Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hotelanbefalinger. Gjerne SPA hotel. Hva bør man få med seg av severdigheter? Og tips om restauranter?

Gjest Nebula
Skrevet

Har bodd på Kalev Spa, et ganske nytt hotell med bra standard og ok beliggenhet, kort vei til gamlebyen. Stort svømmebasseng/hall (gratis inngang da man bor på hotellet) og vi var fornøyd med spabehandlingen vi fikk der. Eneste er at jeg har hatt bedre hotellfrokoster og rommene var jo ikke kjempestore.

Nå var jeg der på vinterstid, men å ta seg god tid til å vandre i gamlebyen og høyden over gamlebyen er et must. Mange restauranter å velge mellom (bl.a. Olde Hansa som er vært et besøk selvom meningen om maten avhenger av hvem du snakker med). I bydelen Kadriorg ligger Kadriorg slott og kunstmuseumet Kumu som jeg synes er vært et besøk. Anbefaler også museumet om okkupasjonstiden. Litt shopping hører også med, finnes en del kjøpesenter og andre artige småbutikker og ikke minst strikkemarkedet som holder til langs en del av bymuren (jeg fikk handlet med meg flere gode sokker, votter ol som var hjemmestrikket til en billig penge).

Skrevet

Hotel Telegraaf i gamlebyen. Nydelig hotell, hyggelig betjening, gode senger og god frokost. SPA avdeling, sikkert ikke de billigste SPA-behandlingene, men gratis bruk av baseng mm. for gjestene som bor der.

Restauranter: Olde Hansa er en opplevelse det er morsomt å få med seg, selv om det er turistifisert. Vi spiste også middag på en russisk restaurant som var grei.

I tillegg spiste vi fylte pannekaker til lunsj på et (bortgjemt) sted jeg tror het Kompressor. Rimelig og godt, her var det mye lokalbefolkning og litt annerledes.

Museer osv: Jeg er glad i å ta bilder, og moret meg over fotomuseet i byen. Midt i gamlebyen (i et gammelt fengsel)Morsomt å se gamle bilder, som også viste hvordan befolkningen så ut og hva de var opptatt av i gamle dager.

God tur, Tallin er en veldig hyggelig by.

• 2 uker senere...
Skrevet

Noen flere?

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Noen som har bodd på Radisson Blu Hotel Olumpia?

Endret av MissStiles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...