Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søker etter jobb, er norsk, har gode karakterer fra videregående, høyere utdannelse (5år), samt diverse jobberfaring fra deltidsjobber ved siden av studier. Syntes det er vanskelig å finne jobber innen begge felta jeg søker innen (dyr og media(film/tv), og ingen av de jeg har sendt åpen søknad til søker folk heller. Søker nå helst i Rogaland.

Er det generelt vanskelig å få jobb for tiden, eller er det bare innen visse yrker, områder eller deler av landet? Hvilke yrker trenger folk? Innen hvilke områder er det lett å få jobb; hva slags jobber blir "kastet etter deg"? Og hvor i landet trenges det folk mest? Vil jo helst jobbe med noe jeg er utdannet til og noe som krever et visst kompetansenivå, men snart må jeg bare finne meg en jobb så jeg kan betale regninger.

Har begynt å søke en del barnehageassistentstillinger, som jeg syntes er koselig, men det er virkelig luselønn...?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i nord norge da.

Men ut av medie osv tror jeg det er enklest å få jobb i små lokalaviser, selv de uten utdannelse (her er det vel ærlig talt de færreste i lokalavisene som har det).

Med dyr er det relativt stor etterspørsel etter avløser, noe jeg tror det er i hele landet. Men avløsere er nok så elendige betalte arbeidstakere, for å ikke snakke om den stakkars bonden! Men det er et annet tema.

Jeg bor på en liten plass hvor folk har en viss peiling hvem de fleste er. Har aldri søkt noen jobb, tilbudene har alltid kommet til meg. Å det er nok fordi jeg har fått et godt rykte fordi jeg gjør jobben min og møter opp. Men dette er selvfølgelig ingen spesielt godt betalte jobber (ridelærer, selger osv). Jeg har ingen utdannelse, kun dårlige karakterer fra VGS. :sjenert:

Om du er villig å flytte på deg er det bare å søke jobber over hele landet, da får du nok til slutt. :) Om en er nyutdannet tar en vel gjerne det en får, innenfor sin utdannelse.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det ser vel ut som om jeg er nødt til å flytte på meg... Bor gjerne i nord-norge jeg, så lenge jeg fåt jobb. Men det blir isåfall ikke før til neste år igjen.

Må vel prøve videre å finne meg et eller annet årsvikariat innen omsorg her på vestlandet i mellomtiden, og heller leve litt trangt første året. Man trenger vel ikke å betale så mye på lånet heller første året heldigvis?

AnonymBruker
Skrevet

TS over der forresten, og her :)

Ja, det var litt det med lønn også, når jeg har seks år med studielån og et stort ønske om å kjøpe meg en bolig så snart jeg får jobb så er det surt å leve på lusen "assistentlønn", hvor jeg ikke blir lønna for utdanningen.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Er det visse årstider det er lettere å få jobb i? Syntes det er lite stillinger som legges ut nå, vil det plukke seg opp etter sommerferien, eller har vanligvis ikke tid på året noe å si?

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...