Chiyo Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Er det noen som har reist alene før? I år passer det ikke så bra å reise med vennene min, så jeg tenkte at kanskje jeg kan ta en uke helt alene bare meg. Jeg mener... jeg vil bare ha en plass hvor jeg kan sole meg og bade. Det er jo en fin mulighet for meg å kunne skrive også. Eller lese alle de bøkene jeg ville lese. Dessuten kan jeg ta med meg PC, dvd'er osv. Så selv om det kan bli litt ensomt, kan det jo være litt koselig også. Jeg vil bare ha en ukes tid hvor jeg får slappe av i syden. Må man reise med noen for å gjøre det? Jeg må innrømme at jeg er litt nervøs for reise til en plass alene.
sebastianen Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Er det noen som har reist alene før? I år passer det ikke så bra å reise med vennene min, så jeg tenkte at kanskje jeg kan ta en uke helt alene bare meg. Jeg mener... jeg vil bare ha en plass hvor jeg kan sole meg og bade. Det er jo en fin mulighet for meg å kunne skrive også. Eller lese alle de bøkene jeg ville lese. Dessuten kan jeg ta med meg PC, dvd'er osv. Så selv om det kan bli litt ensomt, kan det jo være litt koselig også. Jeg vil bare ha en ukes tid hvor jeg får slappe av i syden. Må man reise med noen for å gjøre det? Jeg må innrømme at jeg er litt nervøs for reise til en plass alene. Jeg har reist alene flere ganger , jeg må til varmere strøk flere ganger om vinteren (revmatiker) det pleier å være koselig , det er som regel mange å prate med . Iallefall om du reiser med norsk charterselskap . Det er og deilig å kunne ligge å lese hele dagen ved bassenget , når man reiser alene har man heller ikke noen å ta hensyn til . Man kan kan oppsøke folk når man vil , og være alene når man vil . Så god tur sier jeg
Timar Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Har reist alene flere ganger, også når jeg har hatt samboer. Trenger sol, varme og avslapning innimellom, og da er det perfekt å dra alene, og slippe å ta hensyn til noen andre. Sove når man vil, sole seg, spise, gjøre akkurat som man vil, når man vil. Ta med en stor bunke bøker, gode gåsko og gled deg!
Chiyo Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2011 Damn... sa til min mor at jeg planlagte å kanskje reise alene. Note to self: Ikke populær tanke bland mammaer at lille jenta skal på ferie alene. Men det går sikkert fint.
sebastianen Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Damn... sa til min mor at jeg planlagte å kanskje reise alene. Note to self: Ikke populær tanke bland mammaer at lille jenta skal på ferie alene. Men det går sikkert fint. hvor har du tenkt deg da ?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Jeg reiser på ferie alene til høsten for første gang. Gikk noen runder før jeg bestilte, men nå gleder jeg meg som bare det! Jeg skal være med på en gruppetur, men det høres deilig ut å reise til syden sånn som du planlegger også Jeg synes du skal hoppe i det, så får du det sikkert flott!
MsLeela Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har også en stor drøm om å reise 3-4 uker til Sør-Amerika alene. Ikke kan jeg spansk, ikke har jeg reist alene før (på så lange turer ihevtrfall). Vet ikke hvorfor, men har hatt det som et mål/ en drøm i ganske lang tid. Det har sikkert noe med at jeg ser en stor utfrodring i det, og har derfor lyst til å sette meg selv litt på prøve. Luftet også en "dra-alene-på-tur" idee med mammaen min og det ble ikke fult så positivt mottatt. Men henne om det... Uansett så passer det ikke nå. Og jeg tror en slik tur er mest forbeholdt single... 1
Chiyo Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2011 hvor har du tenkt deg da ? Lurte på om jeg skulle bare dra til Sunwing Resort på Rhodos. Har vært der to ganger før (med andre da), men det er en veldig avslappende plass. Litt dyrt da. De har tilbud til 5000 noe.
Fanteria Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Nå har jeg ikke egne erfaringer, men har ei venninne som fant ut at hun ville på tur. Da ingen kunne være med bestilte hun like så greit flybilletter alene. 21 år, 5 uker i Thailand. Hun hadde en kjempetur og ble kjent med mange andre backpackere.
sebastianen Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Lurte på om jeg skulle bare dra til Sunwing Resort på Rhodos. Har vært der to ganger før (med andre da), men det er en veldig avslappende plass. Litt dyrt da. De har tilbud til 5000 noe. Rhodos er bra , hele hellas er bra . På sunwing resort er det mange nordmenn og svensker så du finner sikkert noen når du ønsker sosial omgang . Ellers er grekere og fantastisk hyggelige mennesker å være sammen med .
Narn|a Skrevet 20. mai 2011 #12 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har reist alene mange ganger. Sist gang reiste jeg på backpacker tur til Sør amerika i 4 måneder. Jeg stortrives å reise alene, og anbefaler det absolutt. Men det kan bli litt ensomt å bo på hotell for seg selv og charter - så lenge du ikke har lett for å bli kjent med folk. Jeg personlig synes det er 100 ganger kjekkere å bo på hostel sammen med mange andre, hvor du kan bli enklere kjent + dra ut med disse folkene om du ønsker det osv. Uansett! KOs deg !!
Gjest Nanette Skrevet 20. mai 2011 #13 Skrevet 20. mai 2011 Gjør det, du vil angre senere om du ikke gjorde det tror jeg. Lykke til!
MissStiles Skrevet 20. mai 2011 #14 Skrevet 20. mai 2011 Jeg reiste 2 ganger alene på sydentur før jeg fylte 25år. Etter det har jeg reist 2-3 ganger alene. På både syden og storbyferie. Aldri tenkt på det som farlig. Men man må jo passe litt på da.
marsy Skrevet 21. mai 2011 #15 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har kun reist alene til storby, og der er det jo mye å finne på. Er ikke så begeistret for å gå ut på kvelden alene, så har passet på å utnytte dagene, og heller slappe av på hotellet på kvelden med dvd/bok og et glass vin Sats på et hotell med god beliggenhet, gjerne med god restaurant/bar/takterrasse og kanskje en balkong på rommet.
Gjest Pantherinae Skrevet 21. mai 2011 #16 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har reist alene, og synes det er minst like greit som å reise sammen med noen, kommer an på hva målet med turen er. Reiser man alene blir man som regel fort kjent med folk, og det er veldig deilig å kunne gjøre akkurat det man vil, når man vil, uten å måtte ta hensyn til andre. Så lenge man passer på seg selv, vanlige ting man skal passe på uansett, er det heller ikke noe farlig å reise alene, selv som jente. Ihvertfall ikke til steder som Hellas etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå