Gå til innhold

Større sjanse for å få lån som studenter når man har kausjonist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig utdannet om tre år. Han er ferdig utdannet om et år. Vi må kjøpe leilighet et år før vi hadde tenkt, av ulike grunner.

Hans foreldre han meget gode jobber og kan stille som kausjonist. Mine foreldre har helt greie jobber og kan sikkert stille som kausjonist de også, men det blir sikkert hans foreldre da de tjener ganske godt.

Har vi noen sjanser da? Øker sjansene betraktelig når vi har kausjonist?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En kausjonist hjelper for manglende egenkapital, men ikke manglende betalingsevne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det var jo godt forklart. Men vil ikke bankene bli mer villige om en godt lønnet far er villig til å stå som kausjonist og at de da bare kan gå til han om de ikke skulle få betaling fra oss?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det vil ikke ha betydning. Jeg hadde over 50% egenkapital og kunne stille med kausjonist. Fikk beskjed om at kausjonist hadde null betydning. Bottom line hva det jeg hadde i inntekt som avgjorde hvor stor lån jeg fikk. At jeg hadde så mye EK spilte også en mindre rolle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men om en godt lønnet far stiller som medlåntaker, vil man stille bedre i forhold til å få lån.

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr medlåntaker da?

Men nå har vi nettopp snakket med svigerfar, og vi skulle få låne 2 mill av banken dersom han stod som kausjonist på 10% av lånesummen, altså 200.000. Han snakket med banken i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det vil ikke ha betydning. Jeg hadde over 50% egenkapital og kunne stille med kausjonist. Fikk beskjed om at kausjonist hadde null betydning. Bottom line hva det jeg hadde i inntekt som avgjorde hvor stor lån jeg fikk. At jeg hadde så mye EK spilte også en mindre rolle.

Man blir garantert diskriminert som singel. Utrolig kjipt.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr medlåntaker da?

Men nå har vi nettopp snakket med svigerfar, og vi skulle få låne 2 mill av banken dersom han stod som kausjonist på 10% av lånesummen, altså 200.000. Han snakket med banken i dag.

ts her forresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...