AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Har nettopp fått tilsendt kokosolje, og lurer på hvor mye jeg skal innta av dette om dagen? Det er jo rent fett og veldig kaloririkt, så jeg forstår at jeg ikke skal spise ubegrenset av det! Ønsker å øke forbrenningen, eller se om det fungerer i en vektnedgang(spiser sunt og trener ved siden av), og da lurer jeg på hvor mye jeg skal innta av dette uten at det blir for mye/for lite?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Du kan jo bruke en teskje i matlagingen eller noe. Det gjør jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Du kan jo bruke en teskje i matlagingen eller noe. Det gjør jeg. Funker det?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Jeg tar kokosolje for migrene og candida, mot det funker det. Vet ikke helt med dette forbrenningsstyret. Vekten min er ihvertfall slik den alltid har vært.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Har lest i borsjyren at det må 3 ss til for at det skal ha effekt på forbrenningen.. jeg får i meg dette til frokosten, og 3 ss er ca 20 gram, som tilsvarer 180 kcal:)
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Kokosoljen blir helt hard, er det noen som har noen tips for å få den flytende igjen?! uten å ta den i mikro hver gang.. 1
Meridian Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Har nettopp fått tilsendt kokosolje, og lurer på hvor mye jeg skal innta av dette om dagen? Det er jo rent fett og veldig kaloririkt, så jeg forstår at jeg ikke skal spise ubegrenset av det! Ønsker å øke forbrenningen, eller se om det fungerer i en vektnedgang(spiser sunt og trener ved siden av), og da lurer jeg på hvor mye jeg skal innta av dette uten at det blir for mye/for lite? Jeg bruker kokkos-olje nesten hver dag. Bruker det kun til matlaging når jeg skal wokke grønnsaker eller steke kjøtt, kylling eller fisk. Tar det i smoothien når jeg husker på det. Vet om de som bruker det på brødskiva/knekkebrødet istedenfor smør. Du kan fint spise det hver dag, men jeg ville ikke spist lassevis hver dag. Går helt fint om du bruker det i matlaging istedenfor smør eller andre oljer, og det går helt fint om du vil bruke kokkos-olje på skiva istedenfor smør. Kokkos-olje tåler dessuten veldig høye temperaruerer uten at det blir ødelagt. Men jeg tror det fins en kokkos-olje som ikke tåler høye temperaturer, så den må bare brukes kald som smør på skiva eller i smoothie. Dessuten skal kokkos-oljen stå i et skap for å ungå sollys og varme. Uansett, man kan ikke bare spise kokkos-olje, man må også spise sundt.
MsPaddington Skrevet 21. mai 2011 #9 Skrevet 21. mai 2011 Dette må jo bare være noe tull! Kokosolje skal jo være den absolutt verste oljen å få i seg! Og som det virker på andre her så spiser de jo sunt i tillegg. Tipper at det er fordi de har begynt å spise sunt at de går ned, ikke pga kokosoljen. Men jeg er jo ingen ekspert, jeg bare synes det høres ut som nok en tullete slankegreie. En ting er kanskje hvis du følger en "mye fett og lite karbohydrater"-kur, da kan det vel kanskje funke, men ville ikke trodd på at kokosolje har et eller annet magisk ved seg som gjør at plutselig så forbrenner du masse bare fordi du har en teskje i maten! Skulle likt å sett noen bevis på det i såfall! PS: Ikke meningen å være negativ altså, men med så mye innformasjonsflyt som er i dagens samfunn så er man bare nødt til å være litt kritisk 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #10 Skrevet 21. mai 2011 skjønner din skepsis... men fett forbrenner fett, og de sier det er gunstig viss du skal prøve å øke fettforbrenningen, og veldig bra viss du går på lavkarbo. jeg for min del tar det fordi det sies at det kan øke forbrenningen siden jeg prøver å miste vekt, men og for å få mer fett inn i kosten, spiser ikke brød, poteter, pasta, ris, (igrunn ikke så bevisst, har bare blitt sånn..) så mine karbs kommer fra knekkebrød og grønnsaker... og siden jeg ikke får i meg så mye karbs, så må jeg heller få inn mer fett. for en av disse må en ha i seg! så jeg syntes det også er lettere å spise noen spiseskjeer av dette, enn desperat finne andre matvarer som har et høyt innhold av fett! :gjeiper: Og nei dette er ikke tull:P Ja, kokosolje er mettet fett, men er bevist at det er gunstig for kroppen, og er bra for helsa! Jeg kjøpte det på treningssenteret hvor jeg trener, og jeg går ut ifra at de ikke hadde solgt det der, om det var "farlig" for kroppen! :D
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #11 Skrevet 21. mai 2011 http://www.thaifoodandtravel.com/features/cocgood.html
Tullepia Skrevet 21. mai 2011 #12 Skrevet 21. mai 2011 Ta deg en skje solsikkeolje. Rimeligere, sunnere og gjør helt sikkert samme nytten. 1
Meridian Skrevet 21. mai 2011 #13 Skrevet 21. mai 2011 Grunnen til at jeg spiser kokkosolje, er at den er bedre å bruke i matlaging ... ellers har jeg alltid spist sunt, og jeg spiser ikke kokkosolje for å gå ned i vekt. Kun for at det er godt, og for at det er bra å bruke ved matlaging ved høye temp. Man kommer ALDRI til å gå ned i vekt om man spiser like mye usundt som før, og spiser 3 spiseskjeer kokkosolje hver dag ... man må ha et sundt kosthold ved siden av.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #14 Skrevet 21. mai 2011 Selvsagt fungerer det! 1 ts kokosolje i maten kan gi markant forskjell på vekten. Forutsatt at man spiser sunt og trener, selvsagt. :gjeiper: 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå