Supah Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 (endret) Jeg har lest en del om slike "save-the-date" kort som sendes ut i god tid før bryllupet. Jeg tenker at dette er lurt for oss å gjøre siden vi blant annet har en del familie i USA som bør få beskjed i god tid, slik at de kan ha mulighet til å komme. I tillegg gifter vi oss i sommerferien, og mange legger tidlig planer for ferien. Fant en del tråder om temaet, men alle var så gamle, så jeg tok sjansen på å lage en ny. Så til spørsmålet mitt: Jeg har veldig lyst å sende ut slike små magnetkort med datoen, og kanskje et bilde av oss. Er det noen som vet hvor man kan bestille slike på nettet? Eller det er mulig å lage selv? Er egentlig veldig glad i å lage kort og slikt.. Alle tips mottas med takk! Endret 20. mai 2011 av Supah
Gjest Solstråla88 Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Prøv og søk på amerikanske sider, dette er jo et amerikansk fenomen, så vidt jeg vet. Google det, kommer opp masse gode tips.
Wanita Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Biltema selger magnetark som du kan printe ut på. Bare å ordne i det programet du måtte ønske å bruke og print ut og klipp. Kjempelett å bruke hvertfall. Men skal du ha bilde på burde du jo ha en printer som skriver i ok kvalitet. Hvis ikke er det jo bare å kjøpe små magneter på f.eks. panduro, lag kortet og lim magneten bakpå.
Supah Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2011 Biltema selger magnetark som du kan printe ut på. Bare å ordne i det programet du måtte ønske å bruke og print ut og klipp. Kjempelett å bruke hvertfall. Men skal du ha bilde på burde du jo ha en printer som skriver i ok kvalitet. Hvis ikke er det jo bare å kjøpe små magneter på f.eks. panduro, lag kortet og lim magneten bakpå. Åh! Tusen takk for kjempebra tips om magnetark fra biltema. Det skal jeg sjekke ut. Har en printer som skriver ut ganske bra fotokvalitet, så det er en god mulighet!
Wanita Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Tror ikke det var så ille pris heller. Rundt 90-100kr for 5 ark. Men skal det være til å ha på kjøleskapet burde vel et ark deles i 4, så da får du jo 20 invitasjoner på en pakke. Det er jo ikke dyr pris pr stk hvertfall.
Waterlilli Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 (endret) Du får save-the-date kort på Vistaprint. Vi bestilte invitasjonene våre derfra og ble veldig fornøyde. Endret 21. mai 2011 av Waterlilli
Supah Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2011 http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Papir/Magnetisk-papir/ Hvis det er disse du mener så er det 89 for 5 ark. Og ja, får nok 4 på hvert ark. Om ikke 6 da. Skal jo ikke være så veldig store.. Så prisen blir veldig overkommelig! Nå må jeg bare klare å designe noe som ser pent ut da..
Supah Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2011 Du får save-the-date kort på Vistaprint. Vi bestilte invitasjonene våre derfra og ble veldig fornøyde. 28 Magnolia Avenue Tusen takk for tipset. De så jo veldig fine ut også!
Wanita Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Jepp. Var de jeg mente. Vistaprint og optimalprint har ferdige design der du kan bestille det man nå måtte trenge av slike papirgreier. Vi bestilte fra optimalprint (bare inbydelse og bordkort) og de var i postkassa 3 dager etter. Veldig enkelt og de var veldig fine og. Men tror ingen av de har noe med magnet???
Supah Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 20. mai 2011 Jepp. Var de jeg mente. Vistaprint og optimalprint har ferdige design der du kan bestille det man nå måtte trenge av slike papirgreier. Vi bestilte fra optimalprint (bare inbydelse og bordkort) og de var i postkassa 3 dager etter. Veldig enkelt og de var veldig fine og. Men tror ingen av de har noe med magnet??? Nei, det var det jeg så også.. Var ikke magnet på de. Hadde vel gått an å feste på magneter selv, men litt mye styr dette kanskje.. Hehe. Blir vel til at jeg lager de selv.. Likte ideen med å ha magnet slik at folk kan feste den på kjøleskap osv. Dersom det bare er et lite kort blir det lett lagt i en skuff og glem. I alle fall når vi skal levere de ut så tidlig som vi tenker..
Supah Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 21. mai 2011 Da har jeg vært og kjøpt 2 pakker med slike magnetark Sitter og prøver å lage noe fint design. Igjen, tusen takk for bra tips!
Wanita Skrevet 21. mai 2011 #12 Skrevet 21. mai 2011 Spennende. Får vi se etterpå eller? Ble jo nygjerrig på hvordan det blir
Supah Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 21. mai 2011 Spennende. Får vi se etterpå eller? Ble jo nygjerrig på hvordan det blir Selvsagt Skal legge ut bilde når jeg er ferdig. Blir nok en stund til enda.. Ser på nett etter mønster, farger osv jeg kan bruke. Har funnet mye fint her, men det er jo litt dyrt..
Wanita Skrevet 21. mai 2011 #14 Skrevet 21. mai 2011 bruker du photoshop? ligger noen gratis kit her eventuelt: www.datascrapping.no
Supah Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #15 Skrevet 21. mai 2011 (endret) Da har jeg laget et første utkast. Hehe. Blir så ivrig når jeg først starter på slikt. Er egentlig ganske fornøyd! Bildet som er på skal altså IKKE brukes, men jeg fant ikke noe fint bilde av oss sammen. Det får jeg fikse snart Den er også litt større enn jeg tenker meg, men det var jo bare for å se hvordan det kom til å bli. Her henger den allerede på vårt kjøleskap. Edit: Vil ikke ha den liggende så lenge her ute... Endret 22. mai 2011 av Supah
Wanita Skrevet 22. mai 2011 #16 Skrevet 22. mai 2011 Får ikke opp noe bilde jeg Kommer bare til en blank side Vil seeee *spent*
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #17 Skrevet 22. mai 2011 Uff, føler meg litt surmaga nå, men: jeg synes magnetkort er helt unødvendig. Skal det liksom henge på kjøleskapene rundt omkring? Tror du overvurderer nyhetsverdien av ditt eget bryllup.
Supah Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #18 Skrevet 22. mai 2011 Får ikke opp noe bilde jeg Kommer bare til en blank side Vil seeee *spent* Tror jeg fikset det nå. Selv om bildet ble veeeeeldig stort..
Supah Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #19 Skrevet 22. mai 2011 Uff, føler meg litt surmaga nå, men: jeg synes magnetkort er helt unødvendig. Skal det liksom henge på kjøleskapene rundt omkring? Tror du overvurderer nyhetsverdien av ditt eget bryllup. Vel, jeg skjønner jo hva du mener.. Som nevnt tidligere gjør jeg dette mest fordi vi har familie i USA som bør få beskjed så tidlig som mulig for at de skal kunne ha anledning til å komme.. Om folk velger å henge det opp på kjøleskapet har da ikke jeg noe med, og det får de gjøre akkurat som de vil. Og nei, jeg overvurderer ikke nyhetsverdien, men jeg har veldig lyst at de vi skal invitere har mulighet til å komme. På denne måten kan de sette av datoen, om de ønsker..
Niennas Skrevet 22. mai 2011 #20 Skrevet 22. mai 2011 Vel, jeg skjønner jo hva du mener.. Som nevnt tidligere gjør jeg dette mest fordi vi har familie i USA som bør få beskjed så tidlig som mulig for at de skal kunne ha anledning til å komme.. Om folk velger å henge det opp på kjøleskapet har da ikke jeg noe med, og det får de gjøre akkurat som de vil. Og nei, jeg overvurderer ikke nyhetsverdien, men jeg har veldig lyst at de vi skal invitere har mulighet til å komme. På denne måten kan de sette av datoen, om de ønsker.. ... Og bare for å backe deg opp litt: Hvis jeg får en invitasjon VEELDIG lenge før bryllupet, som f.eks. hvis jeg bodde langt unna, så blir jeg jo daglig minnet på når bryllupet er hvis jeg henger det på kjøleskapet .. Jeg opplevde flere som hadde tenkt å komme i bryllupet, men glemte å svare før svarfristen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå