AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Lære barna og ta igjen og ikke la seg pille på nesen 1
koldbruna Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Slå hardt ned på mobbing,og ta tak i det med engang. Alle skal bli sett og Alle skal bli hørt er ett prosjekt skolen der min datter går på.Der var det mye mobbing før,men etter at alle på skolen kom frem til disse ordene er det ikke mye mobbing der lenger nå.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Slått hardt nedpå ja, men hva betyr det i praksis? Straffe mobberen?
sebastianen Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Min sønn hadde en episode for noen år siden med en liten dritt . Det var en rappkjefta og irriterende unge , han erta og fikk andre med på det . Min sønn var ikke like flink til å finne orda fort . Jeg gjorde min sønn oppmerksom på at han var et hode høyere enn den andre , og sikkert sterkere . Bare ta ham sa jeg . Og om lærerene på skolen sier noe på det så be dem snakke med meg , du får lov av meg . Fredelig som min sønn egentlig er tok det litt tid, men tilslutt fikk han nok . Den andre fikk juling og siden har det ikke vært noe problem med han . Det funka for oss, men kanskje ikke for alle . 1
kaprifolen Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Ja, straff mobberen! Samtaler, innkalling til rektors kontor, og eventuellt disiplinærtiltak. Disse tiltakene kan være gjensitting, ekstra skolearbeid, måke før skoletid, utvisning, ikke få være med på skoletur, ikke lytte til klaging hvis mobberen tar igjen, eller god gammeldags "gapestokk" iform av en skriftlig liste over mobbere slått opp ved inngangen. Oppfører man seg fint videre, blir navnet fjernet etter en uke, får man navnet sitt på listen 3 ganger, står det ut året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå