AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 kjøpt mme fra Holle. denne skal vannes kokes opp, avkjøles til ca 50 gr, deretter blandes i pulver og så avkjøles til 37 gr. jeg skal bruke det som tillegg til puppen, og blir jo veldig tungvidt og gjøre dette midt i et måltid. den kan vel ikke bli kald, for så å varmes igjen. vanlig mme fra nan1 varmer man jo bare opp som vanlig til 37 gr. men denne tåler han desverre ikke noen enkle løsninger?
mars-mamma Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Ferdigblandet Hipp er å anbefale:-) Hipp 2 skal kun blandes i vann som er 40grader, er usikker på hipp 1 pulver.. Kokt vann kan stå i kjøleskapet en stund (12 eller 24 timer). Så slipper du å koke vannet hver gang hvertfall. Vet det er mange som bruker blandemetoder med så og så mange dl kokene vann, og fyller på med kaldt. Personlig synes jeg det var mer stress egentlig, men det er nok veldig individuelt:-)
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Kok opp vann og avkjøl det, putt dette på en stor flaske og sett i kjøleskapet. Så koker du opp vann til måltid, ta litt varmt vann oppi flasken du skal bruke, tilsett så kaldt vann til det er ca 50 grader. (ta det på følingen eller bruk et termometer). Så blander du i pulveret også blander du i mer av det kalde vannet så det blir passende varmt. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Du kan jo koke opp vann på forhånd, varme i mikro til 50 grader, bland i pulver og hold unnder rennende kaldt vann for å kjøle...
Redbull Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Det står at det skal gjøres sånn med Hipp 1 og, men jeg koker det opp, setter det enten på avkjøling i kjøleskap eller lar det bare stå i vannkoker, også varmer jeg det til fingervarme i mikroen når jenta mi blir sulten. For å være ærlig så DRITER jeg i at det ikke blir gjort rett, jeg nekter plent å bruke en halvtime på å forberede ett måltid til henne.! Dette funker fint her! 1
Gjest Enny Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 (endret) Vi blandet ut kokt vann med avkjølt kokt vann. Hadde alltid en vannmugge stående enten i kjøleskap eller på kjøkkenbenken. For å kjøle ned til rett temperatur så satte jeg den i beholderen til termosen til Fisher Price. En sånn: bilde Den koster ca 150 kr på Nille og har vært flittig brukt her i gården. Endret 22. mai 2011 av Enny
Redbull Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Vi blandet ut kokt vann med avkjølt kokt vann. Hadde alltid en vannmugge stående enten i kjøleskap eller på kjøkkenbenken. For å kjøle ned til rett temperatur så satte jeg den i beholderen til termosen til Fisher Price. En sånn: bilde Den koster ca 150 kr på Nille og har vært flittig brukt her i gården. Hvor lenge kan kaldt kokt vann stå i kjøleskapet før det blir dårligt?
Gjest Enny Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Hvor lenge kan kaldt kokt vann stå i kjøleskapet før det blir dårligt? Vi skiftet ut hver morgen eller kveld. (Må bare legge til at når hun nærmet seg året så brukte vi kokt vann utblandet med kaldt vann fra springen, til det ble drikkeklar temperatur. Og så hadde vi i MME-pulveret.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå