Bolla! Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Emnetittelen sier vel sitt, hvor handler dere klær - bruker dere mye penger på klær i løpet av en måned?
Tears.of.the.Sun Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Jeg kjøper klær overalt. Jeg er ikke en merkebevisst person som handler i spesielle butikker, og det er ikke sånn at jeg har en konkret plan når jeg shopper. Jeg bare går innom alle klesbutikkene i byen å kikker etter flotte plagg. Finner jeg noe jeg liker så kjøper jeg det, uavhengig av merke og pris Så klærne mine kommer fra alle mulige butikker, en salig blanding. Jeg bruker ikke en spesiell pris hver måned på klær, men det ligger vel på 2000-3000 i måneden tror jeg.
Gjest Heloise Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Stort sett i de store kjedene : H&M, Lindex, Cubus, innimellom Vero Moda. På nett bestiller jeg fra Blue Banana og Jinx. Varierer mye i stil. I måneden bruker jeg ikke mye på klær, handler svært sjeldent klær egentlig. Men når jeg først finner noe fint så kan det hende det går litt. I halvåret kanskje 2000,- på klær hvis jeg finner noe. Jeg har klær veldig lenge og tar godt vare på det jeg liker...
LadyNinja Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Jeg er mer eller mindre en stor innkjøper. Kjøper inn klær for 10-15.000,- som skal vare en god stund, samme gjør samboeren min. Jeg unner meg heller ting som i mine øyne er verdt mer en klær, i månedene... Da har man råd til å kjøre bil som er dyr i drift, mere penger til overs til dattera mi, diverse til hunden, unne oss litt dyrere mat. Sitter ikke igjen med tom konto, som mange av mine venninner gjør, fordi de MÅ ut å shoppe klær hver eneste måned. Handler egentlig klær litt overalt. Er ikke spesielt ¨soss¨av meg der jeg kun går innom svinedyre merkebutikker, og ikke kan bli tilfreds av noen sko til 500,- - beklager, men jeg får gåsehud av slike jenter.. Kjøper de plaggene som er min stil, uavhengig av hvor dem er kjøpt Er veldig fornøyd av Vero Moda. Jada, jeg sa ikke at jeg aldri handler i slike butikker, men en annen ting er å kjøper absolutt alt der.
Gjest idakaroline Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 (endret) Jeg handler mest hos Topshop, Zara, Acne og H&M. Jeg pleier å ta en tur til London en til to ganger i året, og da handler jeg så mye at jeg ikke trenger å handle mer klær på flere måneder. Når jeg kjøper klær, passer jeg på å kjøpe klær jeg kan kombinere med absolutt alt. Ellers så pleier jeg å kjøpe meg undertøy en gang i måneden og da handler jeg på Lindex. Da er det snakk om rundt en tusenlapp. Når jeg handler klær i London, er det snakk om flere tusen. Hvor mange, tør jeg nesten ikke si Endret 22. mai 2011 av idakaroline
Gjest Ylva Virvla Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 HM Oasis Mango KappAhl I tillegg kjøper jeg litt når jeg reiser.
cosmogirl Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Jeg handler ikke klær hver måned. Men kanskje annenhver måned. Da kan jeg bruke sånn 3000 kr (pluss/ minus) Handler der jeg finner noe jeg liker og som passer til meg, min stil og min kropp, uavhening av pris og merker. Vero Moda, Only, Cubus, Lindex, Risøe, Bianco, B-young og Gina Tricot er butikkene jeg som regel finner noe jeg liker. Nettbutikker jeg liker er: http://www.victoriassecret.com/ og http://www.asos.com/ og http://www.blivakker.no/
FantasDick Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Jeg sitter heldigvis ikke med tom konto selv om jeg "må" shoppe hver mnd. Hvor mye jeg bruker i mnd varierer veldig, men fra et par hundre til et par tusen? Handler egentlig overalt - er ikke opptatt av merkeklær, men som oftest på H&M, Cubus, Asos, Ebay, Nelly, Zara og Acne.
Ego Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Handler hvor som helst egentlig, bare jeg finner noe jeg liker. Blir nok oftest Vero Moda & Carlings, innimellom Cubus. Er sjelden jeg shopper, tar vel en butikkrunde hver andre mnd eller no sånt, men tenker ikke noe spesielt over hvor mye jeg bruker. Gikk vel med 5-6000 totalt i fjor.
Gjest Eurodice Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Emnetittelen sier vel sitt, hvor handler dere klær - bruker dere mye penger på klær i løpet av en måned? I klesbutikker fortrinnsvis. 3
Bella21 Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 (endret) Topshop, asos, nelly, zara, bikbok, carlings og HM, disse det oftest går i... Tar også en tur til London 1 gang i året, og shopper en del der altså jakker og sko, sånn at jeg slipper å kjøpe så mye av det her hjemme. Bruker vel uannsett sånn i gjennomsnitt 2 3 tusen på klær i mnd, men kan hende jeg ikke kjøper noe som helst den ene mnd, også unner jeg meg mer penger neste mnd hvis jeg finner MASSE jeg vil ha. Endret 23. mai 2011 av Bella21
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Jeg kjøper MYE klær, går noen tusen pr måned. Klær er min største utgift. Kjøper for det meste på relativt billige butikker. Elsker H&M, syns de har mye kult der til en billig penge. Liker til tider Gina Tricot, men i det siste har jeg handlet lite der ift før. Kjøper en del på Bik Bok også. Av og til Vero Moda, Only osv, men syns det er litt kjedelige klær der. Bryr meg ikke så mye om kvaliteten, pga kjøper så ofte nytt at jeg ikke rekker slite noe ut uansett. Bare det ser bra ut og er behagelig på, bryr jeg meg ikke om de blir ødelagt etter noen få vask. Kjøper mest topper og kjoler.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 Jeg er ikke noen storshopper, men jeg er på konstant jakt etter klær jeg liker. Det er ikke så ofte jeg finner noe som faller i smak lenger, før handlet jeg mye på H&M, men nå er det kun avdelingene LOGG og Trend som innimellom har noe jeg liker. Lindex, Cubus, Kappahl og Vero Moda gidder jeg knapt å gå innom lenger, for der har jeg ikke sett noe jeg har likt på åresvis. Derimot liker jeg mye hos Zara og buksene hos Mango. Ellers hender det jeg finner noe fint i butikker som her hakket dyrere merker, som f.eks. Designers Remix, Filippa K, Bruuns Bazaar, Acne og Tiger.
Gjest stillness Skrevet 25. mai 2011 #14 Skrevet 25. mai 2011 Har omtrent sluttet å handle i butikkene,men om jeg gjør det så er mest h&m det går i.Eventuelt andre hvis jeg finner noe,men kommer som regel tomhendt tilbake når jeg går i butikker. Så det blir mest nett eller hvis jeg er i utlandet så finner jeg masse,men liker godt Dorothy Perkins,Etsy hvis jeg skal ha vintage eller brukt,Hot topic(men irriterende dyr frakt),Zara,80stees(kule t-skjorter for en som er litt smånerdete) og ellers er det litt her og der.
Wonders Skrevet 25. mai 2011 #15 Skrevet 25. mai 2011 (endret) Jeg er alltid på jakt og kan vente flere år før jeg kjøper akkurat det jeg ønsker meg og trenger. Full oversikt nesten til en hver tid... Handler også når jeg er på ferie. Boss Bruuns Bazar Burberry Louis Vuitton Nordiske Designers Samsøe & Samsøe Kiman Woman Dollarosa Kameleon Coast Vivikes HM Oasis Carlings Message KappAhl Zara Camilla Risøe Fransa Høyer Woman LeneV Match Woman Maud Mellow Mexx Riccovero Concept Store Benetton B.young Vero Moda InWear Only VIC Lindex LMC Cubus Endret 25. mai 2011 av Wonders 1
defaitist Skrevet 25. mai 2011 #16 Skrevet 25. mai 2011 (endret) Klær er også min største utgift, og jeg handler klær for minst 2000,-/mnd. Av kjedebutikker handler jeg på Weekday, Monki, H&M, og Gina Tricot. Det blir som regel overdeler derfra. Jeans fra JC og Carlings en gang iblant. Ellers blir det klær fra Michael Kors, Tiger, Acne, KAIN, T by Alexander Wang, Citizens of Humanity og Day. Med andre ord trives jeg godt på Egertorget, Steen&Strøm, Paleet, i Bogstadveien/Hegdehaugsveien og på internett Edit: for ikke å glemme Bik Bok. Endret 25. mai 2011 av defaitist
KaDust Skrevet 25. mai 2011 #17 Skrevet 25. mai 2011 Før gikk det mye i H&M og Gina Tricot, men nå finner jeg virkelig ingenting i de butikkene lenger. Så når går det for det meste i Carlings. Men eh, så shopper jeg sånn typ 1 gang i året.
Mischa Skrevet 25. mai 2011 #18 Skrevet 25. mai 2011 Jeg handler uten tvil mest på H&M, selv om jeg prøver å la være.. Ellers blir det en del på Oasis, Mango, Zara og Vero Moda. Og mye i utlandet! (Banana Republic, Forever21, Limited..)
Tonka Skrevet 25. mai 2011 #19 Skrevet 25. mai 2011 Jeg er alltid på jakt og kan vente flere år før jeg kjøper akkurat det jeg ønsker meg og trenger. Full oversikt nesten til en hver tid... Handler også når jeg er på ferie. Boss Bruuns Bazar Burberry Louis Vuitton Nordiske Designers Samsøe & Samsøe Kiman Woman Dollarosa Kameleon Coast Vivikes HM Oasis Carlings Message KappAhl Zara Camilla Risøe Fransa Høyer Woman LeneV Match Woman Maud Mellow Mexx Riccovero Concept Store Benetton B.young Vero Moda InWear Only VIC Lindex LMC Cubus Du æ'kke snau du, Wonders!! Jeg vindusshopper i ca like mange butikker som dette, men finner sjelden noe i norske butikker lenger. Kjøper basics på H&M, Bikbok, Carlings og JC, og resten kjøper jeg stort sett i utenlandske nettbutikker. Jeg vet som oftest nøyaktig hva jeg skal ha før jeg i det hele tatt vet om plagget eksisterer, så det er som oftest en tidkrevende prosess å finne frem til riktig plagg. Hvor mye penger jeg bruker er også veldig variabelt. Liker å kjøpe f.eks. jeans av litt høyere kvalitet enn Gina Tricot, så de månedene jeg kjøper sånne ting kan jeg fort handle for et par tusen. De fleste måneder ligger jeg på rundt 500-1000,-, og noen måneder bruker jeg ikke en krone. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå