AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Hei! Lurer som overskrifta sier hvilke type møblere dere har/liker, både ift. fargenyanser og materiale. Selv synes jeg det ser veldig fint med hvite møbler som tydeligvis er populært, men vil ikke ha det selv da jeg tror jeg hadde blitt lei ganske fort og fordi all støv/skitt muligens vil vises ganske fort?! Liker også oljet eik og valnøtt, men vet heller ikke om jeg kunne hatt dette hjemme. Foreløpig har vi møbler i mellombrunt og brunsvart i stua/spisestua, samt sofa i mørkebrunt skinn, (men denne skal skiftes ut til en sofa i noe lysere tekstil), og liker egentlig denne fargetonen på møbler ganske godt, selv om mange av mine venner ser ut til å foretrekke møblere i lysere farger. Må bare si at siden møblene er ganske mørke, er vegger og gardiner lyse, og tak, listverk og vinduskarmer helt hvite - så mikser jeg heller inn noen farger i interiøret, bilder o.s.v. Så.. what's your cup of tea? Mørkt, lyst, stål, treverk, plast, skinn, tekstil +++
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 jeg liker hvitt, creme og grått, både lysegrått og skifergrått og mørkegrått. har en varm hvitfarge på veggene, hvitt bord og tvbenk, sofa i lys/skifergrå. Så piffer jeg opp med farger på puter og duker og litt pynt. enkelt å bytte ut om man skulle bli lei
Gjest Nanette Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 For tida har jeg naturhvite trekk på sofaen, beige flossteppe, hvite saueskinn her og der, bombaymøbler i sesamtre, marokkansk taklampe og lykter, store palmeplanter. Det går i hvitt, lysegrått, beige og mørkebrunt, med noen innslag av mørkelilla (telyslykter), mørkerød og dus grålilla. Innslag fra marokko og India, og hvite gardiner. Veldig rolig og dust inntrykk, noe a la artikkelen som heter "En terasse ved Middelhavet" i nyeste Interiørmagasinet.
Chelmon Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har lysegrå sofa/spisestuestoler/tepper etc, møblene er hvitmalte og veggene er også lyse. Har litt røde og sorte detaljer. Tror ikke jeg kunne hatt hvit sofa etc, men hvite møbler er kjempefint. Tenker litt på biler når du nevner hva som vises, og der vises jo skit og støv aller best på mørke biler, og mye mindre på grå/hvite biler. Men liker jo å tro at jeg holder det helt rent og pent uansett hva slags farge møblene er Synes også mørkebrunt treverk er kjempepent, spesielt med mye hvitt (vegger etc) og litt rødt (detaljer), men jeg blir litt fort lei av det da det blir litt dominerende. Trefarget er jeg ikke noe spesielt glad i, blir så hytteaktig!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Jeg liker mange og sterke farger. Synes det er mange fine alternativer i fargeverdenen - f.eks. den indisk/marokkanske stilen med rosa, oransje, lyseblått, grønt etc etc i skjønn forening. Mest liker jeg den fargesterke retro-stilen fra det skandinaiske 70-tallet akkurat nå. Gult, rødt, brunt, grønt, oransje store og enkle mønstre på tapeter og tekstiler. Det er så lett å finne møbler og ting til huset i brukthandler, så det er en veldig tilgjengelig stil. Liker å ha det hvitt på veggene, så det ikke blir alt for mye farger, for jeg har en tendens til å være litt maksimalistisk interiørmessig. Har flere gamle skap, bord og stoler som jeg har malt i sterke farger - spesielt mye rødt, ser jeg, når jeg titter rundt i leiligheten. Men jeg er opptatt av at alt må stå i stil til hustypen. Da jeg bodde i en gammel bygård der det var høyt under taket, hadde jeg lysekroner i stukkaturen, etc. Nå har vi flyttet til et 50-tallsbygd hus, og da er lysekronene pakket ned i kasser, de ville ikke ha passet inn slik som det ser ut i dette huset.
FrøkenJosefine Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Jeg bruker mye mørkt tre.. Har også et arvet skatoll som jeg har malt flaskegrønn, som matcher en gammel trykkeriskuff som har mange små rom som jeg har småting og pynt i.. Så går i brunt, flaskegrønt, lilla, blomster, leopard.. alt jeg har er hjemmelaget, loppemarked, arvet eller kjøpt brukt! Veggene mine er hvite og jeg har mørkt gulv..
hilli Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har lys sofa, hvite oppbevaringsmøbler og lyse vegger, ellers er det en salig miks av tresorter, bl.a eik, bøk, teak og valnøtt. Og masse planter. Jeg er ikke særlig glad i mørkbeiset treverk eller mahogny, og prøver også å holde bruken av pyntegjenstander og tekstiler på et minimum, siden jeg er et rotehode blir det best uten for mye ting. Jeg syns skinnmøbler kan være fint, men helst på en lenestol eller et mindre møbel, en hel skinnsalong blir litt for dominerende etter min smak, litt sånn unkarsbuleaktig. Jeg liker vel egentlig en eklektisk stil der det ikke ser ut som om alt er planlagt ned i minste detalj og kjøpt samtidig.
Gjest qvinde Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Jeg liker mange og sterke farger. Synes det er mange fine alternativer i fargeverdenen - f.eks. den indisk/marokkanske stilen med rosa, oransje, lyseblått, grønt etc etc i skjønn forening. Mest liker jeg den fargesterke retro-stilen fra det skandinaiske 70-tallet akkurat nå. Gult, rødt, brunt, grønt, oransje store og enkle mønstre på tapeter og tekstiler. Det er så lett å finne møbler og ting til huset i brukthandler, så det er en veldig tilgjengelig stil. Liker å ha det hvitt på veggene, så det ikke blir alt for mye farger, for jeg har en tendens til å være litt maksimalistisk interiørmessig. Har flere gamle skap, bord og stoler som jeg har malt i sterke farger - spesielt mye rødt, ser jeg, når jeg titter rundt i leiligheten. Men jeg er opptatt av at alt må stå i stil til hustypen. Da jeg bodde i en gammel bygård der det var høyt under taket, hadde jeg lysekroner i stukkaturen, etc. Nå har vi flyttet til et 50-tallsbygd hus, og da er lysekronene pakket ned i kasser, de ville ikke ha passet inn slik som det ser ut i dette huset. Jeg tror vi er veldig nærme hverandre stilmessig! Jeg er veldig glad i farger, og favorittene er olivengrønn og knall turkis. Her i heimen har vi en god miks av både det indiske/marokkanske og en retro 70-tallsstil, slik som du beskriver. Mye gult, lilla, blått, og samtidig både mørkt og lyst tre. Vi har en del antikke møbler fra 1800-tallet. En viktoriansk sofa, en mandobanjo og en gammel kiste bl.a. Også har vi rokokkostoler, som jeg er veldig glad i. Så her er det en god miks av gammelt og nytt, og det synes godt at jeg og samboeren min er kunstnere og musikere begge to Men jeg synes vi har det veldig åpent, lyst og luftig på samme tid. Jeg takler ikke for mye rot og nips, og det kan ikke bli overflod av det mørke!
hannem Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Er veldig forelsket i hvite møbler og den herlige romfølelsen disse gir! Har hvitt vitrineskap, seng, lenestol, tvbenk, oppbevaringshyller m.m. Føler allikevel at behovet for kontraster til det hvite trengs, og valgte derfor blandt annet mørk grå sofa For å skape personlighet i hjemmet med det litt "kjedlige" fargevalget er jeg flink til å ha puter, tepper, gardiner, duker, lys, lamper osv i forskjellige farger!
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #10 Skrevet 24. mai 2011 Vi har mest nøytrale møbler - mørk grå Ikea Karlstadsofa, puter i grått, naturhvitt og sort, lyst treverk på spisebord og hyller osv. Jeg liker godt å bruke mer farger også, og hadde lappetepper, puter etc i ganske sterke farger der vi bodde før, men vi bor nå i en liten "firkantet" studentleilighet hvor det passer bra med mer nøytrale ting. Har egentlig nesten ikke fargeinnslag, bortsett fra mange potteplanter og noen Ittala telysholdere (men faktisk er de fleste av disse også grå/hvite).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå