AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har ca 20 000 kr i kredittkortgjeld på to kort, hvor den effektive renten vel ligger på en 22% for mesteparten og nærmere 30% på det som er tatt ut i minibank. Jeg har ikke hus eller noe som kan tas ut mer lån på, jeg har null sikkerhet og en helt middels lønn (350 000 årlig ca). Null betalingsanmerkninger, i det minste. Er det i det hele tatt noe å spare for meg på å refinansiere kredittgjeld med en type forbrukslån? Synes det ser ut som den effektive renten fort kan bli like høy eller høyere enn hva jeg allerede har på kredittkortet med slike lån. Men følelsen av å bli kvitt hele kredittkortgjelden og ha faste avdrag å forholde meg til er verdt noe for meg da, vet det er dumt siden jeg bare kan sette fast trekk uansett, men jeg er en superflink betaler når det er "tvang" og mindre flink når det er fleksibelt. Noen som vet hva den beste løsningen er for en i min situasjon?
Hipphurra Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Gå i banken å be om forbrukslån der, så bruker du det til betale ned kredittkortgjeld. Man avtaler i banken hvor lang nedbetalingstid man skal ha på lånet, og så trekkes en fast sum (litt avhengig av renta) fra avtalt konto hver måned for å betale ned lånet. Jeg hadde et slikt lån gjennom banken for å dekke depositum på en leilighet, og det er så mye bedre en kredittkort! Har du fast jobb er det ikke noe problem å få 20 000 i lån i bank, bare ta med arbeidskontrakt eller annet bevis på at du har fast jobb og hvor mye du tjener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå