marieee Skrevet 20. mai 2011 #1 Del Skrevet 20. mai 2011 NAAAM, jeg har "funnet opp" mine absolutte favorittpannekaker. Jeg spiser de ofte til kvelds, og eeeelsker dem! Det gjør det SÅ mye lettere å være sunn når det finnes så gode pannekaker Det jeg putter oppi "Maries pannekaker" er: - Fullkornsmel - 3 Egg - Havregryn - Skummet melk - 5 ss Cottage cheese - 1 ts salt Jeg rører alt sammen og steker dem som vanlige pannekaker. Det som skjer er at Cottage Cheese smelter inne i pannekakene, og det er fantastisk godt!! Har noen andre gode tips til "hverdagssyndere"? Altså sunne bakeoppskrifter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 20. mai 2011 #2 Del Skrevet 20. mai 2011 det er helt utrolig hva cottage cheese gjør med maten altså! jeg bruker det om jeg skal lage omelett også! omeletten blir luftig som bare rakke`ern! og såå mye bedre! Lurt å blande i det når man mixer sammen melk og egg når man skal lage pai også... Prøv!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LamaLover Skrevet 20. mai 2011 #3 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg har óg en supergod oppskrift på sunne pannekaker! Den går som følger: *2 egg *10-15 dråper vaniljeessens *en neve havregryn *2-3 ss cottage cheese *Masse kanel jeg bare drysser en del i bollen, så vet ikke helt hvor mye det er. Er veldig glad i kanel, så det er kanskje 1-2 ss (men smak deg frem, for jeg er som sagt en kanelfantast) *Søtning etter ønske (selv bruker jeg flytende natreena (ca 1-2 ts)) Jeg pleier å steike disse som litt tykke lapper og så har jeg på syltetøy eller brunost. Blir vel mer som vafler enn pannekaker. Men de er i hvert fall sykt gode og veldig sunne<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 20. mai 2011 #4 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg liker godt smaken av cottage cheese, men hater konsistensen. De klumpene plager meg litt. Hvordan blir det med konsistensen når man bruker cottage cheese i omletter og pannekaker? Blir klumpene borte? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 20. mai 2011 #5 Del Skrevet 20. mai 2011 det er myyyye bedre med vaniljesukker, enn vaniljeessens...men sunt er det jo ikke...blir skikkelig desertpannekaker! men teats of the sun, jeg ser det klumpe-problemet. i omelett så SMAKER man ikke c.c, ...vanskelig å forklare....det blir bare enormt mye bedre...sånn...luftig..og ...nej, dere får prøve, og gi tilbakemelding her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marieee Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 21. mai 2011 Cottage cheesen smelter, så klumpene er ikke noe problem. Naaam!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobby Skrevet 21. mai 2011 #7 Del Skrevet 21. mai 2011 Eg er også fan av cottage cheese i paibotn, som til dømes i denne oppskrifta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. mai 2011 #8 Del Skrevet 21. mai 2011 Kanskje jeg skal driste meg til å prøve? Høres godt ut. Jeg liker heller ikke konsistensen, men liker smaken. Jeg bruker cottage cheese i rotgrønnsakslasagne, men da smelter ikke cottage cheesen, fortsatt klumper (men smaker godt da!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LamaLover Skrevet 24. mai 2011 #9 Del Skrevet 24. mai 2011 Trikset er å bruke en stavmikser! Da blir røra helt flytende og KLUMPFRI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå