Gjest angiie Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Venter og venter på TR, men hun kommer aaaldri.. Kan man ha EL uten å få mens..egentlig??
S@va Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Venter og venter på TR, men hun kommer aaaldri.. Kan man ha EL uten å få mens..egentlig?? Hvis man er gravid så... Hvis ikke må vel egget ut på et vis...,
Athene Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Nei, man kan ikke ha EL uten at det ender med mens, eller graviditet. Er du sikker på at du har hatt EL? Gjennom temping eller EL test? Jeg får faktisk positive EL tester og EL slim uten EL innimellom, det er hormonene som ikke virker helt som de skal. Hos meg er det kun temping som kan bekrefte at EL faktisk har vært. Ellers kan du ha lang lutefase. Tiden fra EL til mens er konstant for den enkelte. 14 dager er et snitt, 11-17 dager er normalen. Mens enkelte kan oppleve enda kortere/lengre periode.
Gjest angiie Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Har ikke prøvd EL tester og temping enda, men har bestilt tester. Er vel også lurt å begynne med temping da, for å være helt sikker. Veit ikke om jeg faktisk har hatt EL, men har hatt symptomer.. Er vel bare kroppen som er ustabil etter pilleslutt. Men jeg trodde hormonene etter cerazette gikk raskere ut av kroppen enn andre p-piller? Er 10 uker siden jeg slutta nå..
Athene Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Ville ikke begynt med EL tester før du har stabile sykluser, det blir maaange tester... Temping kan være greit, men er du sikker på at du vil gå så teoretisk inn i prøvingen så tidlig? Husk at temping kun sier at du har hatt EL. Jeg begynte pga uregelmessige sykluser, da visste jeg når jeg ville få mensen. 10 uker er ingenting. Det kan ta et år før syklusen er på plass igjen, uavhengig av merke. Det er store individuelle forskjeller. Ulike symptomer skyldes nok bare at hormonene dine prøver å regulere seg selv igjen, etter å ha blitt styrt av p-pillene en stund.
Gjest angiie Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 Men har det noe å si at jeg har vært veldig(!) slurvete med pillene siden nyttår? Har ofte glemt å ta, så det har bare vært en pille her og en pille der. Men sluttet helt for 10 uker siden. Hadde en blødning i et par dager ca en uke etter.. Antok at dette var TR som kom tilbake, men har ikke sett henne siden da.
Gjest imli Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Viss du har hatt eggløysing får du 100% sikkert mensen ca 14 dagar etterpå, med mindre du er gravid. Det går an å ha mens utan eggløysing, men ikkje omvendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå