Snop Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Har noen lest Room av Emma Donoghue? Jeg syntes den virker utrolig bra, og har ekstremt lyst til å lese den. Men jeg har pga egne erfaringer problemer med bøker og filmer om overgrep, klarte for eksempel ikke å lese meg gjennom The Lovely Bones og fikk mareritt av filmen Monster. Får man litt samme feelingen av Room?
MissStiles Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har faktisk sett den selv. Litt lyst til å lese den. Så følger med på svar her.
Åselin Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har nettopp lest denne! Det er en fantastisk bok. Alt fortelles fra synsvinkelen til en fem år gamle Jack, og språket er ganske barnslig. Men det som jeg synes var spennende var at jeg som leser forstår mer av det fæle som foregår enn det jeg-personen selv gjør. Han bare beskriver akkurat det som skjer, uten mer utbrodering. Jeg har ikke sett/lest de du snakker om, så jeg vet ikke om den gir samme feelingen, men jeg synes The Room var både fin og fæl på samme tid. Mest fin kanskje. Anbefales!
Snop Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har nettopp lest denne! Det er en fantastisk bok. Alt fortelles fra synsvinkelen til en fem år gamle Jack, og språket er ganske barnslig. Men det som jeg synes var spennende var at jeg som leser forstår mer av det fæle som foregår enn det jeg-personen selv gjør. Han bare beskriver akkurat det som skjer, uten mer utbrodering. Jeg har ikke sett/lest de du snakker om, så jeg vet ikke om den gir samme feelingen, men jeg synes The Room var både fin og fæl på samme tid. Mest fin kanskje. Anbefales! Åå, takk for svar! Men inneholder den flere episoder med overgrep?
Åselin Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 Tja, jeg kan gi deg et lite utdrag hvis du vil? bare sånn for å vise stilen. Har lest den på engelsk, så utdraget blir også det. Litt spoiler ift tema i boken, men regner med du vet det allerede! ------------ Dette er Jack som hører på når moren "får besøk" av kidnapperen sin. "When Old Nick creaks Bed, I listen and count fives on my fingers, tonight it's 217creaks. I always have to count till he makes thar gaspy sound and stops. I don't know what wouls happen if I didn't count, because I always do."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå