marieee Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 NAAAM, jeg har "funnet opp" mine absolutte favorittpannekaker. Jeg spiser de ofte til kvelds, og eeeelsker dem! Det gjør det SÅ mye lettere å være sunn når det finnes så gode pannekaker Det jeg putter oppi "Maries pannekaker" er: - Fullkornsmel - 3 Egg - Havregryn - Skummet melk - 5 ss Cottage cheese - 1 ts salt Jeg rører alt sammen og steker dem som vanlige pannekaker. Det som skjer er at Cottage Cheese smelter inne i pannekakene, og det er fantastisk godt!! Har noen andre gode tips til "hverdagssyndere"? Altså sunne bakeoppskrifter?
Gjest NozMonster Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 det er helt utrolig hva cottage cheese gjør med maten altså! jeg bruker det om jeg skal lage omelett også! omeletten blir luftig som bare rakke`ern! og såå mye bedre! Lurt å blande i det når man mixer sammen melk og egg når man skal lage pai også... Prøv!!
LamaLover Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har óg en supergod oppskrift på sunne pannekaker! Den går som følger: *2 egg *10-15 dråper vaniljeessens *en neve havregryn *2-3 ss cottage cheese *Masse kanel jeg bare drysser en del i bollen, så vet ikke helt hvor mye det er. Er veldig glad i kanel, så det er kanskje 1-2 ss (men smak deg frem, for jeg er som sagt en kanelfantast) *Søtning etter ønske (selv bruker jeg flytende natreena (ca 1-2 ts)) Jeg pleier å steike disse som litt tykke lapper og så har jeg på syltetøy eller brunost. Blir vel mer som vafler enn pannekaker. Men de er i hvert fall sykt gode og veldig sunne<3
Tears.of.the.Sun Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Jeg liker godt smaken av cottage cheese, men hater konsistensen. De klumpene plager meg litt. Hvordan blir det med konsistensen når man bruker cottage cheese i omletter og pannekaker? Blir klumpene borte? :gjeiper:
Gjest NozMonster Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 det er myyyye bedre med vaniljesukker, enn vaniljeessens...men sunt er det jo ikke...blir skikkelig desertpannekaker! men teats of the sun, jeg ser det klumpe-problemet. i omelett så SMAKER man ikke c.c, ...vanskelig å forklare....det blir bare enormt mye bedre...sånn...luftig..og ...nej, dere får prøve, og gi tilbakemelding her
marieee Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2011 Cottage cheesen smelter, så klumpene er ikke noe problem. Naaam!!
dobby Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Eg er også fan av cottage cheese i paibotn, som til dømes i denne oppskrifta.
Edie Skrevet 21. mai 2011 #8 Skrevet 21. mai 2011 Kanskje jeg skal driste meg til å prøve? Høres godt ut. Jeg liker heller ikke konsistensen, men liker smaken. Jeg bruker cottage cheese i rotgrønnsakslasagne, men da smelter ikke cottage cheesen, fortsatt klumper (men smaker godt da!)
LamaLover Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Trikset er å bruke en stavmikser! Da blir røra helt flytende og KLUMPFRI!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå