Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel, i såfall er det da også mange andre områder som ikke er spesielt østkanten.

Nevner: Torshov, Sandaker, Sofienberg, Løren, Kværnerbyen, Ensjø, og helt sikkert flere.

Jeg synes strengt tatt det er greiest å holde til seg den godt innarbeide østkanten/vestkanten, men hver enkelt må jo få mene hva de vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er slik at dere ikke er kjent i Oslo, så vil jeg anbefale dere å leie et halvår først, slik at dere rekker å bli kjent i byen og finne ut hvor dere har lyst til å bo.

Å ta i mot råd fra andre syns jeg blir helt håpløst i en slik sak.

Slår et slag for Grefsen jeg!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om man tar utgangspunkt i geografi eller demografiske forhold for 100 år siden, så ja, men hvis man forholder seg til forholdene slik de er i dag, altså hvem som flytter dit nå, er ikke Sagene spesielt østkant. Grünerløkka er i dette tilfellet absolutt ikke østkant.

Man skille da ikke på øst- og vestkant i forhold til hvilke folk som flytter dit i 2011.

Om Bærumsfolk flytter til Grünerløkka i 2011 så er det ikke østkant lenger fordi vestkantfolk bor der? Skillet går ved elva, og både Grünerløkka og Sagene ligger øst for elva og er i høyeste grad østkant.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Støtter denne. Jeg er oppvokst i Bærum, og har vært en del på vestkanten, men trives mye bedre på østkanten. Har forelsket meg totalt i Grûnerløkka. Små, nisjebutikker, masse vintage, et hav av kafeer/restauranter og rett og slett en hyggeligere atmosfære og stemning enn i Bogstadveien, synes jeg. Hadde valget mellom å bo på vestkanten og østkanten da jeg kjøpte, og angrer ikke.

Bakdelen med Grunerløkka er at det er så sinnsykt mange overhippe folk der. Da er det faktisk bedre med Tøyen/Grønland hvor det bor mer vanlige folk med vanlige jobber.

Skrevet

Syns ikke det bor overhippe folk på Grünerløkka i det hele tatt jeg. Er mer helt vanlig folk i en fase av liver der de har dårlig råd og bruker mye penger på uteliv. ;)

Skrevet

Trenger ikke være så skeptisk til "østkanten". Bor selv i gamlebyen og trives godt der. Vil heller ikke si det er så mange "utlendinger" der, men hvorfor er du redd for det egentlig?

For min del er det en flott kombinasjon. Kort vei opp til Ekeberg og skauen der for jogging og turgåing, samtidig som det er veldig kort til trikk, eller man kan også gå inn til sentrum på en 20-25 minutt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...