Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så kom tema opp enda en gang, etter at mor gang på gang har sagt nei til både MovieStar og Panfoo. Har prøvd begge en gang og opplevd å bli både hacket og nedspammet av "kjøpe-kjøpe"- noe jeg ikke liker på spill beregnet for barn. (og bruker disse for alt det er verdt i forhold til å lære barnet nettvett/nettbruk

Men da er vi på jakt etter nye spill da. Superia er borte, og Pengeby og Jobby fortjener litt variasjon. Men det er den type spill vi jakter- spill som har en viss varighet og det man gjør/utvikler kan bli lagret til neste gang. Skal ærlig inrømme at jeg ikke er noe glad i spill hvor man kan chatte med andre (har ei som kanskje kan være litt naiv).

Er det noen som har gode tips til gode spill av typen vi jakter etter?

(Fortrinnsvis nettspill men også kjøpespill på cd).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har ei som er litt naiv, vil det første og viktigste være å lære henne om nettvett. Ikke fjern henne fra situasjonen! Når skal hun da lære? Når hun er 13, 14, 15 og har egen PC? Når hun er hos venninner og spiller? Jeg synes hun skal få lov å spille spill der man kan chatte. Siden (jeg regner med at) du sitter med henne når hun spiller, så kan dere snakke om hva som er greit å skrive, hvilke opplysninger som er OK å gi ut, og ikke. Og ikke minst hvorfor man ikke utgir viss informasjon. At man ikke vet hvem som sitter på andre siden osv. En ti-åring vil ikke ha noe problem med å forstå det.

MovieStarPlanet, og GoSuperModel er laget for jenter på hennes alder.

Er enig i at reklame er noe dritt, men de fleste onlinespill er sponset og da vil man naturligvis få opp reklame.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...