Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg en student som begynte i ny jobb i omsorgsbransjen for et par måneder siden. Jeg har hatt en lignende stilling i tre år tidligere, som jeg sa opp fordi det var for lang reisetid og fordi jeg ble ganske lei av jobben og ikke trivdes like godt som jeg gjorde før. Som de fleste andre studenter er jeg avhengig av å jobbe ved siden av studiene. Jeg prøvde å søke andre typer jobber, men fikk ikke napp de første par månedene. Så da muligheten bød seg for en stilling i omsorgsbransjen tok jeg den.

Nå er jeg imidlertid veldig usikker på om dette var et lurt valg. Jeg er veldig sliten og deprimert om dagen, og har store problemer med å bli trygg på meg selv i den nye jobben. Jeg har blitt kastet rett inn i det, og føler jeg ikke får sjans til å bli kjent med personene jeg jobber med/hos før jeg må videre på opplæring hos en ny person. Jeg går dessuten hele tiden med følelsen av at dette ikke var et riktig valg, og at jeg trenger å jobbe med andre ting.

Jeg gruer meg til hver vakt. I begynnelsen var det greit å håndtere, noen og enhver er jo usikre i begynnelsen. Jeg håper at det vil gå over snart, men slik det er nå går det ut over matlyst, søvn, studier og humør. Jeg har allerede vært nødt til å bli hjemme fordi jeg har kastet opp flere ganger før jeg skal dra på jobb, noe jeg virkelig hater, for jeg er egentlig ikke mye borte fra jobb. Jeg orker rett og slett ikke en slik stilling lenger.

Men jeg har jo bare jobbet der et par måneder! Hva kan jeg gjøre med dette? Ødelegger jeg CV'en min fullstendig om jeg bytter jobb etter så kort tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt kastet rett inn i det, og føler jeg ikke får sjans til å bli kjent med personene jeg jobber med/hos før jeg må videre på opplæring hos en ny person.

Jeg går dessuten hele tiden med følelsen av at dette ikke var et riktig valg, og at jeg trenger å jobbe med andre ting.

Jeg gruer meg til hver vakt. Slik det er nå går det ut over matlyst, søvn, studier og humør.

Jeg har allerede vært nødt til å bli hjemme fordi jeg har kastet opp flere ganger før jeg skal dra på jobb, noe jeg virkelig hater, for jeg er egentlig ikke mye borte fra jobb. Jeg orker rett og slett ikke en slik stilling lenger.

Men jeg har jo bare jobbet der et par måneder! Hva kan jeg gjøre med dette? Ødelegger jeg CV'en min fullstendig om jeg bytter jobb etter så kort tid?

Jeg ville ha søkt en annen type jobb. Når du kaster opp flere ganger i forbindelse med jobb, så er det noe galt. Magefølelsen din har jo sagt i fra flere ganger. Kanskje du bare skal høre på den?

Skrevet

Du har nok rett i det. Men hvordan ta opp dette med sjefen? Slutter jeg etter så kort tid er jeg jo bare en utgift. Redd for å si fra om dette, og tenker på at det vil se dårlig ut på CV'en så det blir vanskeligere å få ny jobb. Jeg tror jeg har gjort et godt inntrykk utad, har fått flere positive tilbakemeldinger på jobben jeg gjør.

Men det hjelper jo ikke så mye når jeg ikke har det bra når jeg er på jobb :/ Og det er vel bedre å være ærlig og åpen om det enn å bli en som er mye borte fra jobb på grunn av at kroppen sier stopp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...