Prismessig er disse butikkene du nevner ganske likt som her (kommer litt an på Euro-kursen såklart), men mat og drikke osv. er ganske billig i berlin, så jeg synes man kommer godt ut av det med å ta storbyferien her. 1
gard Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Jeg er ikke noe stor shopper men jeg fikk heller ikke inntrykk av at det var spesielt billig i Berlin. Men hotell var ganske billig og maten var heller ikke så dyr. Her er mitt reisebrev med bilder fra Berlin: http://gardkarlsen.com/Berlin_Germany_trip_report.htm . Kanskje du kan finne noe nyttig info der :-) 2
Nybegynner 2009 Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Jeg var i Berlin i fjor sommer, og da hadde Zara lagt ned sin butikk, mulig den er åpnet på ny?? Usikker. Ellers er det butikker på AlexanderPlatz. Her finner du blant annet NewYorker. Berlin er ikke særlig billig, men fantastisk fin by! God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå