Gjest Mikako Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Hei! Jeg begynner så smått å tenke på bryllup.. Hverken jeg eller sambo er særlig glad i oppmerksomhet, og vil helst at bryllupet skal være litt uformelt. Men likevel vil vi ha det litt mer "spesielt" enn en tur innom rådhuset/tinghuset.. Vi vil også feire ekteskapet med venner og familie, men uten at det blir for "stivt".. Derfor er den midlertidige planen å gifte oss i hemmelighet på ferietur i utlandet, og alliere oss med forloverne hjemme til å sende ut invitasjoner til feiring når vi kommer hjem. Der tenkte jeg middag og kaffe med foreldre/besteforeldre, onkler og tanter. Deretter tenkte jeg å invitere venner og bekjente på fest på forsamlingshuset, med medbragt drikke og god musikk. Rett og slett en skikkelig bygdefest for alle som vil være med å feire oss på denne måten.. Feiringene skal foregå på forskjellige dager.. Vi er selv veldig glade i å feste med gode venner, men jeg har mye familie som er veeeldig konservative når det kommer til alkohol. Derfor tenkte jeg første feiringa som en dagtidsfeiring som avsluttes tidlig og ikke inneholder alkohol.. Er det noen som har erfaring med lignende feiring? Eller har du meninger om denne måten å gjøre det på?
Fluffe Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Blir det ikke veldig kort frist når dere sender ut innbydelsene når dere er på ferie?
Gjest Mikako Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Jo, du sier noe der Kanskje ha festen en stund etter turen? Men det skal være uformelt, uten så mye gjester, og alle bor i nærheten.. Så det er ikke nødvendig med voldsomt lange svarfrister og save-the-date-kort
Fluffe Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Jo, du sier noe der Kanskje ha festen en stund etter turen? Men det skal være uformelt, uten så mye gjester, og alle bor i nærheten.. Så det er ikke nødvendig med voldsomt lange svarfrister og save-the-date-kort Eks jeg har gjerne lagt planer to uker i forveien. Vet ikke hvor lenge dere blir borte,men jeg ville hatt fest noen uker etter jeg hadde kommet hjem(hvis jeg var deg)
elisabeth30 Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 vi gjorde det vi stakk av og giftet oss i en sjømannskirke og ringte hjem etter vielsen og fortalte det alle sammen ble kjempeglade og syntes det var fantastisk morsomt gjort! vi hadde ikke noe store planer om fest, men samlet den nærmeste familien og venner til en bryllupsfest noen måneder senere. kunne jeg valgt igjen ville jeg gjort det samme bryllupsdagen vår ble til en dag vi hadde lyst på, ikke noe alle andre ville vi skulle ha og det var det viktigste for oss null stress og mas
Gjest Mikako Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 vi gjorde det vi stakk av og giftet oss i en sjømannskirke og ringte hjem etter vielsen og fortalte det alle sammen ble kjempeglade og syntes det var fantastisk morsomt gjort! vi hadde ikke noe store planer om fest, men samlet den nærmeste familien og venner til en bryllupsfest noen måneder senere. kunne jeg valgt igjen ville jeg gjort det samme bryllupsdagen vår ble til en dag vi hadde lyst på, ikke noe alle andre ville vi skulle ha og det var det viktigste for oss null stress og mas Ja, det er nettopp dette jeg også tenker! Bryllupsdagen skal være en dag VI setter pris på, og dette er en ypperlig måte å gjøre det på når ingen av oss liker "rampelyset" Hva inneholdt festen deres? Både middag, kake og fest langt utpå kvelden?
elisabeth30 Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Ja, det er nettopp dette jeg også tenker! Bryllupsdagen skal være en dag VI setter pris på, og dette er en ypperlig måte å gjøre det på når ingen av oss liker "rampelyset" Hva inneholdt festen deres? Både middag, kake og fest langt utpå kvelden? vi er ikke så glad i rampelyset heller og overlater slike store begivenheter til andre. men vi hadde middag, kaker og da foreldre dro hjem tok de unge over. vi snakker fortsatt om det hvor fornøyde vi var med det. vi hadde ikke noe stress eller mas og da vi avsluttet bryllupsdagen med champagne på verandaen på hotellrommet i morgenkåper og så på regnstormen som var rundt oss kunne vi ikke hatt det bedre! det var flere som var enige med oss at det var ikke noe vits i å ha en stor fest for alle andre når det var vår dag. med det så kritiserer jeg ikke de som gjør det, hver sin smak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå