Gå til innhold

Sy sløret selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har forelsket meg helt i et slør fra amerikanske Priscilla of Boston, men er vel ikke villig til å betale 1500$ for sløret. Samtidig må jeg vel til USA for å få tak i det :gjeiper: Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på å sy sløret selv, men da dukker flere spørsmål opp. Hvordan fester jeg sløret til kammen og må jeg ha kant på sløret? Hva gjorde dere? Jeg ønsker meg et mykt slør og fikk tips om brudetyll. Hva betalte dere for deres "hjemmesydde" slør?

Endret av Waterlilli
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forelsket meg helt i et slør fra amerikanske Priscilla of Boston, men er vel ikke villig til å betale 1500$ for sløret. Samtidig må jeg vel til USA for å få tak i det :gjeiper: Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på å sy sløret selv, men da dukker flere spørsmål opp. Hvordan fester jeg sløret til kammen og må jeg ha kant på sløret? Hva gjorde dere? Jeg ønsker meg et mykt slør og fikk tips om brudetyll. Hva betalte dere for deres "hjemmesydde" slør?

Hmm.. Det er bare linket til forsiden, ikke til hvordan sløret skal se ut?!

Skal du til frisør og fikse håret? Isåfall syns de fleste frisører at det er bedre og feste sløret UTEN kam, fordi det sitter bedre da. Om det MÅ festes til en kam, må du sy det rundt tinnene, og sy da GODT! Husk at alle som klemmer deg, ofte "drar" litt i sløret med det samme. Var jeg deg ville jeg bare ha tråklet feste punktet ett par ganger. Når det kommer til enden er det vanskelig og svare på da jeg ikke vet hvilket stoff du sikter til.. Tyll har maaaaange kvaliteter, vet ikke hvordan som heter kun "brudetyll". Har sydd slør flere ganger i anledning mine bruder, og det går bra, så lenge du har LITT sy skills. Pris kommer ann på stoff, perler/bling/strass..

#Lister meg ut av bryllupsforumet...#

Skrevet

Da er kanskje det enkleste å spørre frisøren om han vil at jeg skal ha slør uten kam, det var jo et godt poeng. Sløret er ganske enkelt, men har noen "petals" ( i mangel på norske ord) langs kantene. Tror nok jeg skal finne ut at det. Sikkert like greit å dra til stoffbutikken og ta avgjørelsen der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...