christinas Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Jeg vil så veldig gjerne finne på noe ekstra med sønnen min i sommer,og trenger litt ekstra penger for å ha mulighet til det. Jeg er 100% aleneforsørger til en gutt på 8 år , og får for tiden arbeidsavklaringspenger av nav mens jeg blir utredet på sykehuset. Frem til jeg er ferdig der og kan søke på en ny jobb, forhåpentligvis etter sommeren en gang, har jeg en inntekt så jeg akkurat klarer å betale husleie, strøm og mat. Det er ikke noe ekstra igjen til hverken shopping, ferier eller annet ekstra Shoppingen klarer jeg meg fint uten, men skulle gjerne tatt gutten min med et sted i sommer og funnet på noe litt koselig med han, for det er lenge siden sist. Jeg har hørt om flere som har vært enslig forsørgere med samme type ytelser før som har fått støtte til dokumentert ferie, men jeg vet ikke hvor eller hva jeg skal søke på Noen som har kjennskap til og vet hvor og hva jeg kan søke på? Finnes det noe sånt? Setter stor pris på svar
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Kanskje dumt spørsmål, men har du hørt om NAV har noe slikt budsjett der du bor? Trist, forresten.. Håper du får hjelpen du trenger!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Finnes masse man kan gjøre gratis i verden. 3
christinas Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2011 Finnes masse man kan gjøre gratis i verden. Det vet jeg Og det gjør vi 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Finnes masse man kan gjøre gratis i verden. Poenget er at de vil finne på noe som koster noen kroner utenfor budsjettet, det trenger ikke å være knalldyrt. Feks Ungene samles tross alt og gleder seg til sommeren, og senere skryter av hvor de har vært i sommer, og prater om hvor kult det var osv osv. Trist da for gutten hennes om de ikke har kommet seg noe sted, sett noe sted eller opplevd noe utenom det vanlige gratistingene i verden da. Skjønner du hvor jeg skal hen med dette? 6
christinas Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2011 Kanskje dumt spørsmål, men har du hørt om NAV har noe slikt budsjett der du bor? Trist, forresten.. Håper du får hjelpen du trenger! Ja, har tenkt på det. Fant ikke noe på nett, men får ta en tur ned å høre med dem Uff, værste som fins å gå ned der,hehe.. Gleder meg til å jobbe igjen jeg ) Takk for svar
christinas Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2011 Håper det kun er han som får dra. Du fortjener ikke å dra på ferie Hehe, ja var det jeg tenkte på 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Håper det kun er han som får dra. Du fortjener ikke å dra på ferie Håper du tenker over det du skrev, og hvor unødvendig det var. 20
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Kan han ikke dra på feriekoloni? Tror betalingen der er behovsprøvd. 2
kulu-kulu Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Håper det kun er han som får dra. Du fortjener ikke å dra på ferie Si meg...hvor dum er du egentlig? TS: Håper du får støtte til en ferietur , godt for både stor og liten det 4
christinas Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 20. mai 2011 Kan han ikke dra på feriekoloni? Tror betalingen der er behovsprøvd. Jo kanskje det? Hvor er det hen? Og er det slik at foreldrene er der sammen med barna? Hadde vært supert! Har ikke hørt om det jeg
waco Skrevet 20. mai 2011 #12 Skrevet 20. mai 2011 Håper det kun er han som får dra. Du fortjener ikke å dra på ferie Alle fortjener en ferie fra livet en gang i blant. Kanskje du ikke fortjener ferie som ikke unner andre mennesker og dra på ferie? Jeg skjønner ikke det der at det skal være så katastrofe og se at andre får det litt bedre enn og ha det helt elendig? 12
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #13 Skrevet 20. mai 2011 Er sitter folk i Norge og sulter og dere tenker på ferie? 7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #14 Skrevet 20. mai 2011 Jeg håper virkelig ikke at staten gir støtte til ferier for folk. Det er ikke alle forunt å ha råd til ferie hvert år, da bare gjør man som folk flest når de ikke har råd, blir hjemme. 7
leirbål Skrevet 20. mai 2011 #15 Skrevet 20. mai 2011 Barnevernet har mange steder mulighet til å hjelpe til med slikt. Du behøver ikke å være i systemet, men du må begrunne det, og levere kvitteringer. Det finnes legater også som du kan søke. (Google det.) 1
Gjest Consensio Skrevet 20. mai 2011 #16 Skrevet 20. mai 2011 Hør med Røde Kors også. De pleier å arrangere mye morsomt for unger, men det er dessverre ikke plass til så mange unger og plassene forsvinner fort, så ring dem så fort du kan. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #17 Skrevet 20. mai 2011 NAV har ikke penger på budsjettet til å hjelpe meg med arbeismarkedstiltak en gang, og jeg blir SUR hvis det viser seg at det er ferie de har ødslet vekk deler av pengene på! 2
Brunhilde Skrevet 20. mai 2011 #18 Skrevet 20. mai 2011 Feriekoloni arrangeres forskjellige steder i landet, ofte i regi av en eller annen organisasjon. Det er nok ikke slik at du får være med, men det kan være godt for gutten din allikevel, spesielt når du er 100% aleneforsørger. Både foreldre og barn har godt av litt tid fra hverandre. Kanskje det finnes en aleneforeldreforening der du bor, det hender at de arrangerer turer for foreldre og barn. Ellers er NAV, som allerede nevnt, et sted å henvende seg. Det er bare å ta kontakt, husk at det verste som kan skje er at du får "nei", noe du allerede er forberedt på. Til de vennlige anonyme brukerne som kommer med ufine kommentarer er det egentlig ikke så mye å si, bortsett fra at de nok burde skamme seg. Ikke bare for kommentarene, men for feigheten ved å poste uten nick. Fy og fy. 6
christinas Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #19 Skrevet 20. mai 2011 Er sitter folk i Norge og sulter og dere tenker på ferie? Jeg får minstesats fra nav og sulter heldigvis ikke så jeg skal ikke klage Men det samme har vel alle andre i Norge rett på som ikke kan jobbe? Trodde i alle fall jeg...
christinas Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #20 Skrevet 20. mai 2011 NAV har ikke penger på budsjettet til å hjelpe meg med arbeismarkedstiltak en gang, og jeg blir SUR hvis det viser seg at det er ferie de har ødslet vekk deler av pengene på! DET vet jeg. Tror ikke nav gir støtte til det heller, men jeg vet om andre som har fått det, og da er det nok sikkert et annet stad enn NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå