Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere å bruke røde lys hele desember - eller lilla også? Og når bytter dere eventuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke lilla og bruker heller røde lys hele julen + advent + resten av året (resten av året er de mer burgunder da).

Det riktige er vel å bruke lilla i hele adventstiden. Frem til 4. søndag i advent eller noe sånt.

Skrevet

Lilla fra første søndag i advent og røde fra julaften til nyttårsaften. Da er jula over for meg og de hvite eller blå eller grønne kommer frem igjen...

Skrevet

Bruker lilla i adventstaken..

Ellers i julen går det i røde og gull lys.

Når vi kaster ut jula, da skifter jeg tilbake til mine gode gamle krem/Blå/ Gull/ orangefarga lys... :D

Skrevet

Bruker røde og hvite lys i desember. Hvite/krem fargede lys bruker jeg hele året. (er storforbruker av stearinlys...)

Gjest Madam Felle
Skrevet

bruker røde lys i desember, og begunder resten av året

Skrevet

Jeg har lilla lys bare i adventsstaken vår. Resten av lysene er i rødt, grønt og gull.

Skrevet

Jeg bruker også lilla i adventstaken og røde lys ellers i desember. :P

Skrevet

Jeg liker ikke lilla, så jeg bruker røde lys hele adventstida og jula. :)

Skrevet

Jeg har lilla lys i adventsstaken og bruker lilla og grønne lys eller i desember. Etter 4. søndag i advent går jeg over til røde og grønne lys.

Skrevet

:D

Hei.

Bruker lilla og cremefarvede hele advent.

Fra juleaften er alle lysene røde og cremefarvede.

Klem fra jule-Guapa :nisse:

Skrevet

Jeg bruker lilla lys i adventsstaken, ellers har jeg for det meste blå og svarte lys hele året.

Lillian

Skrevet

Klarer ikke helt å bestemme meg jeg, om jeg skal ha røde lys hele desember eller lilla adventslys. Tror kanskje jeg for enkelhetens skyld ender opp kun med røde for å slippe å kjøpe inn to fulle sett (alle lysene i stuen må bare ha samme farge :roll: ).

Jennifer

Skrevet

:kremt: Bruker faktisk ikke røde eller lilla lys i det hele tatt. Har en dille på kremhvite lys. Både kubbelys og vanlige. (er nok en liten interiørfanatiker) :oops:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Bytter ikke farge på noen bestemt dato, men når et lys er brent ned. Rødt og grønt er julefarger, lilla er adventsfargen, så i desember/julen veksler det mellom lilla, røde og grønne lys. Men i adventsstaken er det alltid lilla lys.

:nisse:

Skrevet
:kremt: Bruker faktisk ikke røde eller lilla lys i det hele tatt. Har en dille på kremhvite lys. Både kubbelys og vanlige. (er nok en liten interiørfanatiker) :oops:

Nesten som meg det :ler: ! Men jeg bruker røde lys på kjøkkenet (har spisebordet der bl.a). På stua er det kremhvite lys både advent og jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...