AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Er student, og får 9000 kr av nav pga omskolering. Er 23 år, og måtte slutte i jobben min pga en ulykke. Er ferdig utdannet maskiningeniør om 2 år. Det jeg lurte på er om det i hele tatt er mulig for meg å få lån nå,så jeg kan kjøpe leilighet? Jeg vil ikke bo hjemme til jeg er 25, og for meg er leiing bortkastedet penger.. Har en egenkapital på 200 000+ Evt. hvor mye vil jeg kunne få?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Er student, og får 9000 kr av nav pga omskolering. Er 23 år, og måtte slutte i jobben min pga en ulykke. Er ferdig utdannet maskiningeniør om 2 år. Det jeg lurte på er om det i hele tatt er mulig for meg å få lån nå,så jeg kan kjøpe leilighet? Jeg vil ikke bo hjemme til jeg er 25, og for meg er leiing bortkastedet penger.. Har en egenkapital på 200 000+ Evt. hvor mye vil jeg kunne få? Det kommer vel an på hvor mye de mener du kan tjene når du er ferdig utdannet, og om det er gode muligheter for jobb. Dersom du regner med 400.000 i året, kan du vel få 1.5? Men er det med eller uten kausjonist?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Det kommer vel an på hvor mye de mener du kan tjene når du er ferdig utdannet, og om det er gode muligheter for jobb. Dersom du regner med 400.000 i året, kan du vel få 1.5? Men er det med eller uten kausjonist? Regner med at mine foreldre kan stille opp som kausjonister. De har bil,hytte og hus. Som ingeniør blir inntekten 400-500 000 i året. Men hvordan blir det første året? Kan jeg betale kun renter da?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Du får nok ikke lån med bare 9000 i inntekt. Muligens et par hundretusen, men da er du like langt i fra å kjøpe bolig. Kausjonist vil ha null betynding her. Du får heller vente til de er ferdig utdannet og fått deg jobb. Inntil da kan du velge å leie eller å bo hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå