AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Jeg skal til Barcelona i sommer med familien(er ikke heeelt gammel nok til å dra alene..), og skal bestille veldig snart. Vi kommer til å ligge på stranden hver dag, men samtidig også dra inn til byen. Hvor er det best å bo, ved stranden kontra midt i byen? Hva mener dere som har vært der?
elrania Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Hvis dere først og fremst skal ha en strandferie, anbefaler jeg dere å bo litt utenfor Barcelona. Det er mange flotte badebyer både sør og nord for byen, og togene går innover til Barcelona hele dagen. Var nord for byen i fjor, i år skal jeg til en annen by noen mil sør - og det blir et par dager i byen også. Synes det er verdt å bruke en time på toget hver vei enn å bo midt i Barcelona om man helst skal være på stranda. Stranda i Barcelona anbefales ikke for å si det sånn - har familie som bor der og de bruker den aldri, kun turister som går dit. Sykt mange mennesker (turister) og forurenset hav fra all skipstrafikken...
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Vi bodde midt i sentrum å det var ikke noe posetiv opplevelse! Mye bråk,forferdelig lukt i gatene og rett uten for hotellet,rotter som går rundt hotellet pga søppel osv. Blir det Barcelona igjen så bor vi heller nærmerere stranden enn i sentrum.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 I alle dager, så mye negativitet.. Var ikke noe negativt om selve Barcelona men det å bo midt i sentrum. Drar gjerne tilbake til Barcelona men kommer aldri til å bo midt i sentrum igjen. Må da være lov å fortelle om MIN opplevelse derfra så TS skjønner hvorfor hvertfall ikke JEG vil bo i sentrum igjen. Hva TS selv velger å gjøre er selvsagt helt opp til seg selv,vi kommer bare med våres erfaringer.
marsy Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 bo i gamlebyen (Barri Gotic) - da er dere omringet av restauranter, cafeer og butikker, men fortsatt nær havnen og stranden.
Sola^ Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Me budde på Rambla de Raval. Bra sentralt i det tidlegare horestrøket. Internasjonalt område med masse kebabsjapper og tapasrestauranter. Fint hotell, men litt dyrt. Er fortsatt prostitusjon i nærleiken, men merka ikkje særlig til det i Rambla de Raval. Var eit par kvartaler til La Rambla. Syntes det var eit greit utgangspunkt til diverse plasser i byen. Var nedom stranda og kikka og vart ikkje imponert av den. Vil du ha badeferie så finner du ein anna plass enn i Barcelona sentrum. Vil du oppleve byen så finnes det greie plasser der. Likte oss godt i Barcelona. Anbefaler ikkje dyrehagen...den var tragisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå