Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter å ha strevd i årevis har det gått opp for meg at jeg er allergisk mot mascara. Jeg har jo nikkel allergi men koblet ikke dette med mascaraen. Nå er jeg på leting etter mascare uten nikkel. Men det finnes visst ikke. Kn med redusert nikkel innhold...sukk. Et lite problem. Men irriterende. Jeg blir rennete i øynene og i nesen. Og til slutt får jeg vondt i hodet. Men jeg gir ikke opp....det må da finnes en eneste en som jeg kan bruke. Noen som har samme erfaring og kan komme med et tips???

Jo

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/561299-mascara-og-nikkelallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Hufsa_

Hva med denne? http://www.mamut.net/greenspirit/subdet347.htm

Den skal jo inneholde veldig naturlige ingredienser iallefall, og tenker at naturlige ingredisener kanskje er veien å gå her? Nå vet ikke jeg hva i ingredienser som har med nikkel å gjøre, men her er hvertfall ingrediensene til denne:

Ingredienser: aloe barbadensis leaf extract*; aqua (water); kaolin; sucrose*; polyglyceryl-3 ricinoleate; sorbitan isostearate; cera carnauba (copernicia cerifera wax)*; glycerin*; algin; glyceryl dibehenate; oryza sativa (rice) hull powder; theobroma cacao (cocoa) seed butter*; punica granatum (pomegranate) fruit extract; maltodextrin; tribehenin; glyceryl behenate; hydrogenated lecithin; benzyl alcohol; potassium sorbate ; dehydroacetic acid +/- (may contain) CI 77499 (iron oxide); CI 77491 (iron oxide); CI 77891(titanium dioxide); CI 77492 (iron oxide) *fra økologisk landbruk

Uten mineraloljer, parabener, syntetisk parfyme- og fargestoffer.

Endret av _Hufsa_

Annonse

Jeg har også nikkelallergi, og reagerer på alle vanlige mascaraer. ACO sin reagerte jeg ikke på, men jeg synes ikke den ga fine vipper.

Nå bruker jeg Blinc mascara, og den reagerer jeg ikke på, og i tillegg gir den fine vipper. Den er dessuten veldig enkel å få av, siden den former tuber rundt hver vipp framfor å farge dem. Bare skyll øynene i varmt vann, så "faller" tubene av. Mitt problem var ikke bare selve mascaraen, men også at alle sminkefjernere var så harde mot huden og øynene. Med Blinc slipper jeg det problemet også. :-)

Kjøpes rundt omkring på nettet, bla shopping4you, til omtrent 200 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...