AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #21 Skrevet 22. mai 2011 Sant nok, og dette er noe jeg vet. Men denne tråden har et annet tema. Det høres ut som det er Mulighet for at jeg får kommet inn og ta siste fag i samme semester, hvorfor dette skulle være så vanskelig for noen skjønner jeg ikke.... Fordi at hvis du får det, er det noe som skulle blitt tilbudt til alle. Og det er det ikke. Kjenner mange som strøk på eksamen og måtte ta et friår for å ta opp fag, før du kunne studere. Og uansett; klarer du ikke å stå i matte har du ikke noe å gjøre på et universitet - det er høye krav uansett hvilken fagdisiplin du kommer inn på.
Amore Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #22 Skrevet 22. mai 2011 Vel det er din mening, og det har du rett i å mene...
Amore Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #23 Skrevet 22. mai 2011 Om noen andre har erfaring / vet / hørt noe om dette tema, just let me know!
Amore Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #24 Skrevet 22. mai 2011 Om noen andre har erfaring / vet / hørt noe om dette tema, just let me know!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #25 Skrevet 22. mai 2011 Det høres usannsynlig ut at det skal være mulig, spesielt ettersom samordna opptak ikke gjør noen individuell vurdering, de ser bare om du har den studiekompetansen som trengs (og det har du ikke). Selvfølgelig kan man være heldig dersom man tar kontakt direkte og det finnes restplasser osv, men i utgangspunktet tror jeg ikke du skal få for store forhåpninger. Og dessuten, hvis dette er et problematisk fag for deg er det kanskje ikke så lurt å satse på å ta det samtidig med første semester på universitetet. Antageligvis vil du ha nok å henge fingrene i, og mindre tid til å konsentrere deg om matten. Og tenk om du stryker igjen, da vil du jo kunne miste studieretten. Vil du virkelig ta den sjansen?
Amore Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #26 Skrevet 22. mai 2011 Om du ikke har forstått det enda så er jeg ikke interessert i hva du mener, så spar energien din enn å skrive på innleggene mine...
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #27 Skrevet 22. mai 2011 Om du ikke har forstått det enda så er jeg ikke interessert i hva du mener, så spar energien din enn å skrive på innleggene mine... Øh, jeg har bare skrevet ett innlegg i denne tråden (to med denne). Prøvde bare å være hjelpsom, men mitt velmente tips falt tydeligvis ikke helt i god jord hos deg.
Amore Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #28 Skrevet 22. mai 2011 Jeg vet ikke hvem du er, du skjønner det er noen som løper rundt med "AnonymBruker" navn som noen som du ser i dette innlegget og forpester alt med deres unødvendige negative energi og tanker. Jeg leste faktisk ikke innlegget ditt først.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #29 Skrevet 22. mai 2011 Jeg vet ikke hvem du er, du skjønner det er noen som løper rundt med "AnonymBruker" navn som noen som du ser i dette innlegget og forpester alt med deres unødvendige negative energi og tanker. Jeg leste faktisk ikke innlegget ditt først. Tips: les innlegget først, gå i deg selv og tenk om det kanskje er en kjerne av sannhet i det som står. Hvis du fremdeles er helt uenig, kan du heller gå til angrep Dette gjelder også på andre områder i livet når du spør om noe (og kanskje ikke liker svaret). 3
Amore Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #30 Skrevet 22. mai 2011 Poenget her er ikke om det er sannhet eller ikke, jeg må på liv og død ikke være enig med hva alle og enhver skriver her, om du mener en ting og deler det, så er det kjempe fint. Men jeg har et annet syn, og det må respekteres enten en liker det eller ikke. Og emnet her er om noe helt annet enn om "hva som står på samordna opptak". For det er noe jeg vet, har lest der skjønner du.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #31 Skrevet 22. mai 2011 Poenget her er ikke om det er sannhet eller ikke, jeg må på liv og død ikke være enig med hva alle og enhver skriver her, om du mener en ting og deler det, så er det kjempe fint. Men jeg har et annet syn, og det må respekteres enten en liker det eller ikke. Og emnet her er om noe helt annet enn om "hva som står på samordna opptak". For det er noe jeg vet, har lest der skjønner du. Du har et annet syn? Så om folk forteller deg fakta blir du fornærmet fordi du har et annet syn? Jeg forstår at du har veldig lyst til å komme inn, men du må kanskje innse at det er liten sjanse for at det skjer - og det er faktisk alt jeg har forsøkt å fortelle deg. 1
Amore Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #32 Skrevet 22. mai 2011 Men hva du hva jeg ikke forstår, hvorfor du er så besatt på å få meg til å innse at jeg har en liten sjangse til å komme inn??? Vet du hva, jeg skal gjøre ALT jeg kan for å komme inn, og det innebærer den lille sjangsen jeg har også. Jeg får som oftest det jeg vil i livet, og det er fordi jeg tar sjangser og jeg har håp. For andre som leser så er jeg fortsatt interessert i info angående temaet. Helst av ikke "AnonymBrukere"!!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #33 Skrevet 22. mai 2011 Men hva du hva jeg ikke forstår, hvorfor du er så besatt på å få meg til å innse at jeg har en liten sjangse til å komme inn??? Vet du hva, jeg skal gjøre ALT jeg kan for å komme inn, og det innebærer den lille sjangsen jeg har også. Jeg får som oftest det jeg vil i livet, og det er fordi jeg tar sjangser og jeg har håp. For andre som leser så er jeg fortsatt interessert i info angående temaet. Helst av ikke "AnonymBrukere"!! Du er morsom du. Ser du ikke at du allerede har fått alt av info som er mulig å få? Det du vil ha er ikke info, du vil ha synsing og støtteerklæringer. PS: jeg bruker også å få det som jeg vil i livet, men det er stort sett fordi jeg forholder meg til fakta og jobber utifra det. 2
Dresden Skrevet 22. mai 2011 #34 Skrevet 22. mai 2011 Det er ikke noe særlig annen info om emnet enn det som allerede er gitt egentlig. Samordna opptak behandler ikke søknader individuelt, det er et byråkrati, med likhet for loven. Tror bare det andre her prøver å gjøre er å ikke få deg til å ha for høye forhåpninger, et eventuelt avslag vil være mer skuffende da. Som andre har nevnt er det folk som har kommet inn på private skoler med betingelse om å stå på eksamen i løpet av første semester. Nå vet jeg ikke hva du skal studere, men du kan forsøke å ta kontakt med studiestedet og håpe på det beste. Jeg ville likevel vært realistisk. Det beste hadde selvfølgelig vært om du kom inn, og jeg håper for din del at du gjør det. Er kjedelig å måtte vente et år ekstra for å begynne, har nemlig gjort det selv. Jeg manglet en eksamen og kom ikke inn på grunn av det. Det regnet jeg også med, men jeg ville forsøke. Kom inn året etter med komplett vitnemål. Håper det ordner seg:)
HopelessFear Skrevet 22. mai 2011 #35 Skrevet 22. mai 2011 Du vet du ikke kommer noen vei av å krangle her? Snakk med de på universitetet, om det ikke går, ta et friår og få ferdig de gjenværende fagene. Du blir fortsatt eldre av at du krangler med fremmede på nett. Det er ingenting vi kan gjøre for å få deg til få gå studiet, det er det bare universitetet som kan.
The Kitten Skrevet 22. mai 2011 #36 Skrevet 22. mai 2011 Med holdningene du viser virker du for umoden til å begynne på universitetet. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå