AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Hei! Jeg skal til Barcelona, og da lurer jeg på shoppingmulighetene. Jeg vil helst ha ordentlige kjedebutikker som du ikke finner i Norge. Har hørt om to sentre, no med Diagonal og La Maquinista eller noe sånt. Lurer på om disse er verdt og besøke, og hvordan man kommer seg dit? Det skal visst åpne en Forever 21 på et av de nevnte sentrene, men noen som vet noen konkret dato? Skal visst åpne i sommer. Takknemlig for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Hei! Jeg var nettopp i Barcelona, men var ikke på noen av de sentrene du nevnte. Hele dagen vi brukte til shopping ble "oppbrukt" til shoppinggatene. Hovedshoppegaten (husker ikke navnet, men du finner det sikkert fort ved et trykk på google) hadde mange dyre butikker og mange kjedebutikker. Hovedgaten og ei annen gate som heter La Rambla som også er veldig populær lå parallelt, og man fant mange skatter i sidegatene mellom disse to gatene i tillegg til langs de store gatene. I hovedshoppegata hadde du minst 5 Zara, Mango, H&M, Louis Vuitton, Burberry osv. I sidegatene fra denne gata fant du New Yorker, Topshop og flere butikker jeg ikke husker navnet på. Som du sikkert skjønner er jeg egentlig veldig blank og husker ikke så veldig mye. Hvis du gir meg navn på de kjedebutikkene du snakker om kan jeg sikkert komme på det :-)
chui Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Er ikke La Rambla hovedshoppinggaten da? Du finner hvert fall alle butikker du trenger der, og i gatene rundt Hadde ikke giddet å dra innom noen shoppingsenter... Syns ikke sentrene i Spania er så bra. Vet at det er noen smågater i nærheten av La Rambla hvor du finner kjempefine pitoreske billige butikker, men husker ikke hvor. Det vet de sikkert i en eller annen turistinfo
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Hmm, slik jeg forstod det da jeg var der var La Ramla hovedBODshoppegata er masse boder der og billigskit osv, og er der det foregår mest tyveri. Var selvfølgelig en del butikker der også, men i hovedshoppegaten jeg snakker om som lå parallelt var det eeeennå flere butikker
Mischa Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Jeg husker dessverre ikke helt hvor jeg var, men var på et kjøpesenter like ved den plassen ovenfor La Rambla. Det var ikke mange butikker, men de hadde blant annet Sephora, Habitat (om du liker interiør), Sanrio (Hello Kitty), Starbucks.. Ellers er det et relativt greit kjøpesenter ute på bryggen ved akvariumet (kjedebutikker som Pull and bear, Mango osv) Mer luksuriøse butikker som Chanel, Boss osv ligger vel også i nærheten av den plassen ved La Rambla (og nordover), det er også butikker som er midt på treet som eks. Diesel og Miss Sixty. Vi besøkte også et kjøpesenter langs La Barceloneta (vi tok buss ut, og gikk tilbake - laaangt og varmt) Der hadde de blant annet en Primark og en del andre butikker, men man skal ikke langt vekk fra bykjernen før man føler at det blir veldig lokalt (dårlige engelskkunnskaper blant personalet osv..), gjør jo ingenting men greit å vite! Primark var den mest behagelige shoppingopplevelsen jeg hadde, stor kontrast fra London/Oxford street!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Jeg husker dessverre ikke helt hvor jeg var, men var på et kjøpesenter like ved den plassen ovenfor La Rambla. Det var ikke mange butikker, men de hadde blant annet Sephora, Habitat (om du liker interiør), Sanrio (Hello Kitty), Starbucks.. Ellers er det et relativt greit kjøpesenter ute på bryggen ved akvariumet (kjedebutikker som Pull and bear, Mango osv) Mer luksuriøse butikker som Chanel, Boss osv ligger vel også i nærheten av den plassen ved La Rambla (og nordover), det er også butikker som er midt på treet som eks. Diesel og Miss Sixty. Vi besøkte også et kjøpesenter langs La Barceloneta (vi tok buss ut, og gikk tilbake - laaangt og varmt) Der hadde de blant annet en Primark og en del andre butikker, men man skal ikke langt vekk fra bykjernen før man føler at det blir veldig lokalt (dårlige engelskkunnskaper blant personalet osv..), gjør jo ingenting men greit å vite! Primark var den mest behagelige shoppingopplevelsen jeg hadde, stor kontrast fra London/Oxford street! Ja, det senteret du sa Primark på var nok ett av de sentrene jeg nevnte! Er det langt med buss fra sentrum? Tusenm takk for alle svar!
missLynch Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 El Corte Ingles ved Catalunya-plassen er et monster av et kjøpesenter- der greier man å svi av noen timer og euro på sopping, hvis det er det man vil i Barcelona
Mischa Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Diagonal Mar - butikkoversikt til kjøpesenteret Vi hadde busspass med sightseeingbussene og den ene linjen går nesten helt ut dit, ellers er det vel andre busser/metro/trikk som går ut til senteret. Tror vi brukte ca 1-1/2 time da vi gikk fra senteret og inn til La Rambla.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #10 Skrevet 24. mai 2011 Diagonal Mar - butikkoversikt til kjøpesenteret Vi hadde busspass med sightseeingbussene og den ene linjen går nesten helt ut dit, ellers er det vel andre busser/metro/trikk som går ut til senteret. Tror vi brukte ca 1-1/2 time da vi gikk fra senteret og inn til La Rambla. Å, tusen takk! Haha, må jo nesten innom en Primark.. Men ingen som vet om det andre senteret, La Maquinista eller noe sånt? Hvis Forver 21 åpner der er det jo must og dra dit.
Mischa Skrevet 25. mai 2011 #11 Skrevet 25. mai 2011 Her er instrukser på hvordan ta seg til La Maquinista La Maquinista
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #12 Skrevet 25. mai 2011 Her er instrukser på hvordan ta seg til La Maquinista La Maquinista Tusen hjertelig takk! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå