AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Jeg blir student til høsten, og lurer på når man får utbetalt de første pengene fra lånekassen?
Judge Judy Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Tror det er innen få dager etter du har betalt semesteravgiften, om du allerede har sendt inn søknad og den er ok
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Okei, når sånn ca betaler man semesteravgiften? Rett etter at man har begynt eller? Må bare planglegge om jeg må jobbe massemasse i august for å ha penger 1. september, eller om jeg kan ta det med ro :-D Forresten, man kan vel ikke søke på lånekassen før man offisielt har fått en studieplass...? Altså må jeg vente til juli for å søke?
Gjest HLHD Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har som regel fått det l i begynnelsen av august.. :-)
Gjest HLHD Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 (og ja, du må vente til du har fått studieplass.. Bare sørg for at du søker hos lånekassen så snart du kan! Og betaler semesteravgiften og melder deg opp til fag så snart du er kommet inn :-) )
Hinata Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Også må du signere gjeldsbrevet som du får tilsendt og sende det tilbake til Lånekassa. Man pleier som regel å få penger i midten av august, hvis man betaler semesteravgift tidlig og har riktig adresse hos Lånekassa så man får tilsendt gjeldsbrevet til riktig postkasse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå