smack Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Hoy! Lurer på om det er sånn at hvis jeg takker nei til førstevalget til VGS, så fortsetter jeg å søke på andrevalget? Å jeg blir stilt på samme linje som de som allerede har søkt, så alt avhenger av snittet? Grunnen er at jeg gjerne skulle bytta om første og andrevalget, men fristen har gått ut. Da jeg ringte sa de at det var lite de kunne gjøre med det. All hjelp mottas med stor takk
Plutseliten Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Jeg fikk beskjed om at man kan bytte om på plasseringen av valgene sine frem til 10. juli.. ?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Du kan ikke slette førstevalget da, slik at andrevalget rykker opp? Du må uansett ikke finne på å takke nei til den plassen du får uten å sjekke GRUNDIG opp i reglene.
smack Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2011 Jeg fikk beskjed om at man kan bytte om på plasseringen av valgene sine frem til 10. juli.. ? Hvem fikk du beskjed av og søker du på privat skole? Hadde vært flott om jeg fikk bytta! Så skal vel ringe å høre.
Micolina Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Du logger bare inn på samordnaopptak og forandrer rekkefølgen... dette går hvertfall med videre studier på høgskoler og universitet, burde da gå på vgs..!
Plutseliten Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Hvem fikk du beskjed av og søker du på privat skole? Hadde vært flott om jeg fikk bytta! Så skal vel ringe å høre. Jeg skulle til å gå inn og redigere, for nå svarte jo jeg ut i fra at jeg har søkt via samordna opptak, så nei: ikke privatskole. Det har kanskje du? Og da får du jo selvsagt annen informasjon.
smack Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2011 Jeg skulle til å gå inn og redigere, for nå svarte jo jeg ut i fra at jeg har søkt via samordna opptak, så nei: ikke privatskole. Det har kanskje du? Og da får du jo selvsagt annen informasjon. Har ikke søkt på privatskole nei. Bor i brønnøysund hvis det har noe med saken å gjøre Finnes det en nettside du kan henvise til? Hvor det står at det går ann å søke tom. 10 juli?
Plutseliten Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 (endret) gå inn her: www.samordnaopptak.no/info/ Står der at fristen for å søke har gått ut, men at man kan omprioritere studieønskene sine fram til 1. juli. (jeg skrev 10 , men er visst 1.) ..Så lenge det er via samordna opptak du har søkt da Endret 20. mai 2011 av Plutseliten
smack Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2011 gå inn her: www.samordnaopptak.no/info/ Står der at fristen for å søke har gått ut, men at man kan omprioritere studieønskene sine fram til 1. juli. (jeg skrev 10 , men er visst 1.) ..Så lenge det er via samordna opptak du har søkt da Logga meg inn, å da kom dette: Søknadsfristen er nå gått ut. Det er ikke lenger mulig å registrere seg som søker her i år. Søknadskjema for studieåret 2010/2011 åpner her 1. februar med søknadsfrist 1. mars for spesielle søkergrupper og Politihøgskolen, og ordinær frist 15. april for resten. Kan vel være muligt å snakke med VGS face 2 face å ordne noe?
Gjest Nadezhda Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Logga meg inn, å da kom dette: Søknadsfristen er nå gått ut. Det er ikke lenger mulig å registrere seg som søker her i år. Søknadskjema for studieåret 2010/2011 åpner her 1. februar med søknadsfrist 1. mars for spesielle søkergrupper og Politihøgskolen, og ordinær frist 15. april for resten. Kan vel være muligt å snakke med VGS face 2 face å ordne noe? Om det er VGS det er snakk om er det vel på Vigo du skal sjekke. Hvor du bor har ingenting med saken å gjøre. Samordna opptak er for høyere utdanning. 1
Plutseliten Skrevet 20. mai 2011 #11 Skrevet 20. mai 2011 ... Jeg trodde visst du søkte på universitetsplass av en eller annen grunn. Burde kanskje lese litt nøyere... Sorry. Da gjelder det jo ikke deg...
smack Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 20. mai 2011 Logga meg inn på Vigo.no nå nettopp. Fant ikke knapp hvor jeg ikke endre valgene. Jæ**** kjipt å gå et år på noe jeg alldeles ikke har lyst til å drive med! Skjønner heller ikke hvorfor det er så vanskelig å bytte meg fra HS til Elektro, selv om fristen har gått ut. De begynner ikke å ordne klasser og vurdere om du kommer inn helt enda heller.
Nalla Skrevet 21. mai 2011 #13 Skrevet 21. mai 2011 Logga meg inn på Vigo.no nå nettopp. Fant ikke knapp hvor jeg ikke endre valgene. Jæ**** kjipt å gå et år på noe jeg alldeles ikke har lyst til å drive med! Skjønner heller ikke hvorfor det er så vanskelig å bytte meg fra HS til Elektro, selv om fristen har gått ut. De begynner ikke å ordne klasser og vurdere om du kommer inn helt enda heller. Slapp av, det ordner seg! Husker det var noen som ikke møtte opp til første skoledag/bare gikk på skolen den første uka når jeg begynte på VGS, disse prøvde da å komme inn på andre skoler/linjer istedet! Så lenge det er plass på elekto så kommer det sannsynligvis ikke til å være noe problem å bytte. Om nødvendig kan du vel ta en kombinasjon av de fellesfaga (norsk, matte, engelsk, gym osv.) og evt. noen fag som privatist før du søker inn på Elektro neste år. Men du får ringe dem tilbake å høre sikkert om du stiller på lik linje med de som har det som førstevalg hvis du takker nei til ditt førstevalg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå