Gå til innhold

Cappucino-maskin

chimp

Anbefalte innlegg

Er så sinnssykt glad i cappucino. Hjemme lager jeg bare den instante typen fra Nes-Café, grei nok, men den man får ute fra maskin er jo sååå mye bedre. Lurte kanskje på å ønske meg en sånn maskin til jul, men er interessert i en liten en som ikke tar mye plass og ikke koster all verden......Finnes det noe sånt? Vet at man kan lage den selv og piske melken og alt d der, men er interessert i at det skal gå fort!!!

Takknemlig for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes små, som har kapasitet til en kopp av gangen. Pris: fra 500 kroner.

Jeg har en stor Krupps som jeg betalte 2000 for for 3 år siden. Er fullstendig avhengig av den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en tråd for en stund siden (gidder ikke å lete) om espressomaskin. Jeg fant en på Big til 500 kroner som fungerer helt fint.

Det tar litt tid altså. Først må jeg trakte espressoen, så må jeg steame melk etterpå.

Men det blir kjempegodt.

Her i huset produseres det Kaffe Mocca på harde livet.

Tipper at du kan finne en maskin til mellom 500 og 1000 kroner som er bra. De billigste er sjelden noe å spare på. Har en på jobben som er helt håpløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte en cappucino-maskin i bursdagspresang for noen år siden (vi var flere som la sammen. Tror den kostet omtrent 1000,-. Kjøpte den såvidt jeg husker i en elektrisk foretning i Bogstadveien 17(?).

Men det som jeg fikk med meg var viktig, var hvor stort trykk maskinen laget. Det var avgjørende for om kaffen ble god eller dårlig. Tror det ideelle trykket var ca. 13 bar, men at det i alle fall burde være over 10.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en espressomaskin fra Rowenta som er veldig god.

Den har 15 barn ( bør nesten ha såpass, sies det ) og den steamer / skummer melken bra.

Den kostet vel rundt 1700 - 1800,- før, men er vel nede i tusenlappen nå om jeg ikke tar feil.

Kan i allefall anbefale den :D

Denne ønsker vi oss.... sånn på sikt...hehe

Men aberet er at man må bruke porsjonspakker til denne...grrr. Kan jo bli ganske dyrt i lengden...

Liker den enkle varianten og...

:: sikleeee ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne.Er forferdelig fornøyd. Fikk den i julegave av mannen min - vet ikke hvor mye den kostet, men han kjøpte den gjennom Dromedar. Og ingen lager bedre kaffe enn Dromedar. I alle fall ikke bedre enn den de lager på Bakklandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det på den originale måten, med

espressokanne og

melkeskummer

Det tar 5-10 min å lage, men blir kjempegodt! Lager det til frokost hver dag. :) Du får sånne sett med kanne og melkeskummer fra Bodum i en del forskjellige kjøkken-utstyrs-butikker, bl.a. Jernia og SmartClub.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...