AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Hei, jeg er en ung kvinne på 23 år som har vært gjennom en medisinsk abort. Anger og savn tynger min hverdag , og vi har bestemt oss for å prøve igjen. Det har vært mye komplikasjoner etter aborten.. stoppet ikke å blø, så er nå på "Provera" for å få syklusen min igang. Jeg har til min store skuffelse oppdaget i løpet av disse tre mnd jeg har gått på disse pillene, og stort forbruk av EL tester, at jeg ikke får EL Hva skal jeg gjøre? Er redd for at jeg ødela den sjansen jeg hadde og at jeg ikke vil bli gravid igjen! Er det noen som har opplevd det samme, eller kjenner noen som har vært gjennom noe liknende? Hvordan kom kroppen deres igang og hvordan fikk dere EL tilbake??! håper på svar
Frid Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har ikke vært gjennom det samme, men jeg er helt sikker på at det vil gå seg til hos deg. Hormoner og slikt kan noen gang ta litt tid, så slapp av og forsøk å være opptatt av noe annet
Athene Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Jeg vil bare anbefale deg å ta tiden til hjelp. Ikke innbill deg at du har ødelagt din sjangse, det stemmer ikke. Det er helt vanlige følelser å ha i etterkant av en abort, særlig når barneønske var så nærliggende at dere ønsker å bli prøvere igjen med en gang. Kroppen din klarer å få EL av seg selv, medisinering og triks vil i værste fall bare gjøre det vanskeligere for kroppen å fikse opp i dette selv. Gi det mer tid, så vil du være forberedt på en graviditet både fysisk og mentalt.
Klematis Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Som de andre over meg sier, gi det tid. Jeg må også minne på at det er mange som aldri får positive EL-tester men allikevel har EL. Etter hva jeg har forstått er det noen som ikke produserer så mye LH at testene blir helt positive, andre har så kort topp at det skal veldig mye til å teste akkurat da.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Tusen takk for svar Dere har rett, jeg må bruke tiden til hjelp og prøve å ikke tenke på det.. er bare så vanskelig Takk for info klematis! Det at ikke alle tester positivt på EL testene, visste jeg ikke. Og jeg som føler jeg har lest så mye om det! hehe, der ser du.. Men hjerteig tusen takk hvertfall! Får krysse fingrene for at det kommer så fort jeg lar fokuset gli over på noe annet:)
Charlie28 Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Som de andre over meg sier, gi det tid. Jeg må også minne på at det er mange som aldri får positive EL-tester men allikevel har EL. Etter hva jeg har forstått er det noen som ikke produserer så mye LH at testene blir helt positive, andre har så kort topp at det skal veldig mye til å teste akkurat da. THIS MADE MY DAY!! Har testet etter EL i en evighet nå,og nå er jeg deppa.. Alt er drit med den stadig negative EL testen.. Er litt ustabil når det gjelder syklus, så ikke umulig at EL er litt sen, men likevel... Håååååper jeg har hatt EL og at graviditetstesten viser to streker snart
Klematis Skrevet 28. mai 2011 #7 Skrevet 28. mai 2011 THIS MADE MY DAY!! Har testet etter EL i en evighet nå,og nå er jeg deppa.. Alt er drit med den stadig negative EL testen.. Er litt ustabil når det gjelder syklus, så ikke umulig at EL er litt sen, men likevel... Håååååper jeg har hatt EL og at graviditetstesten viser to streker snart Da vil jeg anbefale deg å tempe (måle temperaturen din hver morgen straks du våkner). Enten manuelt eller med en fertilitetsmonitor (Perly er ett merke, tror jeg). Temperaturen vil gjøre et hopp ved eggløsning og forbli noe høyere ut syklusen. EL-tester kan bare vise at kroppen prøver å slippe et egg, men aldri bekrefte at den faktisk har fått det til. Det kan kun måling av temperatur eller blodprøver som måler et hormon som heter progestoron (som også er det hormonet som får temperaturen til å øke). Mer info finner du på Pernille.info og FertilityFriend. På FertilityFriend kan du opprette egen konto (gratis for basic tilgang) og legge inn temperaturene dine (og andre fertilitetstegn) der. Programvaren hjelper deg å tolke og forteller deg når du har hatt EL. Du kan se hvordan det blir seende ut ved å klikke på tickeren min under. Lykke til både du og TS.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #8 Skrevet 7. juni 2011 Da vil jeg anbefale deg å tempe (måle temperaturen din hver morgen straks du våkner). Enten manuelt eller med en fertilitetsmonitor (Perly er ett merke, tror jeg). Temperaturen vil gjøre et hopp ved eggløsning og forbli noe høyere ut syklusen. EL-tester kan bare vise at kroppen prøver å slippe et egg, men aldri bekrefte at den faktisk har fått det til. Det kan kun måling av temperatur eller blodprøver som måler et hormon som heter progestoron (som også er det hormonet som får temperaturen til å øke). Mer info finner du på Pernille.info og FertilityFriend. På FertilityFriend kan du opprette egen konto (gratis for basic tilgang) og legge inn temperaturene dine (og andre fertilitetstegn) der. Programvaren hjelper deg å tolke og forteller deg når du har hatt EL. Du kan se hvordan det blir seende ut ved å klikke på tickeren min under. Lykke til både du og TS. TUSEN TAKK! så mye dere vet om dette! Det er til kjempe god hjelp! Det er jo IKKE lett å finne info noen steder. Fertilitetsmonitor høres kjempe bra ut! Har sett reklame for clear blue fertilitetsmonitor, vet noen hvordan den fungerer? Det er noe som varer en stund ikkesant? tusentusen takk! ts-
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #9 Skrevet 29. juni 2011 Tipser også om den gratis iphone-appen som heter FemCal lite:) Finfin til å monitorere alt- sekret, temp, samleie, mens, symptomer etc. Og så lager den fine kurver av det hele!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå