Sarafina Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 SYDNEY! har bodd i Brisbane og syntes faktisk byen var litt kjedelig - ville ikke brukt tida mi der om jeg var i Australia. Men staten Queensland har jo mange fine steder, som f eks Whitsunday Islands. Har ikke vært i Melbourne, men hørt mange liker den. Men tror nok Sydney ligger på en klar førsteplass for mange.
reiseglad Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Det kommer nok an på om jeg skulle bo der/studere der, eller bare reise på ferie, og også avhengig av når på året jeg skulle vært der. Jeg trives svært godt i Sydney. Sjarmerende, flott by med alle mulighetene. Melbourne er også artig, spesiell og preget av kunstneriske og kreative mennesker. Men kaldt der når det er vinter.... Brisbane: intet behov for å besøke byen igjen, for meg fremkom den som kjedelig.
McAdams Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Har vært alle tre stedene, men fikk ikke så mye tid i Melbourne så kan ikke uttale meg så mye om det. Det virket dog som en trivelig by, og en tur til Great Ocean Road anbefales! Kunne gjerne tenkt å være lengre der. Brisbane har jeg vært i to ganger og der var de som andre sa, litt kjedelig. Utelivet var veldig bra, men ellers var det ikke stort å finne på i selve byen. Det er likevel en del å finne på om du vil reise litt rundt Brisbane. Australian Zoo (dyreparken til Steve Irwin) var veldig gøy! Sydney er vel det jeg følte hadde mest å by på. Kjempefin by med mye å se og gjøre! Du har jo blant annet Operahuset, Harbour Bridge, Bondi Beach, Hyde Park, Taronga Zoo (en av verdens største dyrehager) og Imax kinoen med verdens største kinolerret hvor du kan se 3D filmer (bør prøves). Utelivet var også veldig bra! 1
Sarafina Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Har vært alle tre stedene, men fikk ikke så mye tid i Melbourne så kan ikke uttale meg så mye om det. Det virket dog som en trivelig by, og en tur til Great Ocean Road anbefales! Kunne gjerne tenkt å være lengre der. Brisbane har jeg vært i to ganger og der var de som andre sa, litt kjedelig. Utelivet var veldig bra, men ellers var det ikke stort å finne på i selve byen. Det er likevel en del å finne på om du vil reise litt rundt Brisbane. Australian Zoo (dyreparken til Steve Irwin) var veldig gøy! Sydney er vel det jeg følte hadde mest å by på. Kjempefin by med mye å se og gjøre! Du har jo blant annet Operahuset, Harbour Bridge, Bondi Beach, Hyde Park, Taronga Zoo (en av verdens største dyrehager) og Imax kinoen med verdens største kinolerret hvor du kan se 3D filmer (bør prøves). Utelivet var også veldig bra! Skriver under på denne jeg også, her var det mange bra tips
Optimist6 Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Uten tvil, Roma !! Utrolig vakker by, italienerne har klart å beholde mye av historiske monumentene. Samt. er det mye å finne på der.
Lista Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Uten tvil, Roma !! Utrolig vakker by, italienerne har klart å beholde mye av historiske monumentene. Samt. er det mye å finne på der. Haha, les før du svarer a :gjeiper:
Gjest Pantherinae Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Melbourne! Enig med andre over her at Brisbane var litt kjedelig, og jeg var ikke superimponert over Sydney heller egentlig. Var selvfølgelig mye bra i Sydney også, men av storbyer jeg har vært i, er ikke byen blant de som stikker seg mest ut. Melbourne har en veldig annen atmosfære enn mange andre byer, litt vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det var som gjorde at jeg likte meg der. Men er ihvertfall en veldig fin by!
Sarafina Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Melbourne! Enig med andre over her at Brisbane var litt kjedelig, og jeg var ikke superimponert over Sydney heller egentlig. Var selvfølgelig mye bra i Sydney også, men av storbyer jeg har vært i, er ikke byen blant de som stikker seg mest ut. jeg er litt enig i dette, egentlig. Sydney er flott - men heller ikke for meg er den blant byene jeg husker best. Operahuset, sjøen og Bondi Beach er det flotteste ved byen, synes jeg da. Personlig er byer som Paris, Barcelona, Berlin, London, New York, Bangkok og San Francisco byer jeg liker enda bedre, og husker enda bedre enn Sydney. Dette er jo bare min mening da, er jo mange som har Australia som sitt favorittreisemål
¤flicka¤ Skrevet 24. mai 2011 #10 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har ikke vært i Brisbane, men av Sydney og Melbourne så foretrekker jeg Melbourne. En veldig koselig by med fin atmosfære, og stort sett et litt behageligere klima enn i Sydney. Bra shopping også
Gjest Mikako Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 Jeg bodde og studerte i Brisbane et semester, og trivdes veldig godt! Litt kjedelig i forhold til Sydney ja, men som studieby fungerer den ypperlig.. Man kan også bruke byen som base, og reise ulike steder, som Byron bay, Australia zoo, Fraser Island, Gold Coast, osv.. Var på en ukes ferie i Sydney også, og likte meg også veldig godt der.. En litt mer livlig by, med mye å finne på. Men det skal jo sies at jeg var i feriemodus her, og fylte dagenene til randen med aktiviteter, i motsetning til "hverdagslivet" i Brisbane
elisabeth30 Skrevet 26. mai 2011 #12 Skrevet 26. mai 2011 sydney er min favoritt! selv om du har muligheten til å dra til great barrier reef fra brisbane så er det mye mer å gjøre i sydney med sydney opera house, fantastiske taronga zoo, sydney bridge, the rocks og mye mer! melbourne er også koselig, men kan være skikkelig kaldt...
blomsterhav Skrevet 26. mai 2011 #13 Skrevet 26. mai 2011 Kommer an på når på året du skal dit kanskje. Men, min helt klare favoritt er Melbourne, deretter Sydney og på klar sisteplass Brisbane
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå