Gjest Hu derre Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Hva savner du nå når du har fått familie og barn fra tiden før? *nysgjerrig* Hilsen student uten barn foreløpig
SummerJoy Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 - Sove lenge når jeg har fri - Bare ligge i sengen når jeg er syk Kom ikke på en tredje ting akkurat nå
fjellmo Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 - Sove lenge når jeg har fri - Bare ligge i sengen når jeg er syk Kom ikke på en tredje ting akkurat nå Ja er så enig. Å få lov til å være syk når man er syk. Tenker på omgangsyke og slik. Gå trimturer/ gjøre små ting om kvelden uten å måtte organisere barnevakt. Av og til å måtte høre på iriterende barne pop låter, men av ogtil kan jeg ta meg selv å nynne på noen av melodiene
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Sove!!! Både hele natten og morgenen når jeg har fri. Å få være i fred innimellom, uten at noen skal bråke og fly rundt meg. Å få være syk ifred. Høres kanskje litt sur ut, men jeg har vært våken i flere timer allerede pga barn som synes det er helt greit å stå opp kl 4.30.
sebastianen Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Spise godteri når jeg vil uten at noen barn synes det er urettferdig at de bare får på lørdag . komme inn på badet (jeg har en tenåringsdatter ) slippe å rydde etter andre .
Caramba Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 -Nattesøvn -Lese avisa fra perm til perm på lørdagsmorgen, inkl en rolig kopp kaffe -Ferie med lange, late dager... Nå bare venter jeg på at de minste skal bli så store at disse tingene igjen blir en selvfølge, he he. Ellers er livet med barn herlig, men akk så kaotisk.
Gjest Iril Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Vet ikke om man er kvalifisert til å svare når man bare har en på fem måneder og ikke vet noe som helst ennå, men...... - å kunne sove når jeg har lyst/behov - å ikke hele tiden måtte være klar til å avbryte det jeg holder på med fordi noen andre trenger meg - å kunne ta pauser (f.eks. for å sitte her) med god samvittighet, det er alltid noe annet jeg burde gjort
litle_my Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Hva savner du nå når du har fått familie og barn fra tiden før? *nysgjerrig* Hilsen student uten barn foreløpig Stillhet! Å slippe å vaske klær hver bidige dag Å ta hensyn til BARE meg
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2011 #9 Skrevet 22. mai 2011 Sove så lenge jeg vil når jeg har fri Finne på ting utenfor husets fire vegger etter kl 19.00, uten at vi må ordne barnevakt først. Spise hva jeg vil når jeg vil uten å tenke på om det er rett eller galt ovenfor barna.
Hedda-78 Skrevet 22. mai 2011 #10 Skrevet 22. mai 2011 Det er mye jeg savner fra tiden før barn. - å kunne gjøre noe i lengre tid i strekk, uten avbrudd. F.eks. spise middag på sivilsert vis, mens alle sitter ved bordet til alle er ferdig. Lese hele avisen i ett strekk. Sove flere timer i strekk. Kjøre til besteforeldrene på én dag (nå må vi dele opp turen på to dager, det er tungvindt) -lange turer på fjellet. Nå har vi den der barnevogna, som man jo ikke kan gå i ulendt terreng med. Kunne hatt barna i meis/bæretøy, men de gidder jo ikke sitte der i evigheter, og dessuten skal de jo uansett sove midt på dagen. -spontaniteten i kjærlighetslivet. Nå må vi vente til ungene har lagt seg, og da er gjerne øyeblikket borte og vi vil bare synke ned i sofaen foran TV'n. -å gjøre noe uten å planlegge så nøye. F.eks. må man alltid tenke på hvor lenge man blir ute/borte, slik at man kan planlegge måltider. En voksen kan alltids vente på middag et par timer, det kan ikke de små. 1
Skylight Skrevet 22. mai 2011 #11 Skrevet 22. mai 2011 Jeg tenkte faktisk på det her om dagen, at jeg savner å bare ta hensyn og passe på meg selv. Dvs, savner å kunne farte ut og rundt akkurat hvor og hvor lenge jeg måtte ønske det... Og, savner å kunne ha det hjemme slik det passer meg best og ikke alle andre, dvs rydding og vasking og handling, og alt annet som må gjøres for å få et hjem til å gå rundt hver dag, føler liksom jeg alltid gjør noe for andre og sjelden noe som ganger meg selv dirkete.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #12 Skrevet 22. mai 2011 Dere er tydeligvis ikke gode grensesettere overfor barna deres? Få de til å respektere alenetid, reise vekk, lær de å være raskere på badet, lær bort at stillhet i huset skal repsekteres, osv. 2
Tussi! Skrevet 22. mai 2011 #13 Skrevet 22. mai 2011 Jeg savner en hel søndag i sofaen hvor jeg kjeder meg og sitter og ser på alle dårlige seriene på tv og dupper litt innimellom. Når vi først har barnevakt nå så er det ett eller annet vi skal og er ikke en kjededag i sofaen som blir prioritert.
Gjest MrsTux Skrevet 22. mai 2011 #14 Skrevet 22. mai 2011 - sove så lenge jeg vil når jeg har fri - slippe å være så rutinestyrt - reise på ferie bare med kjæresten
Skylight Skrevet 22. mai 2011 #15 Skrevet 22. mai 2011 Nei, det er ikke enkelt å sette grenser for seg selv ovenfor en baby og en annen med ADHD. Å be hun forte seg med noe er som å be henne gjøre det sakte eventuelt be henne gi opp. Å be om stillhet i huset (vi har faktisk ropeforbud her hjemme) er å be om hysterisk anfall når regelen settes i praksis. Å be om alenetid er å be om å bli avbrutt :-)
Ciara Skrevet 22. mai 2011 #16 Skrevet 22. mai 2011 Å kunne sove så lenge jeg vil i helgene Å få ligge i sengen når jeg er syk Å spise middag i fred og ro
litle_my Skrevet 22. mai 2011 #17 Skrevet 22. mai 2011 Dere er tydeligvis ikke gode grensesettere overfor barna deres? Få de til å respektere alenetid, reise vekk, lær de å være raskere på badet, lær bort at stillhet i huset skal repsekteres, osv. Så søt du er! Og så sjeleglad jeg er for at jeg faktisk oppdrar _mennesker_ og ikke maskiner. Det er ingen her i tråden som har sutret over hvor ille vi har det pga barna. Vi har bare nevnt hva vi savner fra livet _før_ barn, mann hund og stasjonsvogn. Det er lov det også, av og til. Det betyr ikke at vi vil ha det slik nå. 4
litle_my Skrevet 22. mai 2011 #18 Skrevet 22. mai 2011 Nei, det er ikke enkelt å sette grenser for seg selv ovenfor en baby og en annen med ADHD.
Minnimusepus Skrevet 22. mai 2011 #19 Skrevet 22. mai 2011 Dere er tydeligvis ikke gode grensesettere overfor barna deres? Få de til å respektere alenetid, reise vekk, lær de å være raskere på badet, lær bort at stillhet i huset skal repsekteres, osv. Nå er det nok mange som skriver her som har småbarn, da er jo saken en ganske annen Jeg savner: - spontanitet - kunne dra på fisketur, kino eller kjøretur på kveldene - å kunne kjøre langt i strekk. Høres kanskje teit ut, men vi har en pode som blir bilsyk og kjøreturene våre tar alltid veldig lang tid. Tja, vet ikke helt hva jeg skal skrive som nr.3. Er ikke noe sovelenge menneske og liker generellt tilværelsen som småbarnsmamma Det må kanskje være det å innimellom kun ha meg selv å tenke på. F.eks strandturer med venninner hele sommeren bare ligge å nyte dagen i sola.
Klips Skrevet 22. mai 2011 #20 Skrevet 22. mai 2011 Ahh, nå kunne jeg kose meg med gleden over at mye av det dere savner har jeg allerede fått igjen Det tar ikke mange årene. Men jeg savner i blant å bare kunne gjøre noe unna litt kjapt uten å få "hjelp" slik at det tar ti ganger lenger tid og blir 20 ganger så rotete Og så lurer jeg på hvordan tiden var da man ikke alltid hadde en svak naging i bakhodet om hvorvidt dagens tusen valg er riktige, om oppveksten blir bra nok, om jeg nyter dem nok denne korte tiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå