Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi sitter nå inne på en søndag fordi det regner og vi vet ikke hva vi skal finne på med sønnen vår på 1 1/2 år. Noen tips?? vi bor på sørumsand i akershus.

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Her leker vi inne når det er skikkelig drittvær - han elsker det! Han koser seg med lekene sine og når han blir lei leker vi sammen med ham :) Kanskje ikke tipset du ville ha, men ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, leke inne er jo kjempekoselig!

Dere kan bygge telt/hus av et pledd over et spisebord. Jeg elsket å gå inn og ut av sånne telthus da jeg var lita. Tok med meg bamser inn der, eller gjemte meg mens mamma lette og lette og ikke fant meg før leeeenge etterpå. (Lenge på den alderen var vel ca. 30 sekunder eller noe sånt) :fnise:

Dere kan fingermale.

Eller dere kan lage et minibadeland på badet. Ha et lite plaskebasseng, eventuelt en badebalje eller lignende, som han kan gå inn og ut av og leke med vannleker oppi. Ha på dere badedrakt begge to og lek at dere er på stranden.

Eller så kan dere kanskje ta en tur innom et svømmebasseng, lekeland eller kle på dere regntøy og gå ut og plask i alle sølepyttene dere kan finne.

Masse morsomt å finne på selv om det regner!

Skrevet

Ser det er litt sent å svare nå, men det kommer vel flere søndager...

mine barn har alltid elsket å gå ut i regnværet, på med regntøy, støvler og hoppe i søledammene!

Kjempe STAS hvis mamma også er med og hopper :regn:

Og da er det jo så deilig å gå inn etter en stund for å kose seg med brødskiver og kakao :jepp:

Ellers er det mye man kan gjøre inne også, bygge med togbane, duplo. Fingermaling, tegne med fargeblyanter, kritt.

Leke rollelek, lag en cafe, dekk på bord, bytt på å servere barnet ditt "mat" og "drikke" og la barnet servere deg. Slike latesom leker er ofte artige hvis en voksen er med og hjelper til i den alderen..

Bake boller, steke vafler sammen og invitere besteforeldre på besøk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...