Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg ikke fikk plass i matte på voksenopplæring. Det som skjedde var at jeg fikk kommet inn ifjor, men strøk fordi jeg ikke er flink i matte. Og når jeg hadde søkt fikk jeg avslag, de begrunnet det med at jeg fikk min sjanse og de måtte la andre få en sjanse... WTF? :kjefte:

Hvis jeg er dårlig i matte så MÅ jeg faktisk på skolen for å klare meg, jeg skjønner ikke hvordan de fungerer, ikke logisk for min del ihvertfall :( Ei annen i min klasse er i samme sitasjon og hun har prøvd å snakke med de ansvarlige, og de bare blåser det av seg og sier snakk med han, og han sier snakk med henne. :klaske:

Men er det noen av dere som har erfaring i dette temaet?? Trenger virkelig informasjon om dette :sukk:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner forklaringen deres godt, jeg. Du fikk din mulighet og spolerte den. Du får gå på privatskole, da, vet du. Eller få deg jobb uten utdannelse. Det er vel det mest sannsynlige. Kassajobb eller vaskejobb får man uten å ha bestått matte.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner også forklaringen. Og syns det er helt rettferdig å la andre få sjangse når du ikke har greid å bestå på din. Sånn er livet.

• Liker 3
Skrevet

Signerer innleggene over meg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo flere steder å lære matte enn akkurat på voksenopplæringen.

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg søkte på 4 fag, kom ikke inn på noen. Grunnen var enten at det var fullt eller at jeg ikke kvalifiserte... (eller ha det kalles). Takk for utfyllende svar, VO! Pøh. Jeg vet jeg hadde alt som skulle til, så det må ha vært fullt.

Det var kjedelig TS :( for et merkelog svar. Kjenner flere som har kommet inn flere ganger på rad.

Skrevet

Altså ærlig talt, hvis du ikke har noe fornuftig å bidra med her på tråden så la vær å svar. At jeg ikke kom inn på matte, betyr ikke at jeg ikke har tatt den som privatist.

Men vil likevel gjerne ha andres erfaringer rundt dette! :)

Skrevet

Heloise: Ja jeg har også hørt det samme skjønner du, derfor tenkte jeg å samle litt informasjon, og sende inn en klage etterhvert. :)

AnonymBruker
Skrevet

Altså ærlig talt, hvis du ikke har noe fornuftig å bidra med her på tråden så la vær å svar. At jeg ikke kom inn på matte, betyr ikke at jeg ikke har tatt den som privatist.

Men vil likevel gjerne ha andres erfaringer rundt dette! :)

Hvem er det du sikter til som har gitt deg noe ufornuftig svar? Når du ikke kom inn på voksenopplæringen så må du jo bare prøve å få tatt matten på andre måter.

Skrevet

Kanskje du har dyskalkuli? Jeg har det. (Dysleksi med tall). Kanskje det går an å få en form for tilrettelagt undervisning med bakgrunn i det, hvis du kan bli utreda for det først.

Jeg skulle ønske det var noen som hadde hørt om det da jeg gikk på skolen, klarte såvidt å berge en 2-er, men med mer hjelp og forståelse for at alle tall stokker seg og blir en ulogisk grøt hadde det kanskje blitt bedre.

Håper du finner ut av det!

Skrevet

Rainbow81:

Ja jeg skjønner, har selv ADHD-uoppmerksom type. Det betyr at jeg har alle symptomene uten hyperaktiviteten. det er også noe som ikke blir lagt merke til i barndommen, lærerne mine sa at jeg ville vokse det av meg...herregud. Ja ja det var den tid og dette er nå, jeg gir meg nok ikke så lett! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...