Gjest chili_123 Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 hei alle! Jeg er ei jente på 22 år som jobber i barnehage og stortrives med det. Jeg har jobbet i barnehage i 3 år + 1år som dagmamma. Jeg er ikke utdanna, da jeg valgte og gå i jobb rett etter ungdomskolen. Lønna er klart ikke noe å skryte av da men jeg klarer meg. MEN det jeg lurer på : Som sagt er lønna ikke noe og skryte av. Jeg mener selv at arbeiderfaring er gull verdt i forhold til et lite stykke papir. Men klart jeg ønsker meg høyere lønn. Jeg har altså hørt at endel barnehageassistenter har tatt barn og ungdomsarbeider på kvelstid i BARE 1år og dermed blitt utdanna som barn og ungdomsarbeider. Er det noen som vet noe om dette eller vet om andre alternativer innen barn og ungdomsarbeider utannelsen? Jeg ønsker ikke å slutte i jobben, må derfor være kveldskole. Håper på mange svar! takk
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Uten at jeg vet så vil jeg tippe at du må ha jobbet i 5 år som assistent også ta teorien på ett år. Om det er kveldstid vet jeg ikke. Snakk med voksenopplæringen i kommunen din. Vet også at noen høgskoler har et opplegg med assistenter som jobber 100% og har jobbet i noen år(vet ikke hvor mange), men de går på skolen, på deltid over fire år og jobber i barnehagen deltid. Dette for å bli førskolelærere. Men da må du ha en fast stilling.
Gjest chili_123 Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 takk for svar:) Jeg fant selv ut at du kan gå på aftenskolen 2dager i uka på ett år. du kan få fagbrev i barn og ungdomsarbeider når du har 5 års praksis. Men det koster selvsagt endel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå