Gå til innhold

Røde/lilla lys?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker ikke lilla og bruker heller røde lys hele julen + advent + resten av året (resten av året er de mer burgunder da).

Det riktige er vel å bruke lilla i hele adventstiden. Frem til 4. søndag i advent eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla fra første søndag i advent og røde fra julaften til nyttårsaften. Da er jula over for meg og de hvite eller blå eller grønne kommer frem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker lilla i adventstaken..

Ellers i julen går det i røde og gull lys.

Når vi kaster ut jula, da skifter jeg tilbake til mine gode gamle krem/Blå/ Gull/ orangefarga lys... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lilla lys i adventsstaken og bruker lilla og grønne lys eller i desember. Etter 4. søndag i advent går jeg over til røde og grønne lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Hei.

Bruker lilla og cremefarvede hele advent.

Fra juleaften er alle lysene røde og cremefarvede.

Klem fra jule-Guapa :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke helt å bestemme meg jeg, om jeg skal ha røde lys hele desember eller lilla adventslys. Tror kanskje jeg for enkelhetens skyld ender opp kun med røde for å slippe å kjøpe inn to fulle sett (alle lysene i stuen må bare ha samme farge :roll: ).

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kremt: Bruker faktisk ikke røde eller lilla lys i det hele tatt. Har en dille på kremhvite lys. Både kubbelys og vanlige. (er nok en liten interiørfanatiker) :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hulderjenta

Bytter ikke farge på noen bestemt dato, men når et lys er brent ned. Rødt og grønt er julefarger, lilla er adventsfargen, så i desember/julen veksler det mellom lilla, røde og grønne lys. Men i adventsstaken er det alltid lilla lys.

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kremt: Bruker faktisk ikke røde eller lilla lys i det hele tatt. Har en dille på kremhvite lys. Både kubbelys og vanlige. (er nok en liten interiørfanatiker) :oops:

Nesten som meg det :ler: ! Men jeg bruker røde lys på kjøkkenet (har spisebordet der bl.a). På stua er det kremhvite lys både advent og jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...