ilovecometic Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Halo! Jeg er 15år og leter etter en foundation til min tørre hud. Huden min er mest tørr på kinnene , rundt nesen og på panna. Men det er ikke alltid den er så tørr, for det finnes dager den er helt fin, og dager der jeg smører på fuktihets krem og ingenting skjer. Jeg har ikke vanligvis brukt flytende foundation, men bare pudder fra e.l.f men nå prøver jeg noe nytt. Jeg vil ha en foundation som koster mindre enn 400kr. Den skal ha fuktighet i seg så huden min ikke tørker ut. Skal kunne bestilles på nett. ha 30ml. :gjeiper: Takk på forhånd - Mia
Wonders Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 (endret) pudder kan jeg ikke bruke, det bare ser ut som jeg er kvestet i huden. Det detter av små flak der jeg er tørr. Jeg bruker flytende fra Clinique. Den dekker litt, men ikke over de fine og etterlenktede fregnene mine. Liker alle disse, men ikke de i glass-flankong. De er ikke veldig enkle å tyyyyne når det begynner å bli tomt... http://www.google.no/search?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nb-NO:official&tbm=isch&sa=X&ei=W1naTa-6CYrctAaj08n3Ag&ved=0CDUQBSgA&q=clinique+foundation&spell=1&biw=1056&bih=716 Endret 23. mai 2011 av Wonders 1
Glynis Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Hva med tinted moisturizer? Eller farget dagkrem som det heter på godt norsk. Jeg bruker den fra Laura Mercier med bare litt concealer på enkelte partier og den fukter veldig bra. Ellers er Dior Nude en fin flytende foundation for tørr hud. Prisene på disse har jeg ikke i hodet, da jeg har kjøpt i taxfree/utlandet. Mineralpudder er totalt uaktuelt for min hud.
Gjest MIKI Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Det tok meg 2 uker å få myk hud (hadde kjempetørr hud og masse kviser). Det jeg gjør er at 2 ganger i uken bruker jeg en scrub i ansiktet, og hver dag en hudrens. Så kjøpte jeg den billigste kremen på butikken å vips, nå har jeg babyhud & råd til andre ting enn dyre hudkremer som ikke funker. Jeg kan nå bruke pudder. Pudder kommer lettere på med en ORDENTLIG sminkekost. Vil anbefale mineralpudder fra Elisabeth Arden. Litt dyrt men gir en fin matt hud
Gjest MIKI Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Å bruk fuktighetskrem før du legger sminke! 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Hvis man først har fuktfattig hud er det ikke sånn at en god krem gjør at man kan slippe å tenke på det resten av livet. Jeg går aldri fysisk rundt med tydelig fuktfattig hud fordi jeg bruker gode kremer, men hvis jeg slutter etter to uker blir det katastrofe og Sahara. Pudder på vanlig fuktfattig hud funker ikke bra. Og selv om man bruker fuktighetskrem under sminke, som jo er en selvfølge, har man jo fremdeles ulik hud og må bruke foundation etter hudtype. Elendige tips de to siste, altså. TS bruker jo krem. Nå vet jeg ikke om hun bruker en god krem, men det gjør jeg, og det betyr allikevel ikke at jeg kan pudre ned fjeset mitt eller slutte med den.
Gjest BabyBlue Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Jeg hadde nok fått orden på den tørre huden før jeg gikk til innkjøp av foundation. Hva slags hudpleierutine har du? Tørr hud kan som regel fikses med gode hudprodukter =)
Gjest Heloise Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 En god rens, fuktighetskrem, og en god foundation lage for tørr hud. Jeg har prøvd to typer foundation av samme merke, men en for normal hud og en for tørr hud. Den for normal hud så ut som et helvete på meg. Har et veldig tørt parti på det ene kinnet, og det fungerte ikke i det hele tatt. Den for tørr hud fungerte fint. Men forsøk kanskje også foundation primer! Gjør at det legger seg bedre på huden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå