Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten fyller snart år, og ønsker seg bla turtelt.

Derfor jakter jeg på et godt, men billig telt. Fortrinnsvis 3-4 personer (Vi er 2 voksne og 3 skolebarn). Økonomien min er ganske stram for tiden- så må desverre være litt gnien. Men samtidig- vet at pustende telt er veldig viktig (for mitt Hovefestival-telt funker ene og alene i fylla på Hove).

Håper noen kanskje sitter inne med gode tips om hvor jeg kan jakte, og hva det vil kunne koste meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble anbefalt Nordheim Myklagard, der er det plass til 5 pers og koster 2799,- De har en seksmannsutgave (3 soverom) til 2999,-

Ellers er det flere telt til salgs på finn.no

AnonymBruker
Skrevet

Skal det brukes på fottur? I så fall må du tenke litt på vekta av det. Er jo desverre slik at jo lettere jo dyrere.

Skrevet

Det Norheim-teltet er nok fint på camping (speidergruppa mi har ett som brukes på leir, og ungene elsker det), men ikke noe særlig å frakte i en sekk. Dog, skal du ha noe på den størrelsen med litt mer turvennlig vekt må du nok ut med i alle fall en 3000-4000 kr hvis du kjøper nytt.

Skrevet

Avhenger jo av hvor dere skal bruke teltet. Skal dere bære det et stykke på fjellet f.eks. ville jeg kjøpt to og fordelt vekta bedre på sekkene. Men siden dere har tre småbarn og kanskje kjører bil helt frem, er også to telt praktisk. Dere og barna kan ligge i hver deres telt eller en voksen i hvert telt, tre barn og en voksen sammen. Da får barna leke og bråke litt og dere får litt tid til dere selv.

Anbefaler et telt som også tåler litt ruskevær. Jeg har flere forskjellige telt, mest bare 2-3 manns, men til alle typer vær og vindforhold - har også et telt som er her i Oslo men som hører hjemme på hytta i fint vær. Det er romantisk som man kan ta med seg i sommersola uten å våkne opp i et overopphetet luftrom.

Har også vært på turer der vi har tatt med presenning og bare ett telt. Pressening mot sola ikke minst.

Du skriver så lite hva du skal bruke teltet til og hvor dere har planer om å telte, det er vanskelig å svare da.

Men anbefaler å kjøpe to telt fremfor ett. Dere kan bytte på å sove i barnas telt på natta hvis dere vil.

• Liker 1
Skrevet

Hent katalog på G sport, de har rimelige telt til 299 og 499 (to manns) og skal være helt greie å bruke dersom dere ikke legger ut i ekstremvær. Jeg skal kjøpe ett av dem som ekstratelt når vi skal på tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...